n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / כמה דברים שלא ידעתם על הכלבים בראשון לציון

כמה דברים שלא ידעתם על הכלבים בראשון לציון

משרד החקלאות מסכם שנה וחושף את כל מה שרציתם לדעת על מצב הכלבים בישראל ובראשון לציון בפרט, לשנת 2023.

כלבים צילום PIXABAY

64,386 כלבים חדשים נרשמו במאגר הישראלי בשנת 2023, מתוכם 28,996 שנולדו השנה. בראשון לציון מסתבר, מאוד אוהבים את החברים על ארבע. העיר מדורגת במקום השני בישראל בכמות הכלבים כאשר נכון לסוף שנת 2023, ישנם בראשון לציון 19,750 כלבים. העיר היחידה שמקדימה אותה היא תל אביב עם 45 אלף כלבים.

נתון מפתיע נוסף הוא העובדה כי למעלה מ-1800 משפחות בעיר, מחזיקות ביותר מכלב אחד. ראשון לציון היא השלישית עם הנתון הזה אחרי תל אביב ובאר שבע. כמות הכלבים המחוסנים בראשון לציון, עומד נכון לסוף שנת 2023 על 14,844, מקום שלישי אחרי תל אביב וחיפה.

ומהם השמות הפופולריים לכלבים? על פי נתוני משרד החקלאות, השם הפופולרי לכלבים זכרים הוא: לואי (6,763) והשם הנפוץ ביותר בקרב הנקבות הוא לונה (8,402). ישנם גם כמה שמות יצירתיים כמו: אבן ספיר, אבניבי, גבעת להבה ואפילו ג'ניפר לופז ופשטידה.

ממוצע הגיל של הכלבים בישראל עומד על 7 שנים כאשר שתי הכלבות המבוגרות בישראל נכון לשנת 2023, הן שלי בת ה-23 ושייבה בת ה-22, שתיהן מגזע מעורב.

כלבים צילום PIXABAY

ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "בשנים האחרונות משרד החקלאות יצא בקמפיין לעידוד אימוץ כלבים במקום רכישת כלבים גזעיים. ניתן לראות כי בשנה האחרונה, כמו בשנים האחרונות, הכלבים המעורבים נמצאים במקום הראשון במספר הכלבים החדשים הנרשמים בפער עצום מגזעים אחרים. עם זאת, עדיין כ- 80% מהכלבים החדשים הנרשמים הם כלבים גזעיים, למרות שיש שפע של כלבים מעורבים הכמהים לאימוץ בכלביות של הרשויות והעמותות.

המשרד ממשיך לתמוך ברשויות המקומיות בכל הנוגע לעיקור, סירוס ואימוץ כלבים, וכולנו תקווה שהמגמה של אימוץ כלבים במקום רכישת כלבים תתגבר במהירות. בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בכלל מספר הכלבים הרשומים, המהווה עדות להגדלת אוכלוסיית חיות המחמד ועלית המודעות ועימה גם הבעלות האחראית. רכישה או אימוץ של כלב ממקור לא מסודר, עלול להוות סכנה לא רק לבריאותו אלא גם לבריאותכם. אנו קוראים לציבור לאמץ כלב מכלביית רשות או עמותה, לחסוך כסף ולהציל חיים של בעל חיים חסר בית״.

כלב צילום PIXABAY

צילומים: PIXABAY

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. אם ראשון לציון במקום השני במספר הכלבים בעיר, איך זה שבשכונת רמב"ם , השכונה הכי גדולה בעיר, שבה גרים כ 40,000 תושבים ויש בה הרבה מאוד כלבים , אין עדיין אף גינת כלבים אחת , אפס . למרות פניות חוזרות ונשנות, בקשות אין ספור , העירייה לא מטפלת בזה ולא מצאה לנכון להסב גינה אחת לטובת חברינו על ארבע ???

  2. ראשונים תמיד אנחנו

    כל כך הרבה כלבים, כל כך מעט התייחסות לצרכים שלהם ושל הבעלים, בראשון הותיקה, במערב הישן, בשכונת רמז. מרגיז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אירוע רוכבים עצמאות מהשנה שעברה

קבלו ביטול: אירוע "רוכבים עצמאות" לא יתקיים השנה

תפריט נגישות