n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: היזם ברח הדיירים נשארו ללא דירה

ראשון לציון: היזם ברח הדיירים נשארו ללא דירה

חלום הבלהות של פרוייקט תמ"א 38 השאיר 11 משפחות ללא קורת גג לאחר שהיזם נעלם, במאמצים רבים הושלם הפרוייקט עם קבלן חדש אבל חודשים רבים הדיירים מחכים לטופס אכלוס. העירייה: עם הגשת בקשה חדשה לוועדה המחוזית, תפעל העירייה על מנת להקדים את התכנסות הוועדה מתוך הבנה למצוקת הדיירים.

צילום: יולי
צילום: פרטי

 

תוכנית תמ"א 38 הוא פרוייקט מבורך לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה ושדרוג הבניין שהחל בשנת 2005, בראשון לציון בניינים רבים שופצו וחוזקו אבל ישנם גם עשרות סיפורים על קבלנים שהחלו את העבודה ונעלמו, כך גם בבניין במרכז העיר אשר הותיר 11 משפחות ללא דירות כי לטענת הרוכשים עיריית ראשון לציון  לא המציאה אישור אכלוס למרות שהדירות מוכנות.

"העירייה אישרה פרויקט תמא 38/1 בשני בניינים סמוכים במרכז העיר" מספר אחד הרוכשים בפרוייקט." על פי חוזי המכר הרוכשים היו אמורים לקבל את הדירות בשנת 2020-2021. לצערן הרב היזם ברח לקראת סיום הפרויקט והפרויקט נשאר תקוע. לאחר חודשים ארוכים הפרויקט הושלם על ידי קבלן אחר כנדרש.  למרות שהפיתוח של הבניין הושלם  והדירות  מוכנות כבר מעל חצי שנה עדיין רוכשי הדירות עם ילדיהם הקטנים מחוץ לדירות. ללא קורת גג, הרוכשים האומללים נקלעו לחובות עצומים בעקבות אי מסירת הדירות בזמן, על עיריית ראשון לציון לפעול במרץ ולהפסיק את הסחבת לאלתר, הרוכשים במצב נפשי וכלכלי מאוד קשה ועגום והעירייה לא שמה קץ לפרשה כאובה זו"

אתמול הגיעו מספר משפחות לעיריית ראשון לציון כדי להבין מתי יוכלו להיכנס לדירות " שילמנו ליזם החדש 140 אלף שקל מכל הדיירים וכדי שהוא יוכל לסיים את הבנייה קנינו את המחסנים שנבנו בקומת הקרקע, כל אחד שילם 70 אלף שקל מכיסו, היינו אמורים להיכנס לדירות כבר לפני שנה ושנתיים אבל העירייה מערימה קשיים בגלל המחסנים שנבנו, הבאנו יועץ בטיחות ושום דבר לא מספק, צריך להבין שאנשים משלמים משכנתא ושכירות יחד, אין לנו יותר איפה לגור, זה חלום בלהות" מספר אחד הרוכשים

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה : בכל בקשה לטופס 4 בודקת העירייה האם הקבלן עמד במספר תנאים, וזאת על סמך גורמי מקצוע שבאחריותו לשכור. במקרה המדובר, הקבלן פשט רגל ולכן נכנס בנעליו כונס נכסים אשר הגיש לוועדה המחוזית הסכם נגישות כוזב. עיריית ראשון לציון שלחה מומחה נגישות למקום אשר בדק את המתחם, ומהבדיקה עלה כי אכן הבניין אינו נגיש ולכן לא יכול לקבל טופס 4.

עיריית ראשון לציון שמה דגש רב ומחייב על נושא הנגישות ועל כך שהשטחים הציבוריים והפרטיים בעיר יהיו נגישים לכולם ולכן לא יכולה לאשר בניין שלאחר בדיקה – נמצא כלא נגיש.

עם הגשת בקשה חדשה לוועדה המחוזית, תפעל העירייה על מנת להקדים את התכנסות הוועדה מתוך הבנה למצוקת הדיירים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות