n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: פקקי ענק מעבודות מניב

ראשון לציון: פקקי ענק מעבודות מניב

חברת מני"ב משדרגת את מערכת הביוב במזרח העיר ובמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים. תושבים: "עמדנו חצי שעה בפקק כדי להיכנס לשכונה... מה הבעיה להציב שוטר או פקח שיווסתו את התנועה? איך יכול להיות שאיש בעירייה לא חושב על זה?

צילום מניב
צילום: מניב

עומסי תנועה כבדים נרשמו מתחילת השבוע בשכונות המזרחיות בראשון לציון בשל עבודות תשתית שמבצעת חברת מני"ב. התושבים שעמדו בפקקים כחצי שעה, מוחים על התנהלות העירייה: "מה הבעיה להציב שוטר או פקח כדי שיווסתו את התנועה? למה לא יוצרים גל ירוק ברמזורים? איך יכול להיות שאיש לא חושב על זה?".

עבודות שדרוג מערכת הביוב ברחוב ירושלים יבוצעו במהלך החודשים דצמבר 2022 וינואר 2023 ובמסגרתם תוחלף מערכת הביוב בחדשה.

בהודעה שהוציאה חברת "מני"ב ראשון" לציבור נכתב: "אנו מבצעים את העבודות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ובחלוקה למקטעים קטנים ככל האפשר אשר יבוצעו באופן מדורג, אחד אחרי השני, כל זאת על מנת למזער את ההפרעה לתושבים". על פי ההודעה, העבודות יבוצעו בשישה מקטעים שונים בתאריכים שונים כאשר משך העבודה בכל מקטע הוא חמישה עד עשרה ימים.

לא ברור כיצד מתיישבת ההבטחה של החברה עם פקקי התנועה הגדולים שנוצרו – פקקים שאילצו אף את נהגי התחבורה הציבורית לשנות את מסלול נסיעתם.

תושבי שיכון המזרח, למשל, לא יכלו להיכנס לשכונה דרך הכניסה הראשית מכיוון שדרות יעקב, כיוון שרחוב ירושלים נסגר לתנועה. עומסי התנועה החלו באזור "גן בעברית" ונמשכו לאורך כל רחוב יגאל אלון. "עמדתי 25 דקות בפקק", אומר תושב השכונה ל"גל גפן ראשון לציון". "כשזה קורה בשעות אחר הצהריים זו קטסטרופה. לא היתה שום אלטרנטיבה. אי אפשר להיכנס לשכונה מבלי לעמוד בפקקים. לא ברור לי איך זה חוזר על עצמו שוב ושוב. מה הבעיה להציב שוטר או פקח כדי שיווסתו את התנועה? איך אף אחד לא חושב ליצור גל ירוק ברמזורים? איזו התנהלות זאת?".

תושבת מזרח העיר שעמדה בפקק במשך כחצי שעה, מספרת: "הייתי צריכה לאסוף את שתי הבנות מהצהרונים. נתקעתי בפקק ולשמחתי הסייעות הסכימו להמתין עד שאגיע. לא הייתי האמא היחידה שאיחרה. מה שקורה מקומם מאוד. אפשר לבצע עבודות ובמקביל לנסות ולהקל על הנהגים. למה אין פקחים מטעם העירייה שמסוותים את התנועה? למה לא להקל על הציבור? הפקקים האלה מתווספים לפקק הקשה שיש בכל בוקר ביציאה משיכון המזרח בצומת הרחובות שדרות יעקב וירושלים. פעם זה עבודות בכביש, פעם אלה משאיות שנכנסות לאתר הבנייה בצריפין. מה, איש בעירייה לא רואה את זה? ואם הם רואים ויודעים – למה הם לא מציבים שוטרים או פקחים שיעזרו לשחרר את הפקקים האלה?".

גורם בעיריית ראשון אמר ל"גל גפן": "בציר תנועה מרכזי באחת הערים הגדולות במדינה
ייתכנו פקקי תנועה מעת לעת, בייחוד כשמבוצעות בו עבודות תשתית מורכבות. חשוב לציין שהעבודות חולקו למקטעים קטנים ככל האפשר כדי למזער את הפגיעה באיכות חייהם של התושבים וכי הם קיבלו עדכונים על הסדרי התנועה במגוון ערוצים. פקחים ימשיכו להכווין את התנועה עד לסיומו המוצלח של הפרויקט שנעשה למען התושבים"

אולם בפורום תושבי שיכון המזרח בפייסבוק התנהל דיון סוער. "נוראי", "סיוט", "עמדתי חצי שעה בפקק", "למה לא משנים את הרמזור?", כתבו התושבים.

ממניב ראשון נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט חיוני ומורכב ביותר להבטחת פעילותה התקינה של מערכת הביוב העירונית. על מנת למזער את הפגיעה באיכות החיים במהלך העבודות, הפרויקט מחולק לשבעה מקטעים, קטנים ככל האפשר.
כלל ההשלכות נלקחו בחשבון, נבחנו חלופות, ואופן ביצוע העבודות החיוניות הוא כזה המפחית ככל הניתן את ההפרעה לשגרת החיים של התושבים, ולמשך זמן קצר ככל הניתן.
התיאומים בין הגורמים השונים הכוללים בין היתר את משטרת ישראל, משרד התחבורה, אגד, חברת החשמל, ארכו כשנה ועם קבלת כלל האישורים הוא יוצא כעת לדרך.
כהכנה לפרויקט בוצעו פעולות הסברה רבות הכוללות פרסום במגוון ערוצים, חלוקת מנשרים, הודעות טקסט והודעות קוליות שנשלחו לתושבי האזור.
שלב העבודות המדובר מסתיים ביום חמישי, ובשישי התנועה תחזור לסדרה.
הטענה על היעדר פיקוח והכוונה אינה נכונה – פקחים וניידות של החברה לביטחון וסדר ציבורי נמצאים במקום על מנת לסייע בהסדרי התנועה הזמניים. אנו קוראים לתושבים להתעדכן בהתקדמות העבודות באמצעות אתר מניב והמוקד העירוני ומתנצלים על אי הנוחות הזמנית. בתום העבודות תושבי העיר ייהנו מתשתית ביוב חדשה, משודרגת ובטוחה"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות