n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון נפרדת מבן העיר ג'קי ג'קסון, האיש והאגדה

ראשון לציון נפרדת מבן העיר ג'קי ג'קסון, האיש והאגדה

האיש והאגדה מאחורי "הציור השבועי לילד" ג'קי ג'קסון, הלך לעולמו בגיל 86 ויובא למנוחות היום (שלישי) בבית העלמין גני אסתר בעיר מגוריו- ראשון לציון

איור 1 ג'קי ג'קסון

המאייר ג'קי ג'קסון (יהושע חיים) תושב ראשון לציון ומי שמוכר יותר בתור "ג'קי" מהפינה השבועית "הציור השבועי לילד", הלך אמש (שני) לעולמו בגיל 86.

ג'קסון, התחיל את הפינה האהובה והמוכרת במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, כבר בשנת 1963 וכך במשך 60 שנה, ממש עד לשבוע האחרון, התפרסמה הפינה בכל יום שישי.

ג'קסון, נולד בירושלים והתחיל את דרכו בידיעות אחרונות בשנת 1957 אחרי שהשתחרר מהשירות הצבאי. הוא זכה במקום הראשון בתחרות קריקטורות והפך לאיש האחראי לכל הקריקטורות המוכרות והאהובות בעיתון הנפוץ.

כאמור, את המדור שהפך אותו לאגדה בחייו, התחיל בפברואר 1963 כשבפינה הראשונה היו צריכים הילדים למצוא את הפרפר הנעלם. במשך שישה עשורים פרסם אלפי קריקטורות בפינה לה חיכו הילדים בכל יום שישי בחלקו האחורי של העיתון.

איור ג'קי ג'קסון

הציור השבועי לילד- איורים: ג'קי ג'קסון ז"ל

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ספד לג'קסון וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "היום התבשרנו שג'קי ג'קסון (יהושע חיים) הלך לעולמו, דמות שנדמה היה שתהיה כאן ביננו לנצח. אני זוכר איך בתור ילד היינו מחפשים את הדמויות שהחביא לנו ג׳קי בעיתון, חיפוש שהפך עם השנים לאהבה משותפת של ילדים, בוגרים ומבוגרים כאחד, פעם אפילו אני וגלי קיבלנו ציור וגם אבא של גלי, ומה יהיה עכשיו על המדור האהוב? השנה ג'קי קיבל את אות יקיר העיר, והוא היה ויישאר תמיד בלבבות של כולנו, תושבי ראשון לציון ומדינת ישראל כולה. תחסר לנו ג'קי, אולי תמיד נמשיך לחפש את המדור שלך."

רז קינסטליך ג'קי ג'קסון צילום מדף הפייסבוק של רז קינסטליך

ראש העיר רז קינסטליך עם ג'קי ג'קסון- צילום מתוך "פייסבוק"

ג'קסון יובא למנוחות הערב (שלישי) בבית העלמין גני אסתר בשעה 18:00. יהי זכרו ברוך

מודעת אבל ג'קי ג'קסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות