n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראש העיר המיתולוגי חוזר להחמצות משנות כהונתו

ראש העיר המיתולוגי חוזר להחמצות משנות כהונתו

מאיר ניצן ראש העיר המיתולוגי מספר על שלושה פרוייקטים גדולים שהתפספסו ומגלה מדוע החליט שוב לתמוך בבחירות הקרובות בראש העיר רז קינסטליך

WhatsApp Image 2023-06-19 at 17.00.01
ראש העיר לשעבר מאיר ניצן" יחסי אנוש ולב טוב" צילום: בתי לוין

מאיר ניצן חגג לא מזמן יום הולדת 92, הוא רהוט וכריזמטי כמו אדם בן חמישים וחכם כים שאין לו סוף.

את הריאיון אנחנו מקיימים בגג ביתו כאשר בית העלמין משתקף מהנוף " כיום אנחנו גרים בבית ורואים את בית הקרבות, בסוף נגור בבית הקברות ונראה את הבית" הוא אומר וצוחק, חוש ההומור שתמיד אפיין אותו נשאר גם הוא.

ב-31 בדצמבר 2008 הפסיד מאיר ניצן אחרי 25 שנה בתפקיד, את כיסא ראש העיר לדב צור, ורגלו חזרה לדרוך בבניין העירייה רק כעבור עשור בדיוק כשרז קינסטליך נבחר לראשות העיר.

" אני הבאתי את רז קינסטליך למועצה" מספר בגאווה ניצן. "פגשתי בחור נמרץ שהיה אז בשנות העשרים לחייו, אמרתי לו שמישהו צריך להוביל את הנוער וצעירי העיר, הוא הצליח כמובן. כשהבאתי אותו לראשונה למועצה אני לא בטוח שהיתה לו חתימת זקן עדין אבל אני ידעתי שיום אחד הוא יהיה ראש העיר, הצגתי אותו לחברי המועצה ואמרתי "הבחור הזה הוא רז קינסטליך, יום אחד הוא יהיה ראש העיר"

זהיתי את טוב הלב שלו, הפתיחות ויחד עם זאת מוח חריף. מה יש לומר? צדקתי.

ניצן שתמך בבחירות הקודמות בראש העיר רז קינסטליך מדבר עליו בנחת ואהבה גם היום, כאשר בראש הדברים עומד היחס האנושי של קינסטליך כלפי התושבים " אם יש דבר שראוי לראש עיר בראש ובראשונה זה לב טוב, יחסי אנוש ותמיד לזכור שראש העיר הוא לא שליט העיר אלה שרת העיר, כי הוא משרת את הציבור ואת זה אני רואה שראש העיר עושה יפה"

WhatsApp Image 2023-06-19 at 15.03.31
ראש העיר לשעבר מאיר ניצן יחד עם ראש העיר הנוכחי רז קינסטליך

 

אומרים שאנשים זוכרים ראשי עיר לא על הכבישים שסללו להם והבניינים שבנו, אלה כאדם לאדם, כשהגיעו לבקש עזרה והיתה אוזן קשבת בצד השני, מאיר ניצן היה כזה, איש של בני אדם

"תמיד האמנתי ביחסי אנוש ועזרה, היו כל כך הרבה סיפורים על משפחות ואנשים שזיכיתי לעזור להם, אנשים שללא הכוונה ועזרה הם היו עשויים להיות אנטי חברתים על כל המשתמע מזה, היה בחור בתקופתי שהיה משתמש בסמים, הייתי מדבר איתו ולאט לאט עזרתי לו למצוא עבודה בעירייה ולשקם אותו, היום הוא יו"ר וועד העובדים בעיר, זה לא עניין של מה בכך, הוא הצליח.

מה רצית לעשות ולא הספקת?

רציתי שיגעון ואני אסביר,  מפריע לנו הנחיתות וההמראות של נתב"ג, ניתן להקים שדה תעופה כמו של אוסקה ביפן שזה שדה התעופה ענקי והוא נבנה כולו על גבי אי מלאכותי במפרץ אוסקה. ע"י זה לא חוצים את היבשת וזה לא מרעיש ותכננתי כבר הייכן הטרמינל יהיה ואיך הרכבת תגיע, בדקתי את הנושא עם המהנדס של תל אביב לשעבר והתחלתי את התוכנית, לצערי לא נבחרתי וזה נקטע אבל כל התוכניות עדין אצלי, שדה תעופה כזה היה בונה כאן בעיר כלכלה אחרת, תיירות במספרים גדולים שטרם הכרנו.

ניצן מספר כי רצה גם לבנות מלון של 200 חדרים עם מגרשי גולף  במתחם היס פלאנט דבר שהיה מביא שוב, תיירות לעיר " רציתי להביא יסודות כלכלים טובים לדורות, ראש עיר צריך תעוזה ולא לראות רק את הקדנציה שלו אלה לראות עשרים שנה קדימה ומה יטיב עם העיר, ודבר אחרון קו אספקת מים של העיר, דבר שהיה מחזיר הרבה כסף לתושבים".

מה לדעתך ראש העיר רז קינסטליך עשה שירשם לדורות?

הדבר שנזקף לזכותו הוא ללא ספק מטווח 24, זה הישג היסטורי אדיר והוא הצליח לעשות את זה בתקופתו זה דבר גדול מאוד.

לסיכום, מה המסר לראש העיר?
"שידאג לצורכי התושבים ויכבד אותם, שיקדם תוכניות שיטיבו עם העיר, שידאג לרעידות אדמה, דיור לזוגות צעירים ודיור מוגן ושתמיד יחשוב על האנשים לפני שחושב על עצמו והכי חשוב שיזכור שלב טוב עולה על כולם"

תתמוך ברז קינסטליך בבחירות לראשות העיר?

בוודאי! הוא הכי ראוי שיש!

WhatsApp Image 2023-06-19 at 17.00.01 (1)
ניצן ורעייתו נעמי. צילום גל גפן

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות