n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: סיפורי השואה יהפכו להצגה על הבמה

ראשון לציון: סיפורי השואה יהפכו להצגה על הבמה

המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון יפעיל החל מהשבוע את תוכנית "תיאטרון עדות" שמפגישה בין שורדי שואה לתלמידים מבית הספר "רבין-אמירים". במסגרת התוכנית, שתימשך כשמונה חודשים, ישתפו שורדי השואה את זיכרונותיהם, והתלמידים יעלו הצגה על כך בעזרת אנשי מקצוע

תאטרון עדות צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון החל השבוע להפעיל את תוכנית "תיאטרון עדות", שבמסגרתה ניצולי השואה משתפים את זיכרונותיהם עם תלמידי שכבת ח' בחטיבת הביניים רבין-אמירים.

במהלך התוכנית הייחודית, שתתקיים אחת לשבוע במשך שמונה חודשים, ישתפו ניצולי השואה את הצעירים בסיפור הישרדותם ותקומתם ויספרו על חוויותיהם לאורך החיים.

במהלך המפגשים יעלו סיפורי ההישרדות על הכתב ויהפכו לתסריט ולהצגה בבימויים של עזרא ועירית דגן, שבה ישחקו התלמידים בשיתוף בני הגיל השלישי. ההצגה תוצג בפני שורדי השואה, תלמידי בתי ספר בעיר והוריהם כפעילות חינוכית חווייתית מרגשת ומעוררת השראה לשימור מורשת השואה. למעשה, מדובר בהזדמנות אחרונה עבור שורדי השואה לספר את סיפורם, להנציח אותו בקרב הדורות הבאים ולשמר את זיכרון יקיריהם.

תאטרון עדות 1 צילום דוברות ראשון לציון

תיאטרון עדות קיים מזה עשרים שנה ועובד כנגד הזמן לאור העובדה שמספרם של שורדי השואה הולך ומתמעט ואחוז בני הנוער שיכולים להעיד שאכן פגשו ניצול שואה מול עיניהם ולא דרך ספר היסטוריה, סרט או תמונות בשחור לבן – פוחת גם הוא.

תאטרון עדות 2 צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות