n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון בין המובילות בקבלת דוחות על שימוש בסלולרי בנהיגה

ראשון לציון בין המובילות בקבלת דוחות על שימוש בסלולרי בנהיגה

העיר ראשון לציון מדורגת במקום השלישי והמפוקפק מבין הערים הגדולות במספר הדוחות שנרשמו בתחומה על עבירת שימוש בטלפון סלולרי תוך כדי נהיגה.

היסח דעת פלאפון צילום עמותת אור ירוק

162,235 דוחות נרשמו על ידי שוטרי משטרת ישראל לנהגים בשנת 2022 בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, מתוכם 9,476 דוחות חולקו בשטח העירוני. כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

עלותו של דו"ח בגין שימוש בטלפון הסלולארי היא 1,000 שקלים ולכן מדובר בהכנסה של מעל 160 מיליון שקלים לקופת המדינה. כאשר משווים את מספר הדוחות שנרשמו בשנת 2022 לעומת שנת 2021 מדובר בירידה של 8%  – 175,053 דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי נרשמו בשנת 2022.

העיר ראשון לציון נמצאת במקום השלישי במספר הדו"חות עם 3,926 דו"חות שנרשמו בתחומה בשנת 2022. מקדימים אותה ירושלים ותל אביב ומתחתיה נמצאות בעשירייה הראשונה: רחובות, רעננה, אילת, נתניה, חיפה, אשקלון ופתח תקווה.

בחלוקת הדוחות לפי שעות היממה עולה כי בשעה 10 בבוקר נרשמו הכי הרבה דוחות במהלך שעות היום. בין השעות 08:00-11:00 נרשמת עליה במספר הדוחות לנהגים ולנהגות שעושים שימש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. כאשר עומסי התנועה של הבקרים יורדים מספר הדוחות יורד גם הוא וחוזר לעלות לקראת שעות אחר הצהריים, 14:00-16:00.

סטילס_היסח_דעת_פלאפון_3 צילום עמותת אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת. כאשר נהג עסוק בטלפון דעתו מוסחת והוא לא מרוכז בנעשה בכביש. אחת הדרכים להילחם בנהגים המסמסים היא להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים וליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהגים להבין כי אם הם ישתמשו בטלפון בזמן נהיגה הסיכוי שיתפסו ויענשו גבוה מאוד.

למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה היא ירידה במספר הדו"חות בשנת 2022. זו לא הדרך להילחם בנהגים המסמסים. זו לא הדרך להילחם בתאונות הדרכים.

השר לביטחון לאומי חייב להפנות כסף כדי לחזק את משטרת התנועה ולהוסיף מאות ניידות ומאות שוטרים לכבישים. רק נוכחות משטרתית מאסיבית תוביל צמצום משמעותי בנהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה ומסכנים את החיים של כולנו".

דוחות סלולר 2022

צילומים: עמותת "אור ירוק"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות