n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: גל פריצות חסר תקדים בצמרות ובשיכון המזרח

ראשון לציון: גל פריצות חסר תקדים בצמרות ובשיכון המזרח

היקף פריצות כזה לא זכור: בערב אחד נגנבו 6 ג'יפים מסוג מאזדה. בתוך מספר ימים אירעו פריצות לאור יום לבתים שרוקנו מתכולתם. ובשבוע שעבר פורץ שגנב כלב יוקרתי לאור יום דרש כופר מבעליו. התושבים: איבדנו את תחושת הביטחון. המשטרה: אנו מבצעים אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה

פריצה
אילוסטרציה: Pixabay

גל פריצות כזה לא זוכרים גם ותיקי השכונות במזרח ראשון לציון: היקף הפשיעה והנועזות של הפורצים, מדירים שינה מעיני התושבים שנוכחו לגלות בחודשים האחרונים כי כנופיית פורצים פועלת בשכונות שיכון המזרח וצמרות לאור יום. "איבדנו את תחושת הביטחון", אומר תושב שיכון המזרח. "קשה להאמין באיזה היקף פריצות מדובר. מה שבלתי נתפס הוא שהפורצים האלה פועלים לאור יום, ללא כל חשש, ולצערי הכנופייה הזאת עדיין לא נעצרה".

כפי שפורסם כאן, לפני מספר שבועות נגנבו בערב אחד 6 רכבים מאזדה מסוג cx5– כולם משכונת שיכון המזרח. הרב שמואל ג'מיל, חבר מועצת העיר שרכבו נגנב באותו ערב, היה בר מזל. "למזלי, את הרכב שלי הצלחתי לחלץ בעזרת המשטרה ממש רגע אחד לפני שהוא נכנס לשטחים", סיפר הרב ג'מיל. "הרכב נמצא במחסום צה"לי והוחזר לידיי. אם הרכב היה עובר לשטחים אין לי ספק שהוא היה הולך לפירוק.

"בכוונתי לפנות לראש העירייה, רז קינסטליך, כדי שביחד עם המשטרה והחברה לביטחון יימצאו פתרון לבעיה שנוצרה בשבועות האחרונים בשכונה".

בתחילת השבוע שעבר ארע גל פריצות לאור יום ברחובות הרקפת, החצב, הלולב והפרח בשכונת שיכון המזרח. תושבי השכונה שיתפו ברשתות החברתיות את היקף הנזק שנגרם להם וביקרו את הרשויות על אוזלת היד.

תושב השכונה פרסם כי פנה למפקד משטרת ראשון לציון. "אני פונה בשם מספר בתי אב בשכונת צמרות ושיכון המזרח", כתב התושב למפקד התחנה. "לאחרונה, רבו מקרי הפריצות בשעות הבוקר… מעדויות התושבים עולה כי גל הפריצות התרחש בעיקר במהלך השבועיים האחרונים, בשעות הבוקר כשאף אחד לא נמצא בבית.

"גם הבוקר שני בחורים נצפו הולכים עם כפפות וקסקטים ומעדויות השכנים הם נראים בני מיעוטים... השניים נכנסו לאחד הבתים, ניסו לפרוץ, נתפסו על חם אך הצליחו לברוח… נוכח הכתוב והיות שהאזור מוקף בבני מיעוטים, שבונים את השכונה החדשה באזור, אנו מרגישים לא בטוחים וזקוקים להעלאת תחושת המוגנות בסביבת מגורינו".

תושבת העיר סיפרה השבוע ל"גל גפן ראשון לציון": "אני מתגוררת בשכונה עשרות שנים, אבל רצף כזה של אירועי פשיעה לא היה בעבר. זו שיחת היום בשכונה. אנשים חוששים. יש לפורצים תעוזה גדולה. הכל קורה לאור יום. אין להם פחד".

במהלך השבוע שעבר התרחש מקרה חריג נוסף. פורץ נכנס לבית פרטי וגנב כלב יוקרתי מסוג צ'יוואוואה. https://did.li/0i7YH כעבור מספר שעות קיבל הבעלים שיחת טלפון עם דרישת כופר. בעל הכלב סיכם עם הפורץ כי ישלח מונית עם סכום הכסף הנדרש. השניים קבעו להיפגש במחסום בשטחים. הפורץ לא ידע כי בעל הכלב פנה למשטרה וזו הציבה מארב במחסום ועצרה את החשוד כשהכלב בידיו.

"לגנוב כלב מתוך הבית?בעיני זה מזעזע. איפה האכיפה?", תוהה בעל הכלב בשיחה עם "גל גפן ראשון לציון". לשמחתי הרבה, כעבור 24 זכינו לקבל את הכלב בחזרה, אבל אני לא מאחל לאיש לעבור את מה שעברנו. תחושת הביטחון בשכונה לא קיימת. יש באתרי הבנייה מסביב לשכונה המון פועלים, רובם מהשטחים. הם מתצפתים על הדירות ופורצים באין מפריע לאור יום. חייבים שתהיה הרתעה, שניידות יסתובבו, שתהיה נוכחות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו.

"נדגיש, כי שוטרי תחנת ראשון לציון מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא הפשיעה העבריינית בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז על פי מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה,תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות