n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: מקום רביעי במדדיי איכות החיים

ראשל"צ: מקום רביעי במדדיי איכות החיים

על פי הדוח המתפרסם של הלמ"ס (הלשכה מרכזית לסטטסיקה) שיעור האבטלה הממושכת בעיר נמוך, ולתושבים יש תחושת ביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה

בניין העירייה צילום דוברות עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון. צילום דוברות עיריית ראשון לציון

דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2020 מדרג את ראשון לציון במקום הרביעי במדדי איכות החיים מבין 16 ערים שנבדקו ובן מעל 100 אלף תושבים. מקדימות אותה: כפר סבא, רחובות ורמת גן.

מתוך 51 מדדים הזמינים עבור ראשון לציון, ב-31 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. בעיר נרשמה עלייה לעומת הדוח הקודם, בין היתר באחוז המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, שיעור האבטלה הממושכת ותחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה.

עם זאת, בראשון לציון יש שביעות רצון פחותה בכל הקשור לתחבורה הציבורית (33.1% לעומת 41.0%) ובאשר לציפיות ביחס לעתיד (38.7% לעומת 53.1%). עוד עולה מהדוח כי השביעות ממחירי הדיור גבוהה מהממוצע הארצי אך לצד זה גם הצפיפות בעיר גבוהה מהממוצע.

בנוסף, רמת האמון בעיר דומה לרמת הממוצע הארצי, ולצדה תחושת הבדידות נמוכה מהממוצע הארצי אך יש יותר תחושה של אפליה בקרב תושביה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות