n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ואולי זה הסוף להפסקות החשמל בעיר?

ראשון לציון: ואולי זה הסוף להפסקות החשמל בעיר?

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ נפגש היום עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך והנהלת העירייה הבכירה. בבסיס הפגישה עמדה הבשורה על שדרוג תשתיות החשמל והטמנת קווי המתח הגבוה בשכונות הוותיקות בעיר והבקשה של קינסטליך מהשר - לדאוג שתחנת הכוח בשורק לא תוכפל.

אנרגיה
קרדיט צילום: עידן גרוס, עיריית ראשון לציון

הופכים את ראשון לציון לירוקה יותר!

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ נפגש היום עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך והנהלת העירייה הבכירה. בבסיס הפגישה עמדה הבשורה על שדרוג תשתיות החשמל והטמנת קווי המתח הגבוה בשכונות הוותיקות בעיר והבקשה של קינסטליך מהשר – לדאוג שתחנת הכוח בשורק לא תוכפל.

בפגישה שנערכה היום (שלישי) בין שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, ובין ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, הוחלט כי קווי המתח הגבוה בשכונות הוותיקות בעיר יוטמנו מתחת לפני הקרקע, בעלות של מאות מיליוני שקלים ובמימון של חברת החשמל – צעד שבראש ובראשונה ידאג לתשתיות הישנות ולהישנות של הפסקות חשמל ברחבי העיר, הגברת הבטיחות, שיפור נראות המרחב הציבורי ופינוי קרקעות לטובת פיתוח נוסף של דיור, תעשייה ומסחר ברחבי העיר.

בפגישה נכחו מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות קובי בליטשטיין, חבר המועצה – יוסי חממי, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, משנה למנכ"ל המשרד ברק נפתלי, מנכ"ל חברת חשמל מאיר שפיגלר, מנהל רשות המים יחזקאל ליפשיץ, ראש החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד רון אייפר, משנה לראש העיר יוסי חממי, סמנכ"ל העירייה – מושיקו ארז, גזברית העירייה – קרן ברק וכל הנהלת העירייה.

בפגישה התקבלו מספר החלטות חשובות באשר לאנרגיה ירוקה, המשך פיתוח ושדרוג העיר בנושא אנרגיה מקיימת, במטרה למצות את הפוטנציאל של העיר – לרבות הקמת תאגיד אנרגיה עירוני, בשיתוף המגזר הפרטי.

השר הנחה את אנשי משרדו ללוות את עיריית ראשון לציון ביישום תוכנית "מאיץ" – שתסייע לעיר להפוך לירוקה, להתייעל אנרגטית, לייצר אנרגיה מתחדשת ולהפחית פליטות גזי חממה וכוללת, בין היתר, התייעלות באנרגיה במוסדות ציבור, פיתוח יכולות אגירת אנרגיה, מענקים להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ופרויקטים לעידוד ייצור אנרגיה מתחדשת במגזר הביתי ובמגזר העסקי בעיר.

נושאים אלו מצטרפים להשקעות נוספות של משרד האנרגיה והתשתיות בראשות השר כ"ץ בעיר ראשון לציון.

בפגישה גם פנה ראש העירייה לשר כ"ץ באשר לתחנת הכוח בשורק ואמר: "כבוד השר, אל תיתן יד להכפלת תחנת הכוח. אני מבקש ממך לדאוג לצדק חלוקתי כאן באזור".

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "בראשון לציון קיים פוטנציאל אדיר לקידום תחום אנרגיה, ואחרי שהפכנו אותה לעיר מחוברת בכבישים ומחלפים, כעת נהפוך אותה לעיר ירוקה. אני מודה לראש העיר רז קינסטליך על שיתוף הפעולה ומתחייב לפעול למען רווחת תושבי ראשון לציון, בדיוק כפי שפעלתי בעבר עם פרויקט ׳מהיר לעיר׳, מסילת 431, הקמת תחנת סורק, הרחבת כביש 4 והקו הירוק והקו הכחול, לצד עשרות פרויקטים נוספים".

ראש העיר רז קינסטליך: "אני רוצה להודות לשר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, על השותפות בינינו וההשקעה בעיר. ראשון לציון הינה עיר ירוקה, שמשקיעה רבות בתחום האנרגיה ונמשיך להשקיע בנושא בראייה צופה פני עתיד. הבשורה על הפרוייקט המשותף למשרד, חברת החשמל והעירייה בדבר הטמנת קווי המתח היא בשורה אמיתית, שתסייע לנו להפחית משמעותית את הפסקות החשמל בעיר. אני סמוך ובטוח כי השר יסייע לנו גם להבטיח כי תחנת הכוח בשורק לא תוכפל ורוצה להודות לו ולאנשי משרדו על הביקור המקצועי הפורה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות