n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הלימודים מחר (חמישי) יחלו בשעה 10:00

ראשון לציון: הלימודים מחר (חמישי) יחלו בשעה 10:00

הסתדרות המורים פותחת בעיצומים במחאה על הסחבת בגיבוש הסכם השכר והלימודים במוסדות החינוך במחוז מרכז כולל ראשון לציון, יחלו בשעה 10:00

ארכיון. צילום: עיריית ראשון לציון
ארכיון. צילום: עיריית ראשון לציון

לצערם שם ההורים לילדים תושבי ראשון לציון, העיר נכללת ברשימת הערים שהלימודים בהם יחלו מחר (חמישי) בשעה 10:00 זאת בעקבות שביתת מחאה של הסתדרות המורים.

הסתדרות המורים הודיעה כי מחר יתקיימו עיצומים במוסדות החינוך במחוז מרכז במחאה על הסחבת שנוקט משרד האוצר בגיבוש הסכם שכר. בהסתדרות המורים טוענים כי המדינה חייבת לפעול במהירות ובנחישות על מנת למנוע את משבר הנטישה של עובדי ההוראה, שמוביל לקריסת מערכת החינוך.

בכל מוסדות החינוך במחוז המרכז – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים – יחלו הלימודים בשעה 10:00. רק מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל.

יפה בן-דויד, אומרת כי "העיצומים מחר הם קריאת השכמה לממשלה כולה ולפקידי האוצר. הם עושים הכול כדי למשוך זמן ולא להגיע להסכם. הם מנותקים מהשטח ולא מבינים שהסחבת פוגעת במורים, בתלמידים ובהורים – שרק בשבוע שעבר הגיעו באלפיהם להפגנת המונים בתל אביב לזעוק על העוול שנגרם לעובדי ההוראה".

בן-דויד הוסיפה כי מידי יום היא מקבלת עוד ועוד דיווחים על עובדי הוראה שנוטשים את המערכת. "הזרם הולך וגובר. מנהלים מספרים שיאלצו לסגור כיתות או לשחרר תלמידים מוקדם יותר. גננות בורחות מהמקצוע אחרי שמודיעים להן שבשנה הבאה הן תאלצנה להתמודד לבדן עם 35 ילדים בגן. אנחנו מרגישים חסרי אונים. כל קריאות המצוקה שלנו נתקלות בקירות האטומים של פקידי האוצר".

בן דויד מאשימה את פקידי האוצר בזלזול בעובדי ההוראה על רקע מגדרי. "כבר שנים שאנחנו מתריעים ומחודש ינואר אנחנו משמיעים צעקה רמה שנשמעת בציבור הרחב. אבל פקידי האוצר ממשיכים להגיע לישיבות המו"מ לא מוכנים, עם הצעות מעורפלות ובלי תקציב. איך אפשר להציל את מערכת החינוך ככה? אני מניחה שאם לא היה מדובר במגזר שרובו נשי היחס היה שונה לגמרי".

אני קוראת לכל שרי הממשלה, ובמיוחד לראש הממשלה, נפתלי בנט, לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ולשר האוצר אביגדור ליברמן- להתערב במשבר. החינוך הוא המשאב החשוב ביותר לדור העתיד. לא ייתכן שבכירי הממשלה יצפו מהיציע בקריסתה של מערכת החינוך ולא יעשו מאום. נמשיך במאבק בכל האמצעים עד שנחדור את חומת האטימות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות