n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: התלמידים נרתמו למען הקיפודים

ראשון לציון: התלמידים נרתמו למען הקיפודים

מיזם חינוכי נפלא, הפגיש בין תלמידי בתי הספר היסודיים ובין הקיפודים שזוכים לשיקום ב"חי-כיף"

קיפוד משוחרר לטבע צילום דוברות עיריית ראשון לציון
קיפוד משוחרר על ידי תלמידה- צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

לא רבים יודעים, אבל בחי כיף בראשון לציון ישנה יחידה מיוחדת שעושה פלאים. היחידה לשיקום קיפודים שנפתחה לפני כשנה, בשיתוף בית החולים לחיות בר בספארי, מצליחה להציל עשרות קיפודים שחלו במחלת עור ועמדו בפני מוות בטוח. לתהליך השיקום והטיפול יוצא הדופן הזה שותפים גם תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר.

החי כיף מארח כל השנה תלמידים מבתי ספר ברחבי העיר במטרה להפגיש אותם עם בעלי החיים בגן ולחנך לערכים של שמירת הטבע וחיות הבר. במסגרת זו הוחלט לשתף נציגים מכל שכבת גיל בבתי הספר שילוו את תהליך השיקום והטיפול בקיפודים. התלמידים הכינו להם אוכל, בנו להם בתים מחומרים ממוחזרים וחיכו בעיקר לרגע הגדול: השבתם לטבע.

השבוע זה קרה, עשרה קיפודים שהשילו את שכבת העור הפגומה והצמיחו קוצים קשיחים לתפארת. לצדם הושבו לטבע שני בזים, זכר ונקבה, שהגיעו פצועים מהספארי. הם שוקמו על ידי מטפלי החי כיף, התחזקו והצמיחו נוצות ובעיקר כשירים לתעופה.

"התלמידים התרגשו מאוד" מספרת יפה שטיין, מנהלת החינוך וההדרכה בחי כיף "הם פגשו את הקיפודים לראשונה כשהיו חולים וקרחים ועכשיו הם רואים איך הם תרמו לחיזוקם והחזרתם לטבע. אותם תלמידים חוזרים אחר כך לבית הספר ומסבירים לכל התלמידים בכיתה איך נוהגים כשרואים קיפוד פצוע, למה חשוב לשמור על חיות הבר ואיך כל אחד מאיתנו יכול לתרום לסביבה ולטבע".

עיריית ראשון לציון והחברה העירונית, האמונה על ניהול החי כיף, רואים חשיבות רבה בהנגשת הגן ובעלי החיים לתלמידי בית הספר ובחינוך לחמלה, סבלנות ואהבת החי. במסגרת זו מקיים החי כיף תוכנית חינוכית וערכית עם מערכת החינוך העירונית ותנועות הנוער.

משחררים קיפוד לטבע צילום דוברות עיריית ראשון לציון

משחררים קיפוד לטבע- צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות