n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "המחבלים היו תוך חצי שעה בראשון לציון"

"המחבלים היו תוך חצי שעה בראשון לציון"

על פי ממצאי החקירה של המשטרה לגבי האירוע של ה-7 לאוקטובר, כתב ערוץ 12 ברהנו טגניה אמר: " אם לא היה כוח משטרתי בצומת יד מרדכי המחבלים היו תוך חצי שעה בראשון לציון"

קיבוץ בארי אחרי ה7 באוקטובר
קיבוץ בארי אחרי ה7 באוקטובר צילום: אדי ישראל

אחרי השבת השחורה של השבעה באוקטובר שום תסריט לא נראה לנו כמדע בדיוני, החיים של כולנו השתנו ברגע והמציאות שהיתה קיימת הפכה שונה. מציאות שכל תרחיש אפשרי. גם הקשה ביותר.

ביום שישי פירסם העיתונאי ברהנו טגניה באולפן שישי פרסום ראשון על תחקיר המשטרה הראשון על השבעה באוקטובר- השבת השחורה.

לפי הדיווח : 364 נרצחים, 40 חטופים, כ-200 פצועים, 59 שוטרים נפלו בקרב ברעים.
– לפי מסקנת המשטרה, המחבלים לא ידעו מראש על המסיבה ברעים. כל מחבל שהגיע ליעד בדרום היה מצוייד במפות אבל לא מצאו מפות הקשורות לנקודה בה התרחש האירוע.

בנוסף כתב המשטרה ברהנו טגניה, חשף את מסקנת המשטרה לאור התחקיר ואמר כי "אם לא היה כוח משטרתי בצומת יד מרדכי, המחבלים היו בדרכם תוך חצי שעה לראשון לציון ותוך ארבעים דקות תל אביב".

כאמור, חשיפת ממצאי תחקיר המשטרה הראו כי כאשר משטרת ישראל פירטה את הזמנים בהם הגיעו כוחות הביטחון לזירה ברעים. על פי ממצאי התחקיר, בשעה 8:00, הגיע צוות ימ"ס, יחידת המסתערבים מיוחדת של המשטרה למסיבה. חצי שעה לאחר מכן, הגיע כוח יחידת יואב לקיבוץ רעים והחל בלחימה. ב-9:13, דווח על מחבלים במחנה רעים ודקה לאחר מכן, כוח יס"מ נגב הגיע לזירה בין היתר הצליחו להשתלט על מאג של מחבלים.

שעה 10:00, הגיע כוח של היחידה הטקטית לזירה ומתחיל לבצע לחימה. שלוש דקות אחרי, הוכרז על אירוע רב נפגעים במסיבה ברעים וב-11:12 הזניקו מסוק לרעים. בשעה 12:15, כוח של יחידת יואב בלחימה בזירה יחד עם כוח אגוז. ב-14:29, הלחימה מתמשכת ברעים וב-15:30 הלחימה מסתיימת.
ממצאי החקירה של המשטרה, עולה כי 364 בני אדם נטבחו על ידי מחבלי החמאס במסיבה ברעים, 59 שוטרים נפלו בלחימה מול המחבלים וכ-200 פצועים נותרו. כאמור, משטרת ישראל קובעת כי אם לא היה כוח משטרתי בצומת יד מרדכי, המחבלים היו מגיעים תוך חצי שעה לראשון לציון ותוך ארבעים דקות לתל אביב.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. בת שבע גנות

    קצת מוגזם. עד אשדוד, מלחמת יום העצמאות. הצליחו לעצור את הצבא המצרי בחסר לוחמים ובאפס נשק. אז ראשון?

  2. למה דווקא ראשון לציון?
    מה עם הערים שלפני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות