n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פרשן ערוץ 5 לעג למאמן הנבחרת, שהתגאה בבנו האוטיסט, זומן לשיחת הבהרה אך לא התנצל

פרשן ערוץ 5 לעג למאמן הנבחרת, שהתגאה בבנו האוטיסט, זומן לשיחת הבהרה אך לא התנצל

לא יאמן: רז זהבי לעג לאופיר חיים, תושב ראשון לציון ומאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל, על כך שהוא נוהג בתום כל משחק לשוחח עם בנו, ילד עם צרכים מיוחדים. "כל הזמן להבליט את זה... זה מוגזם... פתטי", אמר הפרשן. בעקבות חשיפת "גל גפן", זהבי זומן לשיחה אצל מנכ"ל הערוץ. דוברת הערוץ: "חודדו בפניו הנהלים לגבי אמירותיו ואנו  בטוחים שהדברים הופנמו". זהבי: "אף אחד לא יפחיד אותי מלומר את דעותיי, לטעמי הדיון היה לגיטימי"

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-08 בשעה 09.40.34
קרדיט צילום: צילום מסך מערוץ 5

סערה בעקבות חשיפת "גל גפן ראשון לציון" על דבריו של פרשן ערוץ 5 כנגד אופיר חיים, מאמן נבחרת הכדורגל הצעירה, שנוהג בתוך כל משחק לשוחח עם בנו, ילד עם צרכים מיוחדים, ולחזק את רוחו. רז זהבי טען כי העובדה שמבליטים את הדברים "זה מוגזם ופתטי". דבריו, כאמור, עורר סערה ציבורית וברשתות החברתיות ביקרו קשות את התבטאויותיו. זהבי לא חזר בו ולא התנצל וביום חמישי האחרון, לאחר הפרסום ב"גל גפן", הסביר למה התכוון בדבריו:

"לטעמי הדיון היה לגיטימי ומי שמשך את זה לכיוונים כאלה ואחרים זו זכותו… אבל גם אפשר להשתמש במונחים והתבטאויות שמכבדים את הצד השני… אני בדיון הזה שומר על קלאס וכן אני חוזר על עמדתי ואומר שמבחינת המינון… צריך לתת דגש על הכדורגל ופחות על הסיפור האישי…  אף אחד לא יכול ללמד אותי פרק בחמלה ורגישות".

בשעה שהציבור בישראל חגג את ההישגים ההיסטוריים של נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20, בחר פרשן ערוץ 5 למתוח ביקורת על המאמן חיים, אב לילד על הרצף האוטיסטי.

"כל פעם עם הסיפור האישי", אמר זהבי בשידור. "כל הזמן להבליט את זה… להראות, לצלם את השיחות (בטלפון הנייד) עם הילד בציבור זה מוגזם… אתה לא יכול… יש מה שנקרא גבולות… אתה מבין כמה זה פתטי?".

דבריו עוררו סערה. אבי חיים, אחיו של אופיר וסגן ראש עיריית ראשון לציון, לא יכול היה לשתוק לנוכח הדברים.

"חושך ואור", פתח וכתב חיים בפוסט שפרסם. "זו אינה ביקורת ובדבריך אין ולו טיפה של מקצועיות. להציג את הסיפור האישי ולשים את ה הזרקור על ילדים מיוחדים זה פתטי? לתת תקווה זה למחזר? להראות שיחות מוטיבציה שנותנות כוח אדיר זה מוגזם?

להאמין ביכולת של החברה הצעירים שעושים את הבלתי יאמן זה נמאס? נמאס לך לשמוע על אור האחיין שלי?!… אתה בכלל יודע מה זה להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים ולהיאבק כל הזמן, כל דקה מרגע שהוא נולד, כל הזמן לדאוג לו בהווה ובעתיד? … אם זו לא רשעות, אז אולי זו טיפשות, חוסר הבנה בספורט או סתם תשוקה לתשומת לב, לעוד כמה לייקים וכתבות על חשבון אחרים.

"זכותך לבקר מאמנים אחרים, אולי שחקנים, אבל לא את הילדים המיוחדים, כי בזה אלחם עד תום. זהבי תתבייש !!!

אורלי, אשתו של אופיר חיים, הגיבה לפוסט של גיסה וכתבה: "כל כך נכון! הלב מלא גאווה באופיר שחשף, חושף וימשיך לחשוף ולקדם את הנושא. מאחלת לכולם שיהיו תמיד בצד הנותן".

כאמור, בעקבות הסערה שהתעוררה נקרא זהבי לשיחה אצל מנכ"ל הערוץ. דוברת ספורט 5 מסרה בתגובה: "רז הבהיר את דבריו בתוכנית האחרונה והסביר למה התכוון. יחד עם זאת, התקיימה שיחה עם מנכל הערוץ וחודדו בפני רז זהבי נהלי הערוץ לגבי אמירותיו ואנו  בטוחים שהדברים הופנמו".

כאמור, זהבי הבהיר בתוכניתו את דבריו, אולם לא התנצל או הביעה חרטה.

"אני לא אוהב שהדברים מתנהלים ברשתות החברתיות כי כל אחד שיש לו טענות מציג עמדות וזה לגיטימי, אבל אף אחד לא יכול ללמד אותי פרק בחמלה או ברגישות ומי שמושך את הדברים לכיוונים האלה זה עניין שלו…

"אני חוזר על עמדתי ואומר שמבחינת המינון ומכיוון שמדובר על מאמן כדורגל טוב מאוד צריך לתת דגש לכדורגל ופחות לסיפור האישי כפי שעשו במסע הזה… יש מי שמצא לנגח ולמשוך לכיוונים מפתיעים… אף אחד לא יכול ללמד אותי פרק בחמלה ורגישות".

סגן ראש העיר אבי חיים, אחיו של אופיר שנמצאים יחד בארגנטינה כעת, בחר לא להגיב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות