n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חברי כנסת למען המסעדות בחוף הים

ראשון לציון: חברי כנסת למען המסעדות בחוף הים

לאחר פנייתו של המשנה לראש לראש העיר אסף דעבול לחברי הכנסת וראש הממשלה שירתמו למען הצלת המסעדות בחוף הים, חברי הכנסת מיקי זהר ואמיר אוחנה נרתמים גם הם למאבק והביעו תמיכה להשארת המסעדות בחוף הים.

חבר המועצה אסף דעבול

סוגיית פינוי שש המסעדות בחוף הים נמשכת ומעלה הילוך עם תמיכתם של חברי הכנסת מיקי זהר ואמיר אוחנה.

סוגיית המסעדות / קיוסקים, נידונה בשנים האחרונות בבית המשפט, כאשר הדיונים התנהלו בין מנהל מקרקעי ישראל לבין עיריית ראשון לציון בנושא פינוי המסעדות שבחוף הים בניהם: "לה מו", "החוף השקט", מסעדת וניס ביץ", "החוף הדרומי", "ארבע על ארבע" ומסעדת "בריזה על הים"

בשנת 1995 הוקמו המסעדות ע"י עיריית ראשון לציון במטרה להעניק שירותי חוף לציבור המתרחצים, וזאת כחלופה לצריפים שהיו.

לפני כשנה לאחר דיונים רבים לפינוי המסעדות פסק בית המשפט בראשון לציון כי בנובמבר 21 יפונו המסעדות וזאת לאחר שרשות מקרקעי ישראל טענה שמעולם לא קיבלו המסעדות הרשאה להשתמש בקרקע.

בעלי המסעדות פנו יחד עם עורך דינם עו"ד משה מרדלר, לערעור בבית המשפט המחוזי ולפני כחודש פסק בית המשפט לאחר הערעור כי "בית המשפט לא מצא לקבל את טענת המערערים וכי עליהם לפנות את המסעדות עד לאוקטובר."

בחודש שעבר פנה המשנה לראש העיר אסף דעבול, במכתב לראש הממשלה דאז נפתלי בנט וביקש ממנו להתערב בסוגייה. במכתבו הדגיש דעבול כי קיוסקים ומסעדות מסוג זה ממוקמים כמעט בכל חופי הארץ כאשר מיקומם נושק לקו המים ואילו בחוף ראשון לציון המרחק הינו 90 מטר, כך שלא ברור לו מדוע "זכתה" ראשון לציון להיות נרדפת ע"י רשות מקרקעי ישראל.

בנוסף פנה דעבול לשרים וחברי כנסת שונים דבר שהניב פרי וכעת מצדדים במאבק חברי הכנסת מיקי זהר ואמיר אוחנה.

במכתב ששלח חבר הכנסת מיקי זהר ליעקב קוינט מנהל מקרקעי ישראל נכתב: "ללשכתי הגיעה פנייתו של המשנה לראש עיריית ראשל"צ מר אסף דעבול בעניין פגיעה במתרחצים בחופי העיר על פניו, נראה כי החלטת רשות מקרקעי ישראל על פינוי קיוסקים המונגשים לנכים וקשישים ומשרתים את באי חוף הים היא החלטה תמוהה ביותר מדוע אחרי עשרות שנים של התעלמות הוחלט פתאום לפנות דווקא את הקיוסקים חופי ראשל"צ המרוחקים כ-90 מטר מהמים?

מדוע הוחלט לבצע אכיפה בררנית כה מובהקת ולפגוע דווקא בנכים קשישים ונשים עם עגלות ילדים שהקיוסקים הונגשו עבורם? מדוע רמ"י מחליטה להשקיע באכיפה ולהילחם דווקא בתחום זה כאשר מחירי הדיור מאמירים והציפייה היא שרמ"י יתנו ידם למאבק ביוקר הדיור?  מדוע עכשיו, לאחר הסכמים בעל פה ובכתב מול ינקי קווינט ומול רמ"י לדחות את פינוי הקיוסק ים לסוף שנת 2023 הוחלט פתאום לבצע את ההריסה באופן מיידי?

אבקש מכבודו להיפגש בהקדם עם המשנה לראש העיר מר אסף דעבול ולשקול בחיוב את ההחלטה לדחות את פינוי הקיוסקים על מנת לתת לעיריית ראשון מרחב תמרון להתארגן ועל מנת שלא תהיה פגיעה במתרחצים ובמאות משפחות שהקיוסקים הם מקור פרנסתם"

ח"כ אמיר אוחנה שיגר גם הוא מכתב שבנושא פגיעה בקשישים, נכים ובאי חוף הים: "הריני להצטרף לקריאתו של אסף דעבול לבחור חלופות פחות פוגעניות הן בבעלי עסקים והן במבלים בחוף הים".

במכתבו של ח"כ אוחנה הוא מבקש לרשות מקרקעי ישראל להגיע לפגישה עם אסף דעבול כדי לבחון חלופות מקובלות יותר.

ממנהל מקרקעי ישראל לא נמסרה תגובה והיא תצורף כשתתקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

dav

בחולון הוחלט: יום העצמאות ללא זיקוקים

תפריט נגישות