n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מאות תלמידים בכנס סיום של תיקון עולם: נחשפו לסיפורם האישי של מתמודדים עם מוגבלויות

מאות תלמידים בכנס סיום של תיקון עולם: נחשפו לסיפורם האישי של מתמודדים עם מוגבלויות

כ-300 תלמידים מכל רחבי הארץ נכחו בכנס סיום שנה של התוכנית החינוכית "תיקון עולם" במכללה למנהל בראשל"צ. הם התרגשו לנוכח החשיפה לסיפור חייהם של מבוגרים וילדים המתמודדים באומץ עם מוגבלויות שונות כגון תסמונת נדירה, שיתוק מוחין ואוטיזם 

כנס סיום שנה תיקון עולם צילום בת אל קטורזה כהן
כנס סיום שנה תיקון עולם צילום בת אל קטורזה כהן

לא פחות מ-300 תלמידות ותלמידי "תיקון עולם" מרחבי הארץ, תוכנית חינוכית מבית עמותת "עדי", הפועלת במאות בתי ספר, לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות, התאספו לכנס סוף שנה לחינוך היסודי אשר התקיים לאחרונה במכללה למנהל בראשון לציון. 

לסיכום שנת הפעילות בתוכנית, צפו התלמידים במחזה המרגש "הילד עם הנקודות" מבית "תיאטרון גושן" ו-"התיאטרון הארצי לנוער", המספר את סיפורה של נועה, שעוברת עם משפחתה לעיר חדשה ולבית ספר חדש במהלך לימודי כיתה ו'. לצד החששות וההתרגשות, נועה אינה מעלה על דעתה שתיאלץ להתמודד עם העובדה שהיא האחות של "הילד עם הנקודות", זה שלועגים לו ומצביעים עליו בהפסקות.

נועה יודעת שארז, אחיה הקטן, שחולם להיות קוסם, הוא הילד הכי נדיב והכי מצחיק בעולם, אבל כדי למצוא את מקומה בבית הספר החדש, היא מסתבכת בשקר הולך וגדל, מעמידה בסכנה את הקשר עם אחיה ועם חברותיה החדשות לכיתה. נועה תגלה שבכוחן של האמת והאהבה לאחיה לחולל קסמים אמיתיים.

זהו סיפור על חברות אמת, אהבת אחים ועל היכולת לראות את היופי הפנימי החבוי בכל אחד ואחת מאיתנו.

בתום ההרצאה, עלתה לבמה רותי גאון, אימם של השניים, לשתף את התלמידים בחזון שעומד מאחורי ההצגה. בנוסף, נכחה נועה, אחותו של ארז, והתלמידים שאלו את השתיים שאלות מסקרנות, חכמות ונוגעות. עם תום ההצגה, תלמידים הדביקו על פניהם מדבקות בצורת נקודות כאות הזדהות עם ארז שמתמודד עם תסמונת נדירה.

לאחר מכן, האזינו התלמידים להרצאה מעוררת השראה של עמית קניג, אומן ג'אגלינג שמתמודד עם אוטיזם. הרצאתו יוצאת הדופן של עמית קניג מעמידה את מי שהיה בשולי החברה כנער, במרכז הבמה, ומראה כיצד הרצון והשאיפה לממש את הכישרונות מובילים להצלחה. "עמית הוא העדות לכך שהשילוב בין רצון, אומץ ודמיון יכולים לפרוץ כל מגבלה", ציינו בתיקון עולם.

לקראת סיום הכנס, התארח אלכס שולץ, כוכב עולה בשמי הרשתות החברתיות, עם סיפורו האישי על חברות מיוחדת עם דינה ואלדר, חבריו הטובים המתמודדים עם שיתוק מוחין. 

צוותי בתי הספר שנכחו בכנס הודו בהתרגשות: "רוצים להודות לכם מקרב לב על כנס  מושקע מעניין מרגש מלמד וטעים. הילדים חזרו מרוצים ומרוגשים, חיבוק גדול."

"תודה על כנס משמעותי וחשוב, ועל ארגון למופת. הילדים נהנו מאוד, ולאחר שיחה איתם ראינו עד כמה הם הבינו את המסר שהועבר בצורה חווייתית ומעניינת.  תודה, ותמשיכו בעשייתכם הכל כך חשובה."

תוכנית "תיקון עולם", הפועלת לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות, פועלת במות בתי ספר ברחבי הארץ בחינוך הכללי, כולל בחינוך המיוחד. במסגרת התוכנית, אותה מפעילה עמותת "עדי", תלמידי מערכת החינוך נחשפים לראיית האחר והשונה כחלק מהמרקם האנושי, ומתוך הבנה כי שינוי היחס והעשייה למען החוליה החלשה בשרשרת החברתית מחזק את השרשרת כולה ויוצר חברה חזקה וערכית יותר הזוכה להיקרא חברת מופת.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות