n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / חרבות ברזל: ראש העיר מסכם ארבעה ימים למלחמה

חרבות ברזל: ראש העיר מסכם ארבעה ימים למלחמה

לאחר ארבעה ימים של מלחמה, עשרות אזעקות בראשון לציון ו-14 נפילות של רסיסי רקטות ופגיעות ישירות, ראש העיר רז קינסטליך מספר על התחושות, העזרה וגם אופטימיות שננצח.

מלחמה
צילום: החברה לביטחון

מלחמה. כמה שנים ארוכות שלא שמענו את המילה הזו.

מיום שבת בבוקר מדינה שלמה מוכה באבל על מעל 150 חטופים, 900 נרצחים והמספר רק עולה, ראש העיר רז קינסטליך מספר ל"גל גפן" על התחושות והעשייה שלא נגמרת בימים האלה.

מה התחושות בימים אלה?
התחושות לא פשוטות. מדינת ישראל בעיצומה של מתקפה נפשעת שלא ידענו כמותה. צעירים וצעירות שבילו במסיבה ונטבחו בידי בני עוולה. מראות קשים של קשישים, נשים וילדים רכים שנחטפו מבתיהם. חיילות וחיילים ואנשי כוחות הביטחון שיצאו להגן עלינו – ולא ישובו עוד.
למרות הכול, כוחנו באחדותנו. מחמם את הלב לראות את מאות התושבות והתושבים שלנו שהתגייסו גם הפעם לעזור מיד – בין שזה לתרומות דם, אספקת ציוד ומזון, אירוח של משפחות מהדרום, או לשמור על ביטחון העיר. אני מודה לכל אחד ואחת מכם.
לצערנו, ראשון לציון ספגה בחמש השנים האחרונות, חמישה מבצעים צבאיים. אנחנו מתורגלים בחירום, בשליטה וערוכים לכל מה שיבוא.

אתמול פורסם כי נפגשת עם רב ניצב בדימוס – משה קראדי, רב ניצב בדימוס דודי כהן ורב גונדר בדימוס אהרון פרנקו כי בנחית להקים כיתת כוננות בעיר, אתם רואים היענות לפנייה לאזרחים בעלי נשק בעקבות הקמת מערך הכוננות?

ביטחון התושבים ותחושת הבטיחון שלהם חשובה לי מכל וכעת זו שעתה של היוזמות האזרחיות. פונים אליי מאות מתושבי העיר שיש ברשותם רישיון נשק, שרוצים לעזור ולהתנדב. בעיני זה מבורך ולכן נפגשתי עם בכירי משטרת ישראל בדימוס כדי לבנות את מערך ההפעלה המתאים ביותר לעיר שלנו ויש היענות מדהימה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ראשון לציון ויחד מסייעים במה שאפשר. המתנדבים מצטרפים לסיורים של החברה לביטחון וסדר ציבורי ומפטרלים בכל רחבי העיר.

למעוניינים/ות להתנדב- 0504226894

 כיצד עוזרים לקשישים בעיר בימים אלה?
עיריית ראשון לציון, באמצעות המינהל לשילוב חברתי, טיפלה בכל פניות החירום שהגיעו למוקד על ידי קשישים ללא עורף משפחתי, או אנשים עם צרכים מיוחדים וסייעה להם באמצעות מתנדבים בהתארגנות, בשינוע מזון, ברכישת תרופות ועוד.
המוקד שלנו זמין 24/7 לכל שאלה או בעיה, ואני מפציר במי שיודע על אדם שזקוק לעזרה לפנות אלינו ונעזור מיד.

אדם שרוצה לתרום ולסייע למי פונה?
ניתן לפנות דרך הקישור הבא https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/d2ce4c, ולציין במה ניתן לסייע.

 עד כה, כמה נפילות היו בעיר ועל איזה נזק מדובר?

14 נפילות ברחבי העיר, כולל רסיס, שני פצועים קל- בינוני  ונזק לרכוש.

 

 כמה פצועים יש בעיר והאם יש נרצחים תושבי העיר? וכיצד ניתן לעזור להם?

לצערנו אנו יודעים כי בין הנרצחים נמצאים גם תושבות ותושבי העיר, אולם עד שלא יהיה לנו מספר מדויק לא ננקוב בו. מאוד מתסכל המצב בו אנו מנסים לסייע לתושבים שיקירהם מנותקי קשר ולצערנו אין לנו תשובות. שוחחתי עם גורמים רבים, בינהם נשיא המדינה וביקשתי לסייע לנו. אי הוודאות שהמשפחות נמצאות בו, הוא בלתי נסבל. הקמנו חמ״ל למשפחות שיקירהם מנותקי קשר. בחמ״ל ישנם עובדי עירייה ועובדים סוציאליים, שערוכים ומוכנים לקבל פניות של משפחות שצריכות סיוע בשעות הלא פשוטות האלה ולא משנה איזה סיוע – נעזור בהכל.
החמ״ל יעבוד 24/7 במספר:

039682497
039682488

 

אתה ועובדי העירייה וההנהלה הבכירה עובדים סביב לשעון מרגע התחלת המבצע, יש לומר באופן מרשים ביותר. האם העובדה שזה המבצע החמישי שאתה חווה בחמש השנים האחרונות מסייעת לתפקד בחירום?

לצערינו כפי שציינת זהו המבצע החמישי שאנו חווים בחמש השנים האחרונות. לצערי זו גם מלחמה הכי קשה שידענו… אין ספק שההערכות שלנו לחירום גם בשגרה תורמת ומסייעת לכשירות שלנו. אני באמת גאה בעובדות ועובדי העירייה שבעת הזו עוזבים הכל ואת המשפחות שלהם, ופשוט נמצאים כאן כתף אל כתף, יום ולילה למען תושבי העיר.


"זאת שעה קשה לעם ישראל, אולם לא רק שנתאושש ממנה אלא נצא עוד יותר מחוזקים. בימים האחרונים ראינו את הפנים היפות של עם ישראל ושל התושבות והתושבים שלנו – שהם תמיד הראשונים להתגייס ולהתנדב. אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים, מחבק את משפחות הנעדרים וההרוגים ומחזק את חיילנו וכוחות הביטחון – אנחנו סומכים עליכם, אוהבים אתכם וביחד ננצח"!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רובי ומרק

לזכר סבא וסבתא מרק ורובי חולמים להמשיך את השושלת

תפריט נגישות