n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עמותת כ"ן ועיריית ראשון לציון בשיתוף פעולה מדהים

עמותת כ"ן ועיריית ראשון לציון בשיתוף פעולה מדהים

הכשרה ייחודית של עמותת כ"ן ועיריית ראשון לציון לנשים מהקהילה האתיופית המעוניינות להשפיע על המרחב והסביבה שלהן נפתחת כעת בראשון לציון. 

צילום עמותת כן
צילום עמותת כן

הכשרה ייחודית של עמותת כ"ן ועיריית ראשון לציון לנשים מהקהילה האתיופית המעוניינות להשפיע על המרחב והסביבה שלהן נפתחת כעת בראשון לציון. 

 

בכל מקום בארץ  בו מתקיימת הכשרה מתרחשת קפיצה קדימה בכל הקשור לשיוויון המגדרי, ולנוכחות נשים בתפקידי ההנהגה וקבלת ההחלטות.

 

הסברים לא מועילים, חקיקה מחייבת לא נחקקת אנחנו מבינות שאין ברירה חייבות להמשיך בעבודה קשה של הכשרות ישירות, סיוע ותמיכה אישית, מנטורינג, נטוורקינג, הקניית כלים מקצועיים ולימוד מעמיק כדי להביא להצלחות בהתמודדויות לתפקידים הציבוריים מהסוג המוזכר לעיל , ועוד. למדנו מניסיוננו אנו, הייחודי בארץ ובעולם, שהכשרה ישירה, המקנה כלים נחוצים מדויקים, רשת תמיכה, גיבוי, דמויות השראה וליווי מעצים, מביאה לתוצאות חיוביות והצלחות.

 

מגוון ההכשרות שעמותת כן מציעה מבטיחות מספר גדול יותר של נשים סביב שולחנות מקבלי ההחלטות. ההכשרות השונות מכוונות לקהלים שונים של נשים מכל הארץ כולל נשים ותיקות פעילות ומנוסות יותר, נשים שרק החלו לשקול פעילות קהילתית מנהיגות, ונשים שממש כבר בתוך הזירה הפוליטית וממשיכות לשאוף להנהיג להוביל להשפיע.

במקביל להכשרות ישנה פעילות לא פחות חשובה ומחוייבת המציאות של קידום חוקים שיסייעו להביא אותנו למציאות הראויה, שוויון מגדרי בייצוג, 51% מהאוכלוסייה הן נשים, ולכן 50% מהייצוג יהיה שוויני כשיהיה על 50%.

 

ולסיכום, קצת היסטוריה מעניינת, בפינלנד 1906 נפל דבר – נתנה לראשונה הזכות לנשים להיבחר. אחר כך ברוסיה ב 1917, בריטניה וגרמניה 1918, 1920 ארהב נעשה תיקון בחוקה ובשוויץ רק ב 1971 ניתנה לנשים הזכות להיבחר – מי היה מאמין, בסעודיה אגב נתנה הזכות לנשים להבחר רק ב 2011 . חשוב שנזכור שהזכות לבחור ולהבחר היא לא רק זכות יסוד אנושית שוויונית, היא גם מרכיב בסיסי והכרחי בהגדרת המדינה כדמוקרטיה. ללא הזכות לבחור ולהבחר אין לממשל בה הזכות להקרא או לראות עצמה דמוקרטיה.

 

עד היום החברה האנושית כולה מתקשה לבלוע את הבשורה הזו, שלנשים זכויות שוות וכי קולן בקבלת ההחלטות הלאומיות, חברתיות תרבותיות כלכליות ביטחוניות הוא הכרחי לעתיד בנותינו ובנינו.

 

המפגשים יתקיימו בימי ראשון בשעה 17:30 במרכז נשים עירוני שד' בן גוריון  78

להרשמה:

https://forms.monday.com/forms/f83f44eb8e853ee4480d220f7897a3b7?r=use1

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות