n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מחפשים להנפיק דרכון במהירות בעיר?

ראשון לציון: מחפשים להנפיק דרכון במהירות בעיר?

תושבי ראשון לציון טוענים שהתור להנפקת דרכונים בעיר הוא מעל חודשיים. משרד הפנים: "בתקופה הקרובה יתבצעו צעדים להרחבת אפשריות זימון התורים לכלל הציבור."

משרד הפנים 1 צילום מערכת גל גפן
צילום: מערכת גל גפן

"אני מחכה חודש וחצי לתור להנפקת דרכון חדש, ניסיתי אפילו באשקלון במשרד הפנים, זה פשוט לא יאמן הכאוס סביב תור למשרד הפנים בעיר" כך מספרת ג' תושבת העיר שהזמינה חופשה לחודש אוגוסט ומפחדת שתשאר בארץ כי טרם הספיקה להנפיק דרכון חדש.

משרד הפנים בראשון ממוקם בשכונת קרית הלאום סמוך לבית המשפט השלום ומאז שנראה כי הקורונה נעלמה מחיינו, הוסרו ההגבלות ונפתחו השמיים, תושבים רבים חזרו לנפוש בחו"ל לאחר שנתיים. אלה שלא מעט אנשים, גילו שהדרכון לא בתוקף, נכנסו לאתר של משרד הפנים להזמין מועד להנפקת חידוש או דרכון חדש וגילו המתנה של מעל חודשיים

"העניין הוא כשמגיעים למשרד הפנים הוא לא מלא" אומר ד' הממתין גם הוא לתורו "זה מטורף מה שקורה, יש לי חברים שנוסעים לבני ברק לחידוש הדרכון, לאשקלון, פתחו בפורומים פוסטים להחלפת תאריך במשרד הפנים וזה נראה כמו שוק, אני לא מבין למה לא מתגברים את כוח האדם למרות שהתורים האין סופיים ידועים לכולם."

ממשרד הפנים נמסר: "רשות האוכלוסין וההגירה עושה מאמצים רבים כדי לשמור על שגרת מתן השירות לציבור, עם כל המגבלות המוטלות עליה ואכן נותנת שירות מדי יום ביומו לאלפי ישראלים.

הצטברות העומסים בזימון התורים נוצרה עקב עליה דרסטית בדרישה לחידוש דרכונים מיד עם פתיחת השמיים, לאחר שנתיים בהן ישראלים לא טסו ולא חידשו דרכונים. ועל כך אנו מתנצלים תופעה זו קיימת במדינות נוספות בעולם.

בתקופה האחרונה כבר ננקטו צעדים להקלה על העומסים, כשבראשם פתיחת מרכז להנפקת דרכונים זמניים, בנוסף ללשכות ולאפשרות להנפיק דרכון זמני בנתב"ג 48 שעות לפני הטיסה בעלות גבוהה יותר. שעות קבלת הקהל הורחבו, וניתנה הנחיה חד פעמית המאפשרת לישראלים לצאת בדרכון זר עד סוף שנת 2022.

בתקופה הקרובה יתבצעו צעדים להרחבת אפשרויות זימון התורים לטובת הציבור, כולל שיפורים טכנולוגיים. נציין, שהרשות מעמידה לרשות הציבור את האופציה ליצור עמנו קשר באמצעות המייל, מוקד השירות הארצי ודרך אתר הרשות."

משרד הפנים צילום מערכת גל גפן

צילום: מערכת גל גפן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שלט חוצות עוסים 2 צילום דוברות ראשון לציון

בראשון לציון עו"סים כבוד

תפריט נגישות