דף הבית / חדשות העיר / גלגולה של ירושה

גלגולה של ירושה

הנינה נאלצה לתבוע את אביה וסבתה כדי לקבל את ירושת הסבא רבא

רונן דמארי

בית המשפט לענייני משפחה בראשל"צ פסק לאחרונה כי בת 22 תקבל באיחור של 17 שנה את כספי הירושה המגיעים לה מהסבא רבא. מהתביעה עולה כי הסבא רבא נפטר בשנת 2000 והוריש כ-32 אלף שקלים לנינתו שהייתה אז בת חמש. בתו של המנוח –סבתה של הנינה, מונתה כאפוטרופסית לכספי הירושה של הנינה והפקידה אותם בחשבון מיוחד. כעבור שלוש שנים, אביה של הנינה ביקש לקבל הכספים ואלה הועברו לידו, בניגוד לחוק.
משבגרה הנינה ביקשה לקבל את כספי הירושה, אולם אביה דחה את בקשתה שוב ושוב. כשהגיעה לגיל 18 הובטח לה כי כספי הירושה יועברו לידיה כשתסיים את שירותה הצבאי, אולם, כאשר סיימה הצבא נאמר לה שהכספים הושקעו בדירה שרכשו הוריה ודירה זו נמצאת בלב סכסוך גירושין בין ההורים.
גם בקשה ליישוב סכסוך במסגרת החוק החדש ליישוב סכסוכים משפחתיים לא צלחה ובלית ברירה, הנינה הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה. באת כוחה עורכת הדין ליאת לב קליין, ביקשה מבית המשפט להורות לנתבעים להעביר לנינה את כל הכספים בתוספת ריבית והצמדה, מיום מועד התשלום ועד למועד התשלום בפועל.
השופטת מירה רום פלאי מבית המשפט לענייני משפחה בראשל"צ, פסקה כי אביה וסבתה של התובעת צריכים לשלם לנינה כ-23 אלף שקלים, מחצית מסכום הירושה המגיעים לה. השופטת נימקה החלטתה בכך שעל פי חוק, לא ניתן לעשות שימוש בכספי הקטינה למימון צרכי הבית גם אם הקטינה נהנתה מחלקם, אלא אם כן התקבל אישור מראש מבית המשפט. עוד קבעה השופטת כי גם אימה של הקטינה בשל היותה אפוטרופוסית טבעית של הקטינה, ידעה בשלב כלשהו שנעשה בכספיה שימוש על ידי בעלה (אביה של הנינה). השופטת רום פלאי קיבלה את טענות עורכת הדין ופסקה כי מדובר בכספים שנלקחו שלא כדין ויש להחזירם לתובעת שכאמור היום היא בת 22.
השופטת הוסיפה כי בית המשפט התרשם שאין בכוונת הנינה לתבוע את אימה על חלקה בנטילת הכספים, אך קבעה כי אין זה צודק שרק אביה וסבתה יישאו לבדם באחריותם להשבת הכספים כשגם האם הייתה לה אפוטרופסית טבעית, במועד נטילת הכספים ממנה.
על כן השופטת פסקה כי אביה וסבתה של הנינה, ישלמו לקטינה מחצית מכספי הירושה המגיעים לה, צמודים למדד ובסך הכל כ-23 אלף שקלים. בית המשפט ציין כי הנינה יכולה לתבוע כעת את אימה ולקבל את יתרת כספי הירושה המגיעים לה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות