n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון- הרב אריה כהן נגד שמואל ג'מיל: "הוא חזר בו מסיכומים על אחדות"

ראשון לציון- הרב אריה כהן נגד שמואל ג'מיל: "הוא חזר בו מסיכומים על אחדות"

האם יו"ר סיעת "מאמינים בראשון" סיכם עם יו"ר סיעת ש"ס על ריצה משותפת בבחירות המקומיות? הרב אריה כהן (ש"ס): הוא חזר בו מהסיכומים בגלל ראש העירייה. שמואל ג'מיל: סיכמתי לסייע לש"ס בבחירות הארציות בלבד

הרב אריה כהן שמואל ג'מיל צילום אתר עיריית ראשון לציון
הרב אריה כהן ושמואל ג'מיל- צילום מאתר עיריית ראשון לציון

מלחמת גרסאות וחילופי דברים קשים בין יו"ר סיעת ש"ס לבין יו"ר סיעת "מאמינים בראשון", סביב השאלה האם השניים סיכמו על ריצה משותפת בבחירות המקומיות?

שמואל ג'מיל, איש ש"ס בעברו, עומד כיום בראש סיעת "מאמינים בראשון" והוא חבר בקואליציה העירונית. בימים האחרונים ניהל משא ומתן עם נציגי סיעת ש"ס הארצית שביקשו ממנו לסייע בבחירות הארציות שעתידות להתקיים בתחילת חודש נובמבר. הצדדים סיכמו כי ג'מיל יסייע לסיעת ש"ס והרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס המקומית, הודיע כי התמיכה כך יהיה גם בעוד כשנה בבחירות המוניציפאליות.

ג'מיל מכחיש בתוקף: "אבקש להודיע באופן ברור וחד: לא היו דברים מעולם והדברים שנכתבו מטעים ומהווים גנבת דעת של הציבור היקר המאמין והתמים בעירנו", כתב גמיל ברשתו החברתיות. "הסיעות לא התאחדו ולא משתפות פעולה לא במישור הארצי ולא במישור המוניציפאלי ואין סיכום בין העומדים בראשם כלל".

ג'מיל הוסיף:"תנועת ש"ס הארצית פנתה אליי לאחרונה באמצעות ח"כ חיים ביטון, מנכ"ל ש"ס, בהיכרותה אותי שנים רבות כאיש ציבור ותיק, בשל הצלחתי בבחירות והיותי דמות מוכרת שקהל גדול תומך בה, וגם בגלל היותי איש ש"ס במשך שנים רבות ולאור הכבוד הגדול שלי לרבנו מרן זצ"ל, בעברי אף כיהנתי כיו"ר ש"ס בראשון לציון. ביקשו ממני בכל לשון של בקשה שאני אעניק את תמיכתי בבחירות הארציות הגורליות שיערכו בקרוב, בהם ורק בהם ולא במוניציפלי העירוני. הסכמתי לסייע לתנועת ש"ס הארצית בבחירות הארציות בלבד ללא קשר לבחירות בעיר שיתקיימו אי"ה בעוד כשנה וחודשיים".

ג'מיל אף מבקר את כהן ואומר: "אבהיר כי סיעתי ואני חלק מהקואליציה של ראש העירייה, רז קינסטליך, ותומכים בעשייתו למען הציבור התורני בעיר. התנהלות הרב כהן הן בישיבות המועצה והן בהתבטאויותיו כלפי ראש העירייה אינן מכובדות ומעבר לכך שאינן בבחינת 'דברי חכמים בנחת נשמעים'. הרי הם בגדר כפיות טובה וכו' ואין להאריך בדבר המצער. לכן אין שום סיכוי שאחבור לאריה כהן בשום דרך ובשום צורה! כל אמירה אחרת בנושא המדובר הינה אמירה שקרית ומטעה ומטרתה להטעות את הציבור".

הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, מה גרסתך?

– "סוכם בין ג'מיל לתנועת ש"ס הארצית בהסכמתי המלאה, כי ג'מיל ופעיליו יפעלו בבחירות לכנסת הקרובה להצלחת תנועת ש"ס ויעשו ככול אשר יוכלו להשפיע על בוחריהם להצביע ש"ס לכנסת".

האם היה סיכום על ריצה משותפת או תמיכה בבחירות המוניציפאליות?

-"קיוויתי ששיתוף הפעולה במישור הארצי יניב גם אחדות במישור המוניציפלי והוצאתי על כך הודעה משמחת לציבור הפעילים של ש"ס בעיר".
לא הבנתי, היה או לא היה סיכום?

-"לצערי הרב, נראה לכאורה מההודעה שג'מיל הוציא כי רז קינסטליך יצא מדעתו מעצם הרעיון שג'מיל ואריה כהן יתאחדו בעיר, והוא הפעיל את כל הכוחות המשפיעים על ג'מיל לחזור בו מהסיכום שסיכמנו רק יום אחד לפני".

אתה טוען שג'מיל חזר בו בגלל לחץ של ראש העירייה?

"לצערי שוב ג'מיל חוזר בו מסיכומים שמסכמים איתו והדברים מדברים בעד עצמם עם מי יש לנו עסק. זה לא סוד שאני בעד אחדות בין כל הגורמים הדתיים בעיר ויש לנו פוטנציאל להגיע לארבעה וחמישה מנדטים באם נתאחד. אני לא נבהל מזה שג'מיל חזר בו שוב מהרצון להתאחד ולמרות זאת אני עדיין אופטימי, מקווה ופועל הלאה לנסות לעשות אחדות בעיר בכל זאת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1

בת ים ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במספר אירועים

תפריט נגישות