n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "מה הבעיה, אז תאכלי אוכל קר"

"מה הבעיה, אז תאכלי אוכל קר"

חיילת מראשון לציון שסובלת מאלרגיות חמורות הזדעזעה מהתבטאויות הרופא המטפל. אביה של החיילת: חל עליה איסור לאכול בחדר אוכל צבאי כי נשקפת סכנה לחייה. כשביקשה מענה הרופא אמר לה: "תאכלי כריך, זה משביע ". מדובר צה"ל טרם התקבלה התייחסות.

צילום אילוסטרציה - מערכת גל גפן
צילום אילוסטרציה - מערכת גל גפן

"מה הבעיה, אז תאכלי אוכל קר", כך לטענת האב  אמר רופא לחיילת בסדיר שסובלת מאלרגיות חמורות כשזו פרסה בפניו את מצוקתה לאור העובדה שחל עליה איסור לאכול בחדרי אוכל צבאיים.

רב"ט ס', תושבת ראשון לציון, סובלת מאלרגיות חמורות וקיצוניות שמהוות סכנה לחייה. אביה מספר כי למרות שלא הייתה חייבת, היא התעקשה להתגייס לשירות סדיר. "היא ממש נלחמה כדי להתגייס ודרשה לבצע תפקיד משמעותי", הוא מספר. "בתי סיימה קורס הדרכה והוראה ושובצה בחיל החינוך. היא מאוד מרוצה מהתפקיד, אבל לא ייתכן שמי שנשקפת סכנת חיים יום יומית לחייו, יזכה להתעמרות וליחס בוטה מרופא".

לפני מספר חודשים ס' חוותה התקף אלרגי קיצוני ואחרי טיפול ממושך בחדר המיון של בית החולים אסף הרופא שבמהלכו קיבלה 2 זריקות של סטרואידים, מצבה התייצב. בשל כך ביקשה לפגוש מומחה לאלרגיה ונאלצה להמתין כארבעה חודשים לתור.

"ביום רביעי היא התייצבה אצל הרופא (שמו שמור במערכת) ונדהמה מהיחס, ההתעמרות והבוטות", מספר אביה. "בתי סיפרה לו שהיא חוותה התקף חריג מאוד בגלל סריג צה"לי שלבשה. הוא השיב לה: 'זה לא מהסריג, כנראה שהיו בוטנים על הסריג'. בתי אמרה לו שאם הוא היה מעיין בתיק הרפואי הוא היה מגלה שהיא לא אלרגית לבוטנים, אלא לאינספור דברים אחרים".

על החיילת, כאמור, חל איסור לאכול בחדרי אוכל צבאיים. כשהציגה בפניו את המגבלה שאיתה היא מתמודדת, ועל כך שהיא נאלצת להביא כריכים מהבית ולא פעם בגלל שהפעילות בבסיס מתארכת היא נשארת רעבה, נדהמה החיילת מתגובתו. "הרופא אמר לה 'אני לא מבין מה הבעיה בכריך? גם אני אוכל כריך וזה משביע אותי'. הבת שלי אמרה לו: 'אני לא יכולה לחיות על כריכים' והוא השיב: 'אז תביאי ארוחות מהבית בקופסאות'. זה רק מלמד עד כמה הוא לא מבין את הנהלים בצבא. הלוואי והיא היתה יכולה להביא אוכל מהבית. בתי הסבירה לו שלא נותנים לחיילים אלרגיים לחמם במיקרו או בטוסטר אובן בגלל הסכנה שנשקפת להם, והוא השיב לה: 'אז תאכלי אוכל קר'. זה בלתי נתפס. מי מתבטא ככה? כמה אטימות וחוסר הבנה".

"בתי מחתה בפניו על היחס והמענה והרופא אמר לה: 'אם את רוצה תשלחי מייל לראש תחום אלרגיה'. איך יכול להיות שרופא שאמור לסייע ולעזור, בעיקר למי שנשקפת סכנה יום יומית לחייו, מתנהג ככה? איפה האחריות? איפה האמפתיה? למה להתייחס ככה לחיילת שנלחמה להתגייס ולמלא תפקיד משמעותי? הוא בכלל מבין איך הוא התנהג ועד כמה זה מרתיח?". מסכם אביה

תגובת דובר צה"ל :

החיילת נפגשה עם מומחה לאלרגיה וביקשה לקבל פטורים שאינם רלוונטיים למצבה הרפואי ואינם מקובלים בצה״ל. לחיילת ניתנות הקלות והתאמות בהתאם למצבה הרפואי.

מפאת שמירה על צנעת הפרט לא נפרט על מצבה הבריאותי של החיילת ועל בקשותיה.

במידה ובעיני החיילת נדרשת התאמה נוספת לאופי שירותה, באפשרותה לפנות להמשך טיפול במרפאת היחידה שלה או במוקד הפניות של חיל הרפואה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות