n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: לתושבי השכונות המזרחיות נמאס מהפסקות החשמל 

ראשון לציון: לתושבי השכונות המזרחיות נמאס מהפסקות החשמל 

אחת לכמה ימים ישנן הפסקות חשמל בשיכון המזרח, בשיכון גורדון ובשכונות רקפות ונרקיסים. לתושבים נמאס: "הם לא סופרים אותנו. איפה העירייה שתתערב ותדרוש הסברים?". חברת החשמל: "מתנצלים. הסיבה להפסקת החשמל - תקלה בקו מתח שנבעה מעומסים"

תמונה של WhatsApp‏ 2023-07-02 בשעה 08.48.02
צילום: גל גפן

זה כבר הפך להיות ריטואל קבוע בחודשים האחרונים: אחת לכמה ימים ישנן הפסקות חשמל למשך שעות בשכונות מזרח ראשון לציון. לתושבים נמאס: "פעם אחת זה בגלל עומסים, פעם אחרת זה בגלל עבודות תשתית, אבל זה כבר הפך להיות עניין שבשגרה. אף אחד לא חושב לעשות לזה סוף? איפה העירייה שתתערב ותדרוש הסברים מחברת החשמל?".

מזה חודשים ארוכים תושבי שכונות שיכון המזרח, שיכון גורדון, רקפות ונרקיסים סובלים מהפסקות חשמל למשך שעות ארוכות. "זו כבר הפכה להיות שגרת חיים", מספרת ירדן אם לשלושה משיכון המזרח. "זו שיחת היום בקרב התושבים. אנחנו מתלוננים, פונים למוקד חברת החשמל ובכל פעם יש להם הסבר אחר על הפסקות החשמל.

"למה אנחנו צריכים לחיות בשגרה כזאת? איפה העירייה שתתערב ותדרוש הסברים? אף אחד לא חושב לעשות לזה סוף? תחשבו על משפחות עם ילדים קטנים או על קשישים בימי חמסין. תקלות קורות ואני מבינה את זה, אבל כשזה חוזר על עצמו שוב ושוב במשך חודשים חייבת להיות התערבות של העירייה. חייבים לדרוש הסברים לכך".

ביום רביעי שעבר שוב סבלו תושבי שיכון המזרח מהפסקת חשמל שנמשכה מספר שעות. "תושבי הרחובות דבורה הנביאה, נחמיה, אלפסי ורחובות נוספים סבלו מהפסקת חשמל", מספר רמי, תושב השכונה. "נעשו פניות למוקד חברת החשמל ונאמר שזה בגלל עומס. מה זאת אומרת עומס? איך יכול להיות שחלוקת העומסים של חברת החשמל אינה שוויונית? למה רק השכונות המזרחיות סובלות בגלל העומס על רשת החשמל? כמה מהתושבים שהתקשרו למוקד נענו שהם קיבלו הודעה מראש על הפסקת החשמל. זה מוזר מאוד. אני, למשל, לא קיבלתי שום הודעה. הם פשוט לא סופרים את התושבים".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית שנגרמה לתושבי האזור.

בבדיקה מקיפה שביצענו עולה כי בתחילת השנה אכן היו ברחובות המדוברים שלוש הפרעות חולפות קצרות.

אמש, בשל תקלה בקו מתח באזור שנבעה מעומסים על רשת החשמל נוצרה הפסקת חשמל באזור. צוותי חברת החשמל הוזנקו למקום וטיפלו בתקלה. לאחר כשעתיים הוחזר החשמל לכלל הלקוחות".

"זה מצחיק", אומר ירון תושב שכונת נרקיסים. "הם מדברים על אי נוחות זמנית? מה זה זמנית? יום, שעה, חודש? אנחנו מדברים על תקופה של מספר חודשים שיש שיבושים באספקת החשמל. זו שכונה חדשה לגמרי וככה נראית התשתית שלהם? אם יש לחברת החשמל בעיה בקו מתח שימצאו פתרון. איך יכול להיות שבשנת 2023 החברה לא יכולה לשדרג קו מתח? אנחנו משלמים עבור שירות ולא מקבלים אותו. הם צוחקים עלינו. אף תושב לא היה מסכים לחיות בשגרת חיים שבה אחת לכמה ימים יש הפסקת חשמל למשך שעות".

לא מכבר, יש לציין, יצא רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, בבשורה לתושבי מזרח העיר על כך שבמסגרת עבודות תשתית יוחלפו רשתות המתח הנמוך, דבר שעשוי לשפר את רשת החשמל ולצמצם את הפסקות המתח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

4 תגובות

  1. נמאס מהפסקות החשמל ? רק נמאס? אני גרה בבית פרטי ויש לי חניה עם שער חשמלי. כבר חודשים אני מחנה את הרכב ברחוב, כי פעמיים לא יכולתי לצאת מהחניה ונאלצתי להזמין מונית הלוך לתל אביב וכמובן בחזרה לראשלצ. איכות חיים נכון? במקרה אחר הזמנתי אורחים לארוחת צהריים.. כמובן שהאורחים הלכו כלעומת שבאו, כי לא היתה דרך לחמם את האוכל, ובודאי שלא היה מזגן. אז גם אורחים אני כבר פוחדת להזמין!
    וכמובן שיש עוד כל מיני הפרעות…
    זה נשמע נורמלי??

  2. מחליפים ראש עיר
    מחליפים ראש עיר
    מלליפים ראש עיר
    זה גדול עליו
    נראה לכם שבנחלת או במשולש יהיו הפסקות חשמל
    אל תלכו שולל
    מחליפים ראש עיר

  3. עשרות הפסקות חשמל משנה שעברה. חברת חשמל מתעללת בתושבים בחלק המזרחי של ראשלצ והעירייה הטמבלית לא עושה כלום בעניין. להם יש חשמל ולעצמם דואגים לחשמל ללא הפסקות.

  4. סיגל ששון

    מלבד הפסקות החשמל הרבות, תושבי שיכון המזרח סובלים מבעיות קליטה סלולרית לאחר שהאנטנה שהייתה מוצבת, היכן שהיום שכונת נרקיסים, הוסרה .
    העירייה מנערת את האזרחים ולא נותנת שום פתרון ומענה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות