n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הכירו את ה"מועדון לעיוור"

ראשון לציון: הכירו את ה"מועדון לעיוור"

באי המקום נהנים מתכנים מגוונים, ייחודיים ומאתגרים: ריקודי עם, סדנת עיתונות, שחמט, ריקודי עם, יוגה ובשבוע שעבר, לראשונה בתולדות המועדון, יצאו חבריו לחוף הים ללמוד... גלישה. ראש העירייה: "זה היה יום מרגש", מנהל המועדון: "יוצרים כאן קשרים חברתיים"

מועדון לעיוור צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

בשבוע שעבר צוין ה"בליינד דיי" – יום להגברת המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. המתרחצים שהגיעו ביום שני שעבר לחוף הים בראשון לציון לא יכלו להסתיר את התרגשותם. קבוצה של עשרות חברי מועדון העיוור הגיעו לסדנת גלישת סאפ (גלשן חתירה בעמידה) ולראשונה בחייהם התנסו בחוויה מרגשת ויוצאת דופן.

"הייתם עולים על גלשן בעיניים עצומות?", שאל רז קינסטליך, ראש העירייה, בפוסט שפרסם בפייסבוק. קינסטליך שהגיע לחוף הים וליווה את חברי המועדון בפעילותם, לא יכול היה להסתיר את התרגשותו.

"עבורי זה היה יום מרגש במיוחד כאשר הצטרפתי לכמה גיבורות וגיבורים ממועדון לעיוור בעירנו, לסדנת גלישת סאפ", סיפר ראש העירייה. "סדנה זו היא אירוע של 5 מפגשים במהלכו המשתתפים לומדים כיצד להתגבר על הפחד וליהנות ולחוות יחד את הגלישה. סדנה זו מוכיחה מעל כל ספק שאין מגבלה העומדת בפני הרצון וספורט הוא עבור כולם!".

כ- 660 מתושבי ראשון לציון הם בעלי לקויות ראייה ועיוורון. המועדון שנמצא במערב הישן מהווה עבורם בית והפעילות בו נותנת מענה ותוכן לכל הגילאים. בין השאר חברי המועדון נהנים מתכנים מגוונים, ייחודיים ומאתגרים כמו: שחמט, ריקודי עם, יוגה, לימודי תקשורת בהנחיית העיתונאי והעורך לשעבר, עוז בן יצחק, חוגי שחמט, פעילות עם בעלי חיים, טיולים משותפים בארץ ובעולם ועוד ועוד.

"סדנת הסאפ", אומר קינסטליך. "היא פרויקט של אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי בעירייה, המפעיל מזה כ-20 שנה את המועדון לעיוור, שמציע מגוון פעילויות שיקומיות לצעירים ולבוגרים לקויי ראייה בתחומי הספורט, הפנאי, התרבות והטיולים. זאת, בנוסף לתמיכה רגשית וקבוצתית באמצעות תרפיות שונות.
"כעיר שחרטה על דגלה את שילובם של אנשים עם מוגבלות, מתוך אמונה שכולנו שווים. שמחתי לקחת חלק וללמוד שיעור חשוב בבחירה בחיים לצד המגבלה".

עידו פינצי, עובד סוציאלי שמנהל בארבע שנים האחרונות את המועדון, מספר השבוע ל"גל גפן ראשון לציון" על המועדון שמגיע ללב של מאות אנשים ועוטף אותם באהבה רבה.

המועדון הוא בית וחיי חברה למאות לקויי ראיה ועיוורים", הוא מספר. "ישנו מגוון רחב של פעילויות בכל התחומים, והדגש העיקרי שאנחנו נותנים כאן שאפשר לחיות חיים מלאים לצד המגבלה בראייה".

-הבנתי שהקבוצה יוצאת ומטיילת בארץ ובעולם?

"זה נכון. לאחרונה חזרה קבוצה מטיול בהודו. אנשים במועדון יוצרים קשרים חברתיים, נהנים ממגוון סדנאות עם תכנים מגוונים שהמקום מציע וחשוב שהבשורה הזו תמשיך הלאה ותצא החוצה ותגיע לכל מי שצריך".

גלישה מועדון לעיוור צילום דוברות ראשון לציון

צילום: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות