n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון עושה הסטוריה!

ראשון לציון עושה הסטוריה!

מחר( רביעי) יתקיים טקס חתימת ההסכם לפינוי הבסיס בחוף הים " מטווח 24" בין עיריית ראשון לציון למשרד הביטחון

מטווח 24 חוף ראשון לציון צילום גל גפן
מטווח 24, צילום: גל גפן

מחר, יום רביעי ה-7.9.22 יתקיים טקס חתימת ההסכם בין עיריית ראשון לציון ומשרד הביטחון לפינוי מטווח 24.

הטקס יתקיים מחר אחה״צ, בתוך שטח הבסיס, בהשתתפות שר הביטחון – בני גנץ, שרת הפנים – איילת שקד, ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך, חברות וחברי מועצה, נציגי צה״ל ומשרד הביטחון.

כאמור, ב-30.6 הביא ראש העירייה רז קינסטליך, את ההסכם לאישור המועצה במועצת העיר ובכך הפך לראש העירייה הראשון בתולדות העיר שהצליח להגיע להסכם המיוחל, לאחר שנים רבות של מו"מ בין משרד הביטחון ועיריית ראשון לציון.

מטווח 24 הינו מחנה צבאי אשר נמצא בשטחה של העיר ראשון לציון על שטח של כ-7,500 דונם ליד חוף ימה של ראשון לציון.

ההסכם פורץ הדרך עם משרד הביטחון אינו קובע בשלב זה אם יהיה פינוי מלא או חלקי. הדבר ייקבע על פי עמדת המשרד, לאחר בחינת החלופות בדרום הארץ ותוך שנה מחתימת ההסכם.

אך גם כרגע במידה שהפינוי יהיה חלקי – מדובר על פינוי שטח של בין 1,300 ל-8,000 דונם שישוחררו חזרה לעיר. רצועת החוף המצויה בשטחה של העיר ראשון לציון היא באורך של כ-6 קילומטר, אך נכון להיום רק כ-900 מטרים חוף עומד לרשות הציבור ותושבי העיר. בעוד שכמעט 5 קילומטר חוף "כלואים" בשימוש הצבא כחלק ממטווח 24.

לאחר פינוי המטווח, יתווספו לרצועת החוף של העיר עוד כ-2 ק"מ דבר אשר ישלש את גודלה של רצועת החוף. המהלך יביא לפתיחת נתיבי גישה נוספים אל החוף, מה שישחרר את העומס מאזור ההגעה אל החוף ויקל על תושבי האזור והתושבים בכלל אשר סבלו מגודש תנועה בציר הגישה היחיד והצר שהיה אל הים עד כה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות