n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראש העירייה רז קינסטליך: "אני מרגיש שאני זכיתי בפרס הגדול ביותר – לשרת את תושבי ראשון"

ראש העירייה רז קינסטליך: "אני מרגיש שאני זכיתי בפרס הגדול ביותר – לשרת את תושבי ראשון"

החגים בפתח ומיד כשיסתיימו ניכנס לישורת האחרונה של תקופת הבחירות | התיישבנו לשיחה עם ראש העירייה רז קינסטליך כדי לשאול את השאלות הבוערות רגע לפני ההצבעה בקלפי | באילו הישגים הוא גאה במיוחד, על מה הוא מצטער, מה יש לו לומר על הפקקים ועל חוף הים ומה הוא חושב על מערכת הבחירות הנוכחית והקרב שלו על המועצה | ראיון חג מפתיע עם מי שמוביל את העיר אל עתידה

רז קינסטליך צילום דוברות משטרת ישראל

ריחות הבישולים כבר באוויר וכולנו נמצאים בהכנות לקראת החג ולראש העירייה רז קינסטליך בימים כאלה העבודה כפולה – גם הכנות עירוניות לקראת החגים וגם הכניסה מיד לאחריהם לתקופה אינטנסיבית לקראת יום הבחירות שיתקיים ב-31 לאוקטובר. זו הפעם השנייה שהוא מתמודד על כיסא ראש העיר, והפעם נראה שהקרב האמיתי הוא על המועצה.

מערכת הבחירות הזו שונה מקודמתה, מה החששות שלך?

"אין ספק שזה שונה מאוד ממערכת הבחירות הקודמת", אומר קינסטליך ומסביר: "אולי המערכת נראית רדומה אבל מתחת לפני השטח ישנה התרחשות.  יש מולי מתמודד לראשות העיר ויש התמודדות מורכבת על הרכב המנדטים במועצה.

כמובן, שאם לא תהיה לי סיעה גדולה של אנשים מחוייבים, יהיה לי קשה מאוד לממש את המשך החזון שלי לעיר. אני מרגיש מחויבות גדולה לציבור הבוחרים ואין לי כוונה לאכזב אף אחד. "

אנחנו נמצאים בפתחה של שנה חדשה ומאחוריך 5 שנים של עשייה, באילו הישגים אתה גאה?

"אני קודם כל גאה באופן שבו העירייה מתנהלת, אני חושב שעשינו דרך ארוכה בחמש השנים האחרונות בכל מה שנוגע לשירות, זו בסוף המטרה שלנו כאן – לתת שירות לציבור ולעשות את זה בצורה הכי טובה. קידמנו את כל התחומים – את החינוך ואת נושא איכות הסביבה, את השירות הדיגיטלי ואת השקיפות, היום כל תושב יכול להיכנס לאזור אישי ולקבל את כל המידע, להגיש בקשות אונליין ויש מי שנמצא בצד השני כדי לספק לו את מה שהוא צריך, אנחנו מדברים על העיר הרביעית בגודלה בישראל, העבודה שהייתה צריכה להיעשות כדי שזה יקרה היא כמעט בלתי נתפסת. קידמנו את הביטחון האישי של התושבים ואנחנו עדיין עובדים על הנושא ומקימים משמרי שכונות, אנחנו נלחמים בבריונות ברשת ובכלל בתחושת מוגנות של תלמידים גם במרחב הציבורי וגם בבתי הספר, קידמנו את הספורט ויש לנו עוד המון תוכניות להוביל ברמה ארצית במתקנים ובתוכניות ספורט, פיתחנו את הפארקים ואת השכונות, הוקמו שכונות חדשות שלמות והובלנו מהלכים לטובת העיר, למשל פינוי מטווח 24 שזה הישג שאני מאוד גאה בו והצלחתי להחזיר את החוף רצועת לתושבים ולהפוך את רובו לשמורת טבע. החזרנו את גבעת האירוסים לידי העירייה, קידמנו את תחום התחבורה ואת העסקים, הפכנו את העיר לחכמה ואנחנו מביאים לעיר מוסדות ציבור חשובים ומרכזים רפואיים שישפרו את השירות לתושבים וגם יגדילו את מקומות התעסוקה בעיר. אני שמח שכל הדברים  הטובים שעשינו קבלו גם הוקרה ובקדנציה האחרונה זכינו במספר פרסים חסרי תקדים וביניהם בפעם הראשונה בתולדות העיר זכינו בפרס החינוך הארצי, מקום ראשון במדד השקיפות, 5 כוכבי יופי, מקום 1 בתחום איכות הסביבה והזכייה המרגשת ביותר היתה כאשר נבחרנו לעיר עם איכות החיים הגבוה ביותר בישראל לפי סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בקיצור, זכינו בהרבה פרסים, אבל כשאני פוגש את התושבים הנהדרים שלנו אני מרגיש שאני זכיתי בפרס הגדול ביותר – לשרת את תושבי ראשון לציון."

