n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בין אוסטרליה לראשון לציון

בין אוסטרליה לראשון לציון

גיל כהן שירתה כחיילת בודדה בחילוץ והצלה אבל לא חשבה שתגיע אי-פעם למצב מלחמה "על אמת". לצד עשרות ימי מילואים שעשתה, היא ממשיכה את הסיוע והעזרה לעשרות חיילים בודדים במסגרת התנדבותה בעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים".

גיל כהן- מתנדבת מצטיינת. קרדיט- אח גדול למען חיילים בודדים

בראשון לציון מתגוררים מאות חיילים בודדים שלא בהכרח נולדו וגדלו כאן. רבים מהם עלו ארצה לבדם במטרה להתגייס לצה"ל ולבנות את עתידם בישראל. אחת מהן, היא גיל כהן (24), שעלתה מאוסטרליה לבדה בגיל 18 כדי להתגייס לצה"ל. "גדלתי בבית עם אווירה ישראלית והציונות תמיד הייתה חלק מכך, אז שסיימתי תיכון ובזמן שהחברות מחפשות אוניברסיטה- אני חיפשתי את הדרך לישראל".

גיל, ששירתה בחובה כמדריכת חילוץ והצלה חזרה למילואים מיד עם פרוץ המלחמה למשך יותר מ-50 ימים רצופים, אבל אחד האתגרים המפתיעים היה הקשר עם החברות והחברים מעבר לים: "יש חברות וחברי ילדות ששמרנו על קשר טוב אבל ב-7.10 היו חברות שישר התקשרו לבדוק שהכול טוב ויש אחרות ואחרים שבחרו לנתק קשר על רקע הפעילות שלי במילואים. אני מנסה לנהל שיח עם מי שמוכן אבל אוסטרליה יחסית מנותקת משאר העולם והתקשורת מספרת לרוב רק צד אחד" מספרת גיל.

לצד שירות המילואים וסיום לימודיה לתואר ראשון בתקשורת, גיל מתנדבת בעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" ומנהלת צוות של יותר מ-40 מתנדבות ומתנדבים שבעצמם היו חיילים בודדים וכעת מלווים אישית את הדור הבא שנמצא בשירות חובה. במסגרת פעילות העמותה ניתן מענה מתחילת המלחמה ליותר מ-4,000 חיילות וחיילים בודדים בישראל. "מדובר בקשר אישי בגובה העיניים ועבור הרבה חבר'ה בודדים לפעמים אין עם מי לדבר ולעכל. מעבר לסיוע לוגיסטי, יש מענה פסיכולוגי מקצועי בהתמודדויות מורכבות אחרות- אצלנו בצוות נפל בקרב החייל יונתן דין חיים ז"ל שעלה ארצה מארה"ב לבדו. זה אירוע משמעותי עבור החיילים והמתנדבים כאחד".

עמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים' עונה על הצורך בתמיכה, הכוונה וליווי צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. באמצעות מאות מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים, העמותה מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. עמותת אח גדול זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שרת הקליטה לפעילות פורצת דרך בקליטת עליה.

גיל ודניאל אחד החיילים שליוותה. קרדיט- פרטי

צילומים: "אח גדול למען חיילים בודדים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות