n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מענק של מיליונים לראשון לציון ממשרד האנרגיה

מענק של מיליונים לראשון לציון ממשרד האנרגיה

עיריית ראשון לציון זכתה במענק בסך 5 מיליון שקלים ממשרד האנרגיה ליישום אנרגיה מקיימת

קולטי שמש סלולריים צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון זכתה במענק המקסימלי בסך 5 מיליון שקלים, במסגרת קול קורא של משרד האנרגיה לתמיכה ברשויות מקומיות בתחום האנרגיה המקיימת. העירייה הגישה 8 פרויקטים מגוונים בתחום האנרגיה שמטרתם ייעול וחיסכון בצריכת החשמל, וסיוע לתושבים ולמגזר העסקי והציבורי ליישום פתרונות אנרגטיים.

בין הפרויקטים שזכו לתמיכה במסגרת הקול הקורא, ניתן למנות את שדרוג תאורת הפנים והחוץ של מבנים שתוביל לחיסכון מוערך של בין 50% ל-70% בצריכת החשמל; שדרוג מערכות חימום המים בקאנטרי שיוביל לחיסכון מוערך של כ-30% בצריכת החשמל; הקמת מתקן אגירה שיסייע בהורדת העומס על רשת החשמל וחיסכון בהוצאות החשמל; עידוד, ליווי וסיוע לתושבים ולעסקים להקמת מערכות אנרגיה מתחדשת ועוד.

נציין, כי ראשון לציון עומדת בפני אתגרים משמעותיים בתחום האנרגיה לאור תנופת הפיתוח, הצורך באמינות וברציפות אספקת חשמל, המעבר לאנרגיות מתחדשות ורכבים חשמליים, עליית מחירי החשמל והתמודדות עם תשתיות חשמל ותיקות.

לאור כל אלה, מובילה העירייה חזון לאיפוס אנרגטי ומשאבי כחלק מהתנהלות של רשות ירוקה וחדשנית המתמודדת עם צריכת אנרגיה עולה ועם משבר האקלים והשלכותיו.

במסגרת זו אף הוקם מערך אנרגיה רשותי אשר פועל בשיתוף פעולה בין חברת ייזום ראשון ואגף סביבה וקיימות, מול כלל התאגידים העירוניים, המינהלים והאגפים בעירייה, להובלת כל תחום האנרגיה בעירייה – החל מכתיבה של תוכנית אסטרטגית, כתיבה של נהלים ותוכניות עבודה ועד לליווי, ניהול והוצאה לפועל של מגוון פרויקטים בתחום ועוד.

כמו כן, מדי חודש מתכנס פורום אנרגיה רשותי בראשות סמנכ"ל העירייה ובהשתתפות בכירים בעירייה בתחומים העוסקים במישרין או בעקיפין בתחום האנרגיה ובחיסכון במשאבים.

עוד נציין, כי בימים אלו מפורסם מכרז לפרויקטור עפר עירוני שיפעל, בין היתר, לאיפוס משאב העפר בעיר הן בין גורמי העירייה והן מול תאגידים ממשלתיים של משרד התחבורה הפועלים בעיר. בנוסף, בחודש הבא יפורסם מכרז גדול למעבר לניהול משק האנרגיה עם ספק פרטי.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני מברך על הזכייה המשמעותית ועל כך שעבודה מקצועית קשה ומאומצת של כלל גופי העירייה מביאה לתוצאות מוכחות. תחום איכות הסביבה והקיימות נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, ונמשיך להשקיע ולהיערך לאתגרים הקיימים והעתידיים בכל הקשור לנושא משבר האקלים למען הדורות הבאים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

dav

בחולון הוחלט: יום העצמאות ללא זיקוקים

תפריט נגישות