יש הישג שאתה גאה בו במיוחד?

"כל הישג, גם אם הוא קטן בהגדרה, הוא עולם ומלואו מבחינתי. אי אפשר למדוד את זה כי אני גאה מאוד שהעיר שלנו הופכת בצעדים בטוחים להיות עיר ירוקה, מקיימת, יעילה כלכלית, עצמאית ועם חוסן קהילתי, ואני גם גאה בכל עובד ועובדת עירייה שעושים מעל ומעבר כדי לדאוג לתושבי העיר, לפעמים אני מתפוצץ מגאווה כשאני רואה פרויקט שהוא אמנם קטן, אך מצליח לשנות עולמות, כי אם הצלחנו לעשות טוב יותר עבור אדם אחד – זכינו, ואם הצלחנו לעשות טוב להרבה אנשים, זכינו עוד יותר".

יש משהו שאתה מצטער עליו, עכשיו עם סיומה של שנת תשפ"ג?

על מה אתה מצטער במישור המקצועי כראש עירייה ובמישור האישי כבעל, אבא, חבר?

אמנם אני אב מעורב מאוד, אבל אני עובד הרבה מאוד שעות ולעיתים זה מגיע על חשבון המשפחה שלי.  ברור שזה קשה לי, אבל אני משתדל לפצות ובמקום בכמות הזמן להתמקד באיכות הזמן. אם אני עם הילדים אז אני משתדל באמת להיות איתם ולשים אותם במרכז. גם גלי אישתי משלמת מחיר כמובן, אבל היא ידעה מלכתחילה למה היא נכנסה והיא מאוד מכילה ותומכת. אבל בכל זאת אני משתדל להשקיע גם בזוגיות ולהקפיד על זמן איכות משותף."

השנה החולפת התאפיינה, בין השאר, בבעיות תחבורה קשות, בעיקר במערב העיר. עד לבואה של הרכבת, האם אין דרך להקל על הפקקים והעומסים?

"יש ואני פועל כל הזמן כדי להקל על הפקקים. בשנה האחרונה הנושא הזה היה בולט במיוחד ובצדק, אני עמדתי בפקקים בדיוק כמו כולם ואני מבין את המצוקה, אבל גם צריך להבין מאיפה היא נובעת. רשות התמרור נלקחה מאתנו, נת"ע שמבצעת את עבודות הרכבת הקלה החליטה החלטות שונות וחד צדדיות שגרמו לפקקי ענק והפעולה הראשונה הייתה להחזיר את רשות התמרור אלינו והצלחנו לעשות את זה לפני כמה חודשים והיום כבר מתחילים להרגיש את העומס יורד והוא ימשיך לרדת".

אחת ולתמיד תסביר לתושבים איך הגענו למצב של בנייה כל כך מסיבית בחוף הים והאם לא אפשר היה לעצור את זה?

"בקרוב נהיה העיר השלישית בגודלה בישראל, ורצועת החוף היא חלק בלתי נפרד מהעיר ואפילו חלק מרכזי ממנה. בניה יש בכל עיר, אבל במקביל לבניה באזור החוף אנחנו מרחיבים אותו – מרצועה של קילומטר אחד תהיה רצועה של שישה קילומטרים, 90% מהתוכניות בחוף הם של שטחים פתוחים, אנחנו נקבל פארק ענק שיהיה פתוח לציבור על חוף הים ובסוף, איך שלא מסתכלים על זה – החזרנו את חוף הים לתושבים. אי אפשר שכולם יהיו מרוצים מהמהלכים שאנחנו עושים אבל בראייה קדימה לטובת העיר וחוף הים, נדרשות החלטות אמיצות ואני לא מתבייש לקבל אותן, לשם כך נבחרתי ואני עושה אותן תמיד כשאני רואה את טובת העיר והתושבים לנגד עיני".

מה תאחל לתושבי העיר לקראת השנה החדשה?

"אני רוצה לאחל לכל תושבת ותושב שנה של בריאות, זמן עם המשפחה והאהובים, הצלחה אישית והכי חשוב – מאחל לכם שתהיו מאושרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מדהים, תקבלו 5 ק"מ חוף למרות שצה"ל החליט סופית שיתפנו רק 2 ק"מ? בהחלט פלא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות