n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / חברת המועצה אילנית הרוש בראיון ליום האישה

חברת המועצה אילנית הרוש בראיון ליום האישה

היא נלחמת למען קהילת הלהט"בים כאילו היו ילדיה, כמחזיקת תיק הבריאות היא לא מפסיקה לעבוד, היא ניסתה לקדם הכנסת ספר שעסק בילדה טרנסית לספריות, לגני ילדים ובתי ספר, היא לא עוצרת עם האמת שלה. אילנית הרוש היא מודל לאישה חזקה והיא כאן כדי להישאר ולשנות.

חברת המועצה אילנית הרוש

מדי שנה ב-8 במרץ מציינים את יום האישה הבינלאומי. יום זה, המוקדש לפועלן של נשים מכל העולם, שנאבקו בעבר ובהווה למען שוויון זכויות. ביום זה אנו מציינים את הישגיהן של נשים בנושאים חברתיים כלכליים ופוליטיים ואת תרומתן והשתלבותן בתחומים אלה.

חברת המועצה אילנית הרוש, תושבת העיר ראשון לציון ומחזקת תיק הבריאות והלהט"בים בראיון אמיץ לגל גפן על ההצלחות שרשמה לפניה במהלך הקדנציה הנוכחית