n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אושר תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2023

אושר תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2023

תקציב העירייה לשנה הקרובה יעמוד על 2.449 מיליארד שקל – גידול של 8.8%. כיאה לזוכת פרס החינוך הארצי, תקציב החינוך העירוני נטו יגדל לכ-327 מיליון שקל, ותינתן תוספת של כ-31 מיליון שקל לטובת המשך מהפכת הניקיון

תקציב עיריית ראשון לציון 2023

תקציב העירייה לשנת 2023 אושר אמש (ראשון) בישיבת מועצת העיר, וגם שודר בלייב לתושבות ותושבי העיר בעמודי הפייסבוק העירוניים. התקציב לשנת 2023 יעמוד על 2.449 מיליארד שקל. מדובר בגידול של כ-198 מיליון שקל (כ-8.8%) לעומת תקציב 2022, אז עמד התקציב המאושר על 2.251 מיליארד שקל.

כחלק מההיערכות לגידול הצפוי בעיר, הן בשכונות מגורים והן באזורי תעשייה, ניתן דגש רב על תקציב הפיתוח שיגדל ב-2023 ל-1.472 מיליארד שקל, זאת לעומת 835 מיליון שקל אשתקד.

תקציב 1 עיריית ראשון לציון 2023

גם ב-2023 תימשך מגמת הירידה בשיעור הוצאות השכר מסך התקציב העירוני. כך שהוצאות השכר, כולל תשלומי פנסיה, יעמדו על 46% מהתקציב, זאת לעומת 50.9% בשנת 2018. מדובר בבשורה של ממש, והדבר נעשה בצורה מוקפדת ביותר ומבלי לפגוע בצרכי המערכת.

כחלק ממהפכת הניקיון שהחלה כבר בשנה שעברה, יגדל תקציב הניקיון בכ-31 מיליון שקל. הסכום נובע בעיקרו מתוספת של כ-3 מיליון שקל בתחום הטיאוט, כ-3.5 מיליון שקל בתחום פינוי האשפה הביתית, כ-2 מיליון שקל בתחום פינוי הגזם והגרוטאות, תוספת של כ-2.5 מיליון שקל לתגבור פעולות הניקיון בעיר, כ-10 מיליון שקל בתחום הגינון ואחזקת המזרקות וכ-7 מיליון שקל בגין שינוע פסולת לדרום.

כמו כן, הגדילה עיריית ראשון לציון את ההשקעה העירונית בחינוך בכ-34 מיליון שקל, כך שתקציב החינוך העירוני נטו לשנת 2023 יעמוד על כ-327 מיליון שקל. ההוצאה לחינוך כוללת תקציב בסך כ-5.6 מיליון שקל למלגות לסטודנטים ולעידוד אקדמי; סבסוד צהרונים וקייטנות קיץ בסך של 6.3 מיליון שקל; ותקציב של כ-1.1 מיליון שקל עבור תוכנית "חוג לכל ילד". סך ההשקעה בחינוך (פעולות ושכר) עומד על כ-884 מיליון שקל המהווים כ-36.1% מתקציב העירייה. ההשקעה בתלמיד תעמוד השנה על סך של כ-6,692 שקל לתלמיד – גידול של כ-655 שקל ועלייה של 11%, זאת לעומת ההשקעה בתלמיד בתקציב 2022 המעודכן.

בנוסף, יוקצו כ-160 מיליון שקל לתקציב הפיתוח בתחום החינוך הכולל בניית מוסדות חינוך, תשתיות חדשות ושדרוג תשתיות קיימות. כך, בין היתר, תשקיע העירייה בפרויקט שימור בי"ס חביב, בבניית כיתות גן בשכונות נרקיסים, נוריות ונחלת יהודה, בבינוי בית ספר על-יסודי אוטיזם, בבניית אודיטוריום במקיף י"ג, בתוספת כיתות בבי"ס אור מלכה, בבניית גנים ובתי ספר עתידיים בשכונת האלף ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הצגנו תקציב אחראי, העומד באתגרי העבר וההווה ומסתכל קדימה אל עתידה של ראשון לציון. הוספנו השנה תקציב נוסף למערכת החינוך העירונית ובכך הגדלנו את ההשקעה הממוצעת לתלמיד. הדבר מבטא את המשך מחויבותה של עיריית ראשון לציון – זוכת פרס החינוך הארצי – בהמשך הפיתוח הפדגוגי של מערכת החינוך בעיר במטרה להמשיך ולהצעיד את העיר קדימה, תוך ניהול נכון ואחראי של המשאבים העירוניים.

בנוסף, הגדלנו את תקציב הניקיון בכדי להשלים את מהפכת הניקיון שבה התחלנו ושאת תוצאותיה כבר ניתן לראות בשטח ברחבי העיר; וכן הגדלנו את תקציב הפיתוח לטובת התושבות והתושבים. ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח אדירה בכלל התחומים, והתקציב לשנת 2023 כולל את התרגום לכך וצופה פני עתיד."

תקציב 2 עיריית ראשון לציון 2023

עוד כולל התקציב סכום של כ-70 מיליון שקל לטובת שדרוג העיר ותחזוקת המרחב הציבורי הכוללת, בין היתר, סלילת ופיתוח של כבישים ומדרכות וסלילת חניונים. בתחום שדרוג ופיתוח נופי תשקיע עיריית ראשון לציון כ-46 מיליון שקל בהתקנת והחלפת מתקני משחק וכושר, שדרוג כיכרות וגנים ציבוריים ברחבי העיר, הקמת פארק אקולוגי ועוד.

כחלק מהרצון להגדיל את אזורי המסחר, התעסוקה והבילוי יושקע סכום של כ-240 מיליון שקל לטובת פיתוח אזור תעשייה צפון מזרח, פיתוח טיילת עליונה בחוף הים, פיתוח טיילת דרומית ופארק האגם. כמו כן, כ-320 מיליון שקל יושקעו בפיתוח שכונות חדשות, שדרוג השכונות הקיימות והמרחב הציבורי.

בין היתר תפנה העירייה ריכוז משאבים משמעותי בפיתוח שכונת חצבים, בפינוי-בינוי רמת אליהו, בהתחלת פיתוח שכונת נחלת עילית, בהמשך פיתוח שכונות נרקיסים ונוריות והקמת פארקים עירוניים בהן, בפיתוח מתחם האירוס וכפר אריה. בתחום התשתיות תשקיע העירייה בפיתוח פרויקט ניקוז הגל הגואה והמשך שדרוג תשתיות קיימות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות