n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הבית החדש של תושבי רמת אליהו

הבית החדש של תושבי רמת אליהו

שלב נוסף בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל: 61 משפחות ראשונות יעברו מדירות השיכון הישנות ברמת אליהו לבניינים חדשים בנחלת יהודה מערב

שכונה נחלת יהודה צילום דוברות ראשון לציון

נקודת שיא בפרויקט ההתחדשות העירונית של שכונת רמת אליהו בראשון לציון – פרויקט הפינוי-בינוי-פינוי הגדול בישראל – עם אכלוסן של 61 המשפחות הראשונות אשר יעברו מדירות השיכון הישנות שבשכונה לשני בניינים חדשים בשכונת נחלת יהודה מערב בעיר.

מדובר באכלוס הראשון של מיזם ההתחדשות העירונית, שבמסגרתו כ-2,650 משפחות משכונת רמת אליהו ייהנו משדרוג משמעותי ויעברו לדירות חדשות בסטנדרטים גבוהים ביותר.

הבניינים החדשים, שאותם בנתה חברת אשדר ואשר מאוכלסים בימים אלו, ממוקמים ברחובות שולמית אלוני ומרים בן פורת, וכוללים 2 בניינים בני 27 קומות כל אחד. 61 המשפחות שיעברו מדירות השיכון הישנות מרח' ש"י עגנון ברמת אליהו, יקבלו דירות בעלות 3, 4 ו-5 חדרים הכוללות ממ"ד, מרפסת שמש, חניה, ומחסן הרשומים בטאבו.

נחלת יהודה מערב, נציין, הינה שכונת חדשה לחלוטין שבה ניתן דגש על עירוב שימושים של מגורים ופנאי יחדיו. השכונה כולה כבר מאוכלסת, ובסמוך לבניינים קיימים גני משחקים, גני ילדים ומוסדות חינוך.

אסתר צ'אושו (84), דיירת ברמת אליהו שצפויה לעבור בקרוב לדירתה החדשה, סיפרה: "אנחנו מתרגשים מאוד, זו ממש התגשמות חלום עבורי ועבור שאר המשפחות. אני מתרגשת מאוד לעבור לדירה חדשה לגמרי עם מטבח חדש, ומאחלת לכולנו בהצלחה".

בשנים הקרובות יזכו כ-620 משפחות נוספות משכונת רמת אליהו לעבור אל השכונה המודרנית הצמודה מצפון נחלת יהודה עילית, במסגרת מיזם ההתחדשות העירונית הגדול שאותו מובילות רשות מקרקעי ישראל והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עם עיריית ראשון לציון. במרכז השכונה החדשה מצפון מתוכננת שדרה מסחרית עם עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ופנאי יחדיו.

בניין מגורים נחלת יהודה צילום דוברות ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "מדיבורים למעשים – החזון הופך למציאות. מדובר ברגע מכונן עבור ראשון לציון כשמשפחות שעד כה התגוררו בדירות שיכון ישנות זוכות לשפר ולשדרג את חייהן באופן משמעותי ולעבור לדירות חדשות לחלוטין הכוללות גם ממ"ד – החשוב מאוד בימים אלה. אני מברך על שלב נוסף בהתקדמות של הפרויקט, שבסופו צפויה רמת אליהו לשנות את פניה מן הקצה אל הקצה".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "אנו רואים את פרויקט רמת אליהו קורם עור וגידים מול עינינו, כאשר עשרות משפחות כבר מתחילות להיכנס לבתיהם החדשים. בימים אלו, בהם חשיבותן של תשתיות חדשות ומודרניות הכוללות מיגון וחיזוק של מבנים מתחוורת לנו ביתר שאת, אנו מאיצים בכל כלי אפשרי את קידומם של פרויקטים להתחדשות עירונית. אני מודה לשותפינו בעירייה, במנהלת העירונית וברשות מקרקעי ישראל. תוצאות העבודה המשותפת כבר נראות בשטח".

המשנה לראש העירייה ומ"מ יו"ר החברה הכלכלית, אסף דעבול: "עבורי מדובר בחלום חיים שמתגשם. כמי שנולד וגדל בשכונה חלמתי והאמנתי שיגיע הרגע שבו נהפוך את רמת אליהו לסמל של קידמה ושל איכות חיים – והנה זה קורה ומתגשם".

ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור: 'וזה הרגע, הנה באה השעה'. לאחר למעלה משבע שנות פעילות מאומצת, צוות המנהלת מתרגש ללוות את המשפחות הראשונות משכונת רמת אליהו שמגשימות את חלומן ועוברות לדירות החדשות שלהן. 61 המשפחות שבימים אלו מפנות את הדירות הישנות שלהן ונכנסות לבנייני הפיילוט, מסמלות את הצלחתו של התהליך ואת הפיכתו של החזון למציאות".

מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן: "היתרון המשמעותי של פרויקט זה – 'בינוי-פינוי-בינוי – הינו שהוא מספק לדיירים ודאות וביטחון. תושבי רמת אליהו עוברים כיום מבתיהם הישנים בשכונה רק לאחר שהדירה החדשה שלהם כבר מוכנה בשיטת 'מפתח תמורת מפתח'".

פרויקט רמת אליהו מסתכל בצורה רחבה על חיזוק הזיקה והקשר בין השכונה המתחדשת לבין מרכז העיר. כך, מתוכננים כבישים חדשים, שדרה מרכזית של חנויות, בתי קפה ומרחבים ירוקים, מבני ציבור, שבילי אופניים ותחבורה ציבורית שתחבר את שכונת רמת אליהו למרכז העיר, לשכונות האחרות ולמרכזי התעסוקה – והכול במטרה להוביל שיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים.

לאורך כל התהליך מספקת המנהלת הייעודית ברמת אליהו ליווי אישי לכל אחת מן המשפחות המשתתפות במיזם – החל משלב הייזום ועד לרגע הכניסה לדירה החדשה, ליווי קהילתי וליווי מקצועי של כלל הגורמים שלהם הם זקוקים לאורך התהליך (שמאות, גישור, וליווי משפטי), כולל הובלת תכולת הדירות והשתתפות דיפרנציאלית בדמי הניהול /ועד הבית בדירות החדשות – והכול במימון המדינה.

כנס קהל צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות