n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מניב ראשון מסכמת את שנת 2022

מניב ראשון מסכמת את שנת 2022

הפקת מים באופן עצמאי, הגדלת ההשקעה בתשתיות, סיוע לתושבים ומתן שירות במצבים בלתי צפויים. מהדוח השנתי של חברת המים והביוב העירונית לשנת 2022 עולה כי היא ממשיכה להוות נדבך משמעותי בהתפתחותה של ראשון לציון.

ביובית ביוב צילום מניב ראשון
צילום: מניב ראשון

דוח שנתי של חברת המים והביוב של ראשון לציון "מניב" לשנת 2022 מספק הצצה לפעילות העניפה שלה למען תושבי העיר במגוון תחומים: שדרוג תשתיות, איכות מי השתייה, מוכנות לחירום וסיוע לתושבים במצבים בלתי צפויים ומלחיצים במיוחד.

יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העירייה רז קינסטליך: "לחברת המים והביוב העירונית "מניב" יש חלק משמעותי בהתפתחות האדירה של העיר והפיכתה לאחת הערים המובילות בישראל. החברה תמשיך לפעול במסירות למען תושבות ותושבי העיר במגוון תחומים ולהוות מודל לחיקוי בארץ ובעולם".

עם התפתחותה וגדילתה המתמשכת של העיר גם מספר הצרכנים (למגורים) של "מניב ראשון" נמצא בעלייה מתמדת ועמד בשנת 2022 על 83,811 זאת לעומת 82,436 בשנת 2021.

בשונה מערים אחרות, מספקת מניב מים לתושבי ראשון לציון גם מהפקה עצמית, זאת באמצעות של לא פחות מ-14 קידוחים פעילים. כך שבשנת 2022 סופקו באמצעות בארות החברה כ – 11,600,000 מ"ק. בנוסף סיפקה מניב 10,900,000 מ"ק באמצעות רכישה מחברת מקורות. סך כל כמות המים שהופקה ונרכשה בשנת 2021 עומדת על 22,500,000 מ"ק.

במקביל, ממשיכה מניב ומקדמת פיתוח מקורות מים עצמאיים באמצעות קידוחים חדשים, תחנות לשאיבת מים והרחבת מאגרי המים – פעולות התורמות לאמינות אספקת המים ומתן השירות המיטבי לתושבים.

ישיבת דירקטוריון צילום מניב ראשון

ישיבת דירקטוריון ב"מניב ראשון"

בגם בשנת 2022, המשיכה החברה לעמוד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות. כ -1,380 דיגומים שנעשו ב-103 נקודות שונות במערכת המים העירונית של ראשון לציון העלו כי הבדיקות כולן נמצאו תקינות.

בשנת 2022 נרשם גידול של 10 אחוזים במספר התושבים שהצטרפו לתשלום חשבון המים שלהם באמצעות הוראת קבע. גידול נוסף ומשמעותי לא פחות לשמירה על איכות הסביבה היה בכמות הנרשמים לקבלת חשבונית במייל – 28 אחוזים יותר לעומת שנת 2021.

בכל הקשור לטיפול בתקלות, ממשיכה מניב להציג נתונים מרשימים: זמן הטיפול הממוצע בפעולות המצריכות הפסקת מים עמד על שעה ו-19 דקות בלבד; תיקוני שבר ופתיחת סתימות ביוב טופלו תוך שעה ו-49 דקות; ואילו תיקוני שבר במערכת המים טופלו תוך שעתיים ו-31 דקות. בסך הכול טיפלה מניב ב-14,313 פניות מוקד במהלך השנה החולפת.

מחלקת התפעול של החברה, הזמינה עבור התושבים 24/7 במהלך השנה כולה (ואפילו ביום הכיפורים), דואגת לשטיפת קווי הביוב העירוניים באופן תדיר על מנת לצמצם את הסיכון לסתימות והצפות. במהלך שנת 2022 נשטפו לא פחות מ-15,800 מטרים של קווי ביוב ברחבי ראשון לציון כחלק מתוכנית העבודה השנתית.
בנוסף מטפלת מחלקת התפעול במגופי המים העירוניים ודואגת לתחזוקתם ולתקינותם, על מנת להקטין ככל הניתן פיצוצי מים ולהעניק מענה מהיר לתושבים בשעה שאלו מתרחשים.

כמו כן, במסגרת שיקום, שדרוג ופיתוח מערכות המים והביוב הוחלפה בשנת 2022 צנרת מים בשמונה רחובות, באורך כולל של כ-12,166 מטרים. זאת בנוסף להחלפה והנחה של צנרת ביוב בתשעה רחובות באורך של כ-10,357 מטרים. בסך הכול משנת 2006 ועד היום הוחלפו כ-375 ק"מ של צנרת!

בחברה ממשיכים לדאוג לתושבי העיר עם השקעות מתוכננות בסך כולל של למעלה מ-125.5 מיליון שקלים בשנת 2023, עבור הקמת מכונים להגברת לחץ המים ברחבי העיר, שיקום ושדרוג מכוני ביוב והחלפת מדי מים, שיקום ושדרוג תשתיות מים וביוב ברחבי העיר ותחזוקת מערכות מחשוב וסייבר.

עבודות קווי ביוב צילום מניב ראשון

עבודות מניב לשדרוג קווי ביוב מאספים באחד מצירי התנועה המרכזיים בעיר, שדרות חיים בר לב. צילומים: מניב ראשון

ואם חשבתם שהפעילות של מניב מסתכמת באספקת מים איכותיים, ודאי תופתעו לשמוע כי עובדי החברה מסייעים לתושבים גם ברגעים פחות שגרתיים ודי מלחיצים:
מהדוח עולה כי במהלך השנה טיפלו העובדים ב-120 פניות של תושבים שהפילו חפצים לקולטני הניקוז הפזורים ברחבי העיר. מרבית הפניות עסקו בנפילת מפתחות רכב לתוך הקולטנים, סכומי כסף, אולם התקבלו גם פניות בנוגע למכשירי טלפון ניידים, אוזניות, מכשירי דיסק און קי, תעודות שונות, ארנק ואפילו מכשיר אייפד.

במהלך השנה החולפת טופלו במקצועיות גם 10 פניות הנוגעות לגורי חתולים הלכודים במערכת הניקוז שנפתחו בעקבות יללות ששמעו תושבים.

סאלי לוי, מנכ"לית "מניב ראשון": "אנו ממשיכים להשתפר כל העת למען תושבות ותושבי ראשון לציון, להעניק שירות מיטבי ומסור ולהבטיח שייהנו ממים איכותיים וטעימים ומתשתיות ביוב מתקדמות. החברה משקיעה ותמשיך להשקיע משאבים רבים והון אנושי על מנת לעמוד ביעדיה ולממש את חזון הראשוניות לאורו היא צועדת".

סאלי לוי מנכלית מניב צילום עידן גרוס

מנכ"לית מניב ראשון, סאלי לוי. צילום: עידן גרוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות