n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / סגן ראש העיר ראשון לציון יוצא לאוקראינה

סגן ראש העיר ראשון לציון יוצא לאוקראינה

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי שעלה לארץ מרוסיה בשנת 95, יטוס היום בערב לעזור לפליטים על גבול אוקראינה ופולין ולא, הוא לא מפחד

מקסים בביצקי צילום פרטי
בתי לוין

המשלחת שיוצאת הערב (רביעי) לגבול פולין אוקראינה, היא מראשון לציון שיזם סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי. בביצקי מסיעת "ראשונים" עלה לישראל בשנת 95 דווקא מרוסיה ויטוס הלילה לסייע לפליטים שבגבול פולין ואוקראינה.

במהלך הימים האחרונים גייס בביצקי יחד עם עמותת "חברים ישראלים של אוקראינה" תרומות של מזון, בגדים, תחבושות מזרקים, טיטולים ועוד דרך אנשים רבים מכל הארץ שהגיעו לתמוך ולסייע. כעת בהכנות אחרונות של לפני הטיסה הוא מספר ל"גל גפן ראשון לציון" על התחושות ומה מניע אותו לעזוב הכל בארץ ולטוס לתוך התופת של המלחמה.

מזון מחסן ארגזים צילום פרטי

ארגזי הציוד והמזון שיישלחו לגבול אוקראינה- צילום פרטי

"המטרה הראשונה היא לארגן לוגיסטיקה לקבלת מתנדבים ישראלים, להגיע לגבול ולסייע לפליטים יהודיים ישראלים וגם אוקראינים שנמצאים בגבול" מסביר בביצקי. "נכון להיום אנשים תקועים בגבול יותר מיומיים, ישראלים שמנסים לעבור את הגבול ללא רכבים מגיעים לגבול עם מוניות שמורידות אותם 20 קילומטר לפני הגבול דבר שמצריך הליכה בקור של מינוס 3 מעלות, מדובר בילדים, משפחות, נשים מבוגרים וגם קשישים שצועדים עשרות קילומטרים ברגל רק כדי להגיע לגבול.

המטרה שלי היא להקים אוהל עם סיוע הומניטרי הכולל, מזון, תרופות ובגדים חמים וגם להעביר סיוע הומניטרי לתושבי אוקראינה שנמצאים תחת אש כבדה וכיבוש אכזרי של הצבא הרוסי.

יש לנו 3 ערים תאומות עם אוקראינה: חרקוב, לביב וקרמנצ'וק, כאשר באוגוסט האחרון ביקרתי בחרקוב ובעירייה שלהם שמו את דגל ישראל לכבוד המשלחת בה הייתי נוכח, אתמול פגעו בבניין העירייה הזה והרסו אותו.

היינו גם בכיכר צמוד לבניין העירייה שהיו שם 300 אלף איש ועשינו שם הופעה עם להקה מראשון לציון. מדובר בכיכר בין הגדולות באירופה והיום הכיכר הזו נמחקה ולא קיימת.

אני וראש העיר רז קינסטליך דיברנו שלשום עם ראש העיר של חרקוב והבענו את הצער שלנו למצב ואת עמדתנו שאנו תומכים בעיר התאומה שלנו ומתפללים לשלומם, ביצענו את השיחה כשבניין העירייה היה קיים רק לפני יומיים והיום הוא עיי חורבות.

האם אתה לא מפחד?

"אני לא מפחד כי אני מכירי את האירועים גם בארץ ו-26 שנה לצערי הרב הצלחתי להתרגל לטילים ואזעקות. אני נוסע לעזור בלב שלם ולתמוך בכל האלפים שזקוקים לעזרה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות