n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / כך ציינו בתי הספר בראשון לציון את ט"ו בשבט

כך ציינו בתי הספר בראשון לציון את ט"ו בשבט

כתב חידה אינטראקטיבי, חלוקת שתילים לניצולי שואה, זריעה סימולטנית ושירה בציבור, בזום. בתי הספר בעיר מוכיחים שלא צריך להיות קרובים באופן פיזי כדי לחגוג ביחד את ט"ו בשבט

שתילים טו בשבט צילום דוברות עיריית ראשון לציון
חגיגות ט"ו בשבט בצל הקורונה- צילומים: דוברות עיריית ראשון לציון

בבית הספר היסודי הראל יש מסורת, הם פוקדים מדי שנה, בט"ו בשבט את המרכז הגריאטרי מלבן. אלא שבימי הקורונה, הסגר והשמירה על בריאותם של המטופלים המבוגרים, פעילות זו נמנעה מהתלמידים.

אלא שמסורת זו מסורת ולכן מנהלת בית הספר, אושירה ארצי, יצאה למרכז בליווי אב הבית, לירן דנינו, והשניים חילקו שתילים ואף סייעו בנטיעתם בגינות המרכז.

ובכל זאת, כדי לשתף את התלמידים, התקיימה פעילות נוספת שבה התלמידים הכינו שתילים ובשיתוף דבורה פרץ, מנהלת שירות לתושב כצנלסון, חולקו השתילים לפתח ביתם של ניצולי שואה במרכז העיר.

בבית הספר הממלכתי דתי סיני בחרו לקיים סדר ט"ו בשבט בהשתתפות התלמידים וההורים. הסדר הועבר בזום על ידי רב בית הספר ונחגג בסימן הארץ ופירותיה כאשר כל פרי סימן מאפיינים והישגים של עם ישראל ומדינת ישראל.

"בתקופה זו של ריחוק פיזי" הסבירה מנהלת בית הספר, ענת כהן "פעילות שכזו תרמה לקירוב לבבות. הגיבוש של כלל הצוות ההורים והתלמידים היה מרגש מאוד וחיזק את אופי המשפחתיות הנהוגה בבית הספר".

זום תלמידים צילום דוברות עיריית ראשון לציון

בבית הספר ויתקין קיימו משחק אינטראקטיבי לכל תלמידי בית הספר בעקבות סיס החומות, ציפור שמקוננת באיזור של בית הספר ומגיעה בימים אלו לארץ.

המשחק כלל חידות, משחקים ואתגרים לתלמידים וההורים בבית ויש אפילו חידת ראש העירייה, רז קינסטליך. התלמידים והוריהם יכולים לעקוב אחרי הניקוד באתר העירוני ואת הפרסים הם יקבלו מיד עם חזרתם לבית הספר.

בבית הספר עין הקורא ציינו את יום ה-100, המסמל את 100 ימי הלימוד הראשונים של ילדי כיתות א'. התלמידים יצרו את המספר 100 מפירות יבשים, כראוי לט"ו בשבט.

מנהלת בית הספר, זוהר יאן לוביץ, אמרה: "השנה היו אלה ימים מאתגרים במיוחד עבור תלמידי כיתות א' בלמידה מקרוב ומרחוק. בפעילות הזו ציינו את 100 ימי הלימוד ביצירה, חוויה ושירים".

בבית הספר הממלכתי דתי ישורון קיבצו את כל בני המשפחות לזום ופצחו בשירה. כל תלמיד קיבל את שירונים ויחד שרו שירי ט"ו בשבט לצד אכילת פירות יבשים.

בבית הספר שקמה קיימו שיעור בשפה פרי וירק במסיכה ויצאו ל"סיור" סיור בחווה והיכרות עם בעלי חיים וצמחים שונים. הסיור כמובן בזום והחווה היא ביתו של המורה אלי שצולל עם התלמידים לעולם של יצירה ודמיון.

כמו כן, בית הספר קיים טקס משותף ט"ו בשבט כיתתי הכולל זריעה משותפת של שי שחולקו קודם לכן לבתי התלמידים.

בבית הספר רזאל חולקו לתלמידות ערכות פירות ופעילות חווייתית בנושא, יחד הם עלו לשידור זום יחד עם צוות המורות, למדו על כל פרי וברכו עליו.

מנהלת בית הספר, יהודית יפרח, מספרת כי בית הספר לקח על עצמו לפתח את הנושא האקולוגי ולתת לכל תלמידה את הידע הרחב והחשוב בנושא. "אני מאמינה שבדרך זה יקנו התלמידות ערכים ודרך ארץ וכישורי למידה ומנהיגות".

בבית הספר אליאב החליטו לחגוג את טו' בשבט בסימן אחריות סביבתית וקיימות. גם ראש העירייה, רז קינסטליך וסגניתו, ליאל אבן זהר, השתתפו בזום ובירכו את התלמידים.

במהלך הפעילות, שיחקו התלמידים משחק קהוט קהילתי, הכינו ארוחת ערב משפחתית, הכינו ראש דשא, שקיבלו במתנה מבית הספר וקינחו בשני סרטונים שהופקו בשיתוף פעולה של המורות לאנגלית, מוסיקה ורכזת החינוך החברתי בבית הספר בהשתתפות הנהגת התלמידים.

  טו בשבט צילום דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות