n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: החיילת הבודדה שהפכה לאחות גדולה

ראשון לציון: החיילת הבודדה שהפכה לאחות גדולה

שמחה לובקו היא שוטרת תושבת ראשל"צ המשמשת חלק מצוות סיירים מקצועי ובמסגרת התנדבותה בעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" פועלת לסייע לחיילות וחיילים רבים כל השנה, אך בזמן מלחמה- הצורך ב"אח" או "אחות גדולה" הופך קריטי עבורם

שמחה לובקו בסיור. קרדיט- פרטי
שמחה לובקו- צילום מהאלבום הפרטי

בראשון לציון מתגוררים מאות חיילים בודדים שלא בהכרח נולדו וגדלו כאן. רבים מהם עלו ארצה לבדם במטרה להתגייס לצה"ל ולבנות את עתידם בישראל. אחת מהן, היא שמחה לובקו בת ה-21 שעזבה את כל חייה במוסקבה בירת רוסיה ועלתה ארצה לגמרי לבד בגיל 14! "לא פחדתי לרגע", מספרת שמחה שמאז שהגיעה לארץ סיימה תיכון, בגרויות והתגייסה לשירות משטרת ישראל כחיילת בודדה.

לפני כשנתיים, אביה נפטר ברוסיה אך בשל מגפת הקורונה- לא יכלה לנסוע להלווייתו. "זאת סיטואציה מאוד קשה תוך כדי השירות הצבאי, הראש והלב לא במקום אך למרות הכאב הגדול נשארתי בישראל מתוך בחירה לחיות פה את חיי".

בזמן השירות הצבאי הצטרפה לעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" הפועלת לחיבור בין חיילים בודדים בשירות סדיר לבודדים משוחררים וקיבלה ליווי וסיוע אישי ממי שעברה דרך דומה לשלה- "אין תחליף למישהי שמבינה את המצב שלי ואוכל להתייעץ ולהיעזר בה במדינה וחברה שאני בקושי מכירה".

מאז, סיימה את שירות החובה שלה, התחתנה עם בן זוגה והפכה מחיילת בליווי- ל"אחות גדולה" שמלווה חיילות בודדות כמוה לצד עבודתה בתחנת משטרת יבנה, אבל בזמן המלחמה הקשר נהיה חשוב כפליים: "גם לחיילות שאני מלווה אין משפחה בארץ וקשה להיפגש בגלל המצב אבל אנחנו שומרות על קשר טלפוני רציף ומנסות להיפגש ולעזור בכל מה שאפשר- חוסרים בציוד, מענה ותמיכה רגשית או קפה שיש לנו קצת יותר זמן להיות יחד אני גאה לשלב בין השירות במשטרה לליווי החיילות בזמן מלחמה". בזכות הפעילות של שמחה ומאות מתנדבי העמותה, הגיעו האחים והאחיות הגדולים מאז תחילת הלחימה ונתנו מענה ליותר מ-3,500 חיילים בודדים.

עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" עונה על הצורך בתמיכה, הכוונה וליווי צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. באמצעות מאות מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים, העמותה מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. עמותת אח גדול זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שרת הקליטה לפעילות פורצת דרך בקליטת עליה.

שמחה לובקו ואחת החיילות שהיא מלווה. קרדיט- אח גדול למען חיילים בודדים

שמחה לובקו ואחת החיילות שהיא מלווה. צילום: "אח גדול למען חיילים בודדים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-06 at 18.37.05_dd7dc90e

הביקור הוירטואלי של נוער ראשון לציון במחנות ההשמדה

תפריט נגישות