n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: חיילים והורים מוחים על זמני ההמתנה ב"ביקורופא"

ראשל"צ: חיילים והורים מוחים על זמני ההמתנה ב"ביקורופא"

מרפאת "ביקורופא" בעיר משרתת גם את הערים השכנות חולון ובת ים ובגלל תחלואת הקורונה שעולה, זמני ההמתנה מגיעים לשעות ארוכות. צה"ל: "בביקורת שהתקיימה לפני שבועיים התגלו בעיות ופערים המנוגדים לסטנדרט השירות הרפואי המצופה שיינתן למשרתי צה"ל"

ביקור רופא בראשון לציון
ביקור רופא בראשון לציון

בשונה ממרפאות שעובדות לציבור הרחב, כאשר חייל חולה הוא במסגרת צה"ל ולכן נדרש להגיע למרפאות "ביקורופא" שעובדים בשיתוף פעולה עם צה"ל, בימים אלה, בגלל תחלואת הקורונה העולה, התוצאה היא עומסים ארוכים במרפאת "ביקור רופא" בראשון לציון,  שאליה מגיעים גם מהערים השכנות כמו חולון ובת ים.
באמצע השבוע התורים מסתכמים בשעתיים וחצי המתנה, ובסופי שבוע זמני ההמתנה אף מגיעים  לחמש שעות, דבר שגורם לתסכול אצל חיילים רבים, לעתים גם לכך שמחליטים לא לקבל שירות ולחזור לביתם.
נ' הגיע עם בנה לביקור רופא במוצאי שבת וחשכו עיניה מהעומס הכבד: "הגענו ביום שבת האחרון בשעה שלוש וחצי, היו לפנינו 55 חיילים שחיכו, עם רופא אחד שעבד, מבירור במקום נאמר לי שבמוצאי שבת יגיעו 2 רופאים נוספים, אם נחשב שבממוצע כל נבדק נמצא בן 5-10 דקות, עם 55 מספרי המתנה הנה לנו 5 שעות לפחות, זה פשוט מטורף, הרי יודעים שבמוצאי שבת יש עומס למה לא לתגבר? איפה השירות הבסיסי של מרפאה לחיילים שלנו?"

ד' אב לחיילת המשרתת בדרום הגיע עם ביתו במוצאי שבת, ראה את העומס והחליט לחזור הביתה:  "היא תיסע לבסיס ויטפלו בה שם, מאוד עצוב לראות שככה מתייחסים לחיילים שלנו, יש עומס? תתגברו, אף אחד לא צריך לחכות כ"כ הרבה זמן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביוזמת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, התקיימה לפני כשבועיים ביקורת פתע בכלל סניפי רשת 'ביקורופא' אשר נותנים מענה למשרתי צה"ל, זאת מתוך רצון לטייב את השירות הרפואי הניתן למשרתים.
בביקורת זו התגלו בעיות ופערים המנוגדים לסטנדרט השירות הרפואי המצופה שיינתן למשרתי צה"ל.
ממצאי הביקורת הוצגו לראש אט"ל, אלוף מישל ינקו, והוא הנחה לגבש תוכנית מיידית לטיפול מהיר בפערים שעלו.
כלל הממצאים והמסקנות יופצו לציבור המשרתים בשבועות הקרובים, בצמוד לתוכנית הייעודית, זאת לאחר ביצוע תחקור מקצועי ומקיף.
צה"ל רואה חשיבות רבה במתן מענה רפואי איכותי למשרתיו, וימשיך להקפיד על סטנדרט שירות מקצועי ומקיף".

ממרפאות ביקורופא נמסר בתגובה: "תקופת החורף השנה מאופיינת בחריגה בכמות הפניות גם ביחס לעונה ובעלייה של 158%. העומסים בשונה משנים קודמות מאופיינים בטורים ארוכים ביותר גם בקופות החולים ובתי החולים בכל הארץ. אנו פועלים מול הצבא למציאת פתרונות שייקלו על החיילים ועל העומס במרפאות. ביקורופא מעניקה שירות לחיילי צהל כחלק מתפיסת מתן שירות של רפואה דחופה. החברה פועלת על פי הנחיות הצבא בנוגע לסוגי הטיפולים הניתנים במרפאות, למיקומי המוקדים לשעות הפעילות ומגוון נושאים רפואיים ותפעוליים נוספים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות