n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הקיץ הזה הנוער מחפש לעבוד ולהתנדב

ראשון לציון: הקיץ הזה הנוער מחפש לעבוד ולהתנדב

הקיץ בראשון לציון נפתח עם יריד התעסוקה וימשיך עם פעילויות תנועות הנוער שחזרו לשיגרה. ההיענות של צעירי העיר גדולה מתמיד

יריד התעסוקה 1ראשון לציון
יריד התעסוקה בראשון לציון

את הקיץ פתחו צעירי ראשון לציון ביריד תעסוקה הוגנת במרכז הנוער החדש "עבודה +" הפועל בשיתוף תנועת הנוער העובד והלומד. ביריד אוישו מעל ל 1000 משרות על ידי בני נוער בעסקים מקומיים במהלך החופש הגדול.

סגן ראש העירייה מר איתי מתתיהו מחזיק תיק הנוער והצעירים: "אנחנו לא עוצרים, אני מקבל מבול של פניות מהורים ובני נוער שפספסו את היריד, ובכל זאת אנחנו דואגים ומוצאים להם משרות נוספות. זהו רווח כפול גם לבני הנוער שזוכים להזדמנות תעסוקה לראשונה בחייהם וגם לבעלי עסקים מקומיים שנפגעו כלכלית בתקופת הקורונה.

הנערים שהיו ביריד אמרו לי שכבר שנתיים שהחיים שלהם לא נורמליים, הם אף פעם לא עבדו במשהו מסודר, ושהם אסירי תודה על ההזדמנות שניתנה להם השנה אחרי שחוו את הבדידות והשעמום. כעת, כשדאגנו להם לעבודה הם יכולים להתחיל לחשוב על בילויים וכיף."

-מה התוכניות שלכם לקיץ?

"אני שמח לומר שנראה שתנועות הנוער חוזרות -ובגדול! ידוע לכולם שבתקופת הקורונה היה לנו קושי להזמין ולקיים פעילויות לשכבות הצעירות במיוחד, רואים
שהילדים מכיתות א' ועד ח' היו צמאים לפעילות, הסניפים פתאום התמלאו בחניכים מהשכבות הצעירות בכל יום פעילות. לאחר שנה מאתגרת, עם מגפת הקורונה ומבצע "חומת מגן" – במהלכן בני הנוער התנדבו במסגרת התנועות ושאר פעילויות האגף והעירייה והשתתפו בפעילויות דיגיטליות מהבית.

הכנו להם קיץ מעניין שכולל המון סמינרים בשטח, לילות אקטיביים, סדנאות בסניפים, ובקנים ופעילויות שיא מיוחדות; כמו למשל, ערב מחווה לסדרת הנוער הפיג'מות שיתרחש בחודש הבא במרכז הנוער והתנועה המרחב קרית גנים, ערבי סטנדאפ, ספורט ותיאטרון עירוני, לייזר קומבט ונינג'ה ישראל.

בכל הסניפים ומוקדי הנוער בעיר נרשמה עלייה משמעותית במספרי החניכים ובמספר הנרשמים לסמינרי הקיץ בשטח. מה שחשוב לי באופן אישי, זה לדאוג לשלב את בני הנוער שהצטרפו והם בעלי צרכים מיוחדים בסמינרים המתרחשים בשטח. עבור זה יצאנו בפיילוט בשבטי שורק ואיתן. העברנו את המדריכים הכשרה
מיוחדת בהשקעה של 250 פר מדריך. נערה בת 17 על כסא גלגלים לא שונה מנערה אחרת בגילה, וגם לה מגיע להצטרף לטיולים ולחוויות עם חבריה וללא ליווי הורים.

יריד התעסוקה

אני מודה לראש העיריה על התמיכה השוטפת וגם במיזם הזה. האתגר הבא שלנו הוא שילוב ילדים ובני נוער בחודשי הקיץ, למרכזי ותנועות הנוער יש מגוון רחב של פעילות לשכבות ד' עד יב' , הכוללת חוויות בטבע ומפגשים של בני נוער במחנות הקיץ הארציים, הכשרת צוותי הדרכה בקורסים בכפר החורש ,בחוות הצופים ובעוד אתרים בטבע, שם לומדים בני הנוער במשך למעלה משבוע את תורת ההדרכה בכדי להדריך בשנה הבאה.  הם זוכים לתעודת מדריך ולחוויה מטורפת של העצמה אישית ופיתוח כישורי חיים.

מדריכים שהם בני נוער מנהיגים שיוכלו להוות מודל לחיקוי. בכל שנה בקיץ כל התנועות בעיר מוציאות קורסי הדרכה. על כן יזמתי שובר הנחה ייעודי לתושבי העיר בסיכום עם הנהגות תנועות הנוער הארציות והשנה נעניק הנחה של 100 שקלים לכל חניך המעוניין להפוך למדריך בכל תנועת נוער בעיר."

   נערים ביריד התעסוקה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

PIXABAY

משרד הבריאות בהודעה בעקבות השרב הקיצוני שיימשך עד חמישי בערב

תפריט נגישות