n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בכירי ממשל ארצות הברית הגיעו להשתלמות במניב ראשון

בכירי ממשל ארצות הברית הגיעו להשתלמות במניב ראשון

משלחת של כ -50 בכירים בתחום המים מכל רחבי ארצות הברית, הגיעה לחברת המים והביוב העירונית 'מניב ראשון' בכדי ללמוד על האופן בו היא מנהלת את משק המים העירוני ועל היערכותה לשעת חירום

משלחת ארצות 3 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון
צילום: חורחה נובומינסקי\ מניב ראשון

משלחת של כחמישים בכירים בתחום המים מרחבי ארה"ב התארחה בשבוע שעבר ב'מניב ראשון' על מנת ללמוד ולהתרשם מניהול ופיתוח מקורות המים ואספקתם לתושבי ראשון לציון.

המשלחת כללה נציגים מהסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, מחלקת החקלאות האמריקאית, 12 מדינות, 18 ספקי מים, שלושה איגודים לאומיים, שמונה חברות מים, ומספר חוקרים, שהגיעו לחזק את שיתופי הפעולה בין ישראל לארה"ב בתחום השימוש החוזר במים. יצוין כי המשלחת עוררה עניין רב בארה"ב ואף נכללה בהצהרת הבית הלבן בנושא שיתוף פעולה טכנולוגי אסטרטגי עם ישראל.

משלחת ארצות 1 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העירייה, רז קינסטליך: "פעילות החברה הפכה לשם דבר ולמודל לחיקוי בארץ ומחוצה לה, אנו גאים לחלוק ידע עם הכלכלה המובילה בעולם ולתרום למשק המים בארה"ב. אני סמוך ובטוח כי שיתופי הפעולה המקצועיים יתרמו רבות לשני הצדדים ובעיקר לתושבות ותושבי ראשון לציון".

הביקור במניב, בהובלתה של המנכ"לית סאלי לוי וצוותה, סיפק דוגמא ומופת למודל הישראלי לפיו פועלים איגודי המים בישראל. הביקור כלל סקירת שטח מקיפה של מקורות המים העירוניים, פיתוחם וניהולם, העמקה במערך האיסוף, ההובלה והאגירה של מי גשמים וכן סיור במחסני החירום והרצאה מרתקת. האמריקאים התרשמו ולמדו מהניסיון הישראלי על סוגיות מפתח בניהול משק מים עירוני יעיל, חדשני וחסכוני.

משלחת ארצות 4 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

עומר באב, ממארגני המשלחת, נציג הנספחות הכלכלית בוושינגטון (של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה), הדגיש כי חברי המשלחת התרשמו עמוקות מההישגים של מניב בצמצום אובדן מים, עקב דליפות מים, מדידה שגויה ועוד בשיעור המדהים של פחות מ-5%. לאחר הביקור המשתתפים עמדו על כך כי צמצום אובדן מים הוא מרכיב מפתח בטרם פונים לפיתוח מקורות מים חלופיים, וכי רצוי וניתן להגיע למזעור פחת המים, כפי שמתבצע במניב.

המשתתפים התרשמו מאוד ממערך המדידה והניטור במניב, וציינו כי יפעלו לייעל את מניעת הדליפות בארגוניהם בארה"ב ובתוך כך תחזוקה ותחלופה תכופים יותר של מדי המים (לפחות כל 6 שנים).

משלחת ארצות 6 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

הסיור עמד גם על נושא איסוף מי הגשמים המבוצע במאגר סופרלנד, הובלתם, איסופם ושימושם על פי הצורך. אחת התובנות המרכזיות של המשתתפים האמריקאים היא שיש לראות במי גשמים במרחב העירוני כמקור מים חיוני, ולא כנטל תפעולי. הסיור בשטח המחיש למשתתפים כיצד ניתן לתעל את מי הגשמים לכדי שימוש כמקור מים בתוך המערכת העירונית.

בנוסף, הסיור כלל ביקור במערך החירום של מניב הכולל פיתוחים חדשניים מתוצרת ישראלית לאספקת מים בחירום. המשתתפים למדו על המערך המאפשר פריסת אספקת מים בטוחה, מהירה ויעילה לאוכלוסייה נרחבת. זאת תוך אחסון יעיל וחסכוני של ציוד החירום בשגרה.

משלחת ארצות 5 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

לדברי באב: "הביקור במניב סיפק למשתתפים היכרות בלתי אמצעית לפעילות איגודי המים בישראל, תובנות מחדשות ואפיקים לשיתופי פעולה עתידיים. המשלחת מודה מאוד לגב' לוי ולצוותה על הסקירה המקיפה בשטח ובמטה, על שיתוף הידע, ועל האירוח, ומצפה להמשך שיתוף הפעולה בין המדינות והארגונים".

משלחת ארצות 2 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

סאלי לוי מנכ"לית מניב: "הגעת המשלחת המכובדת מהווה חותמת נוספת לפעילות המקצועית של החברה לאורך השנים הזוכה להערכה רבה בישראל ובעולם. אנו גאים לייצג בכבוד את העיר ואת ישראל על מפת המים העולמית ולחלוק ידע עם המעצמה הגדולה ביותר בעולם. כולי תקווה שהביקור המוצלח יוביל לשיתופי פעולה בין המדינות ולחיזוק הקשרים המקצועיים עם ידידתנו הגדולה ביותר".

משלחת ארצות הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

"מניב ראשון" הפכה לשם דבר בעולם המים הישראלי ומחוצה לו כאשר בשנים האחרונות הגיעו לראשון לציון משלחות מכל רחבי העולם, על מנת ללמוד מהטכנולוגיה שלה ומניהול המים בשגרה ובחירום. המשלחת מארה"ב היא המשלחת החמישית והגדולה ביותר המתארחת במניב בשנת 2022 כאשר קדמו לה שתי משלחות מהודו ומשלחות מצ'ילה וממקסיקו.

משלחת ארצות 7 הברית צילום חורחה נובומינסקי מניב ראשון

צילומים: חורחה נובומינסקי ומניב ראשון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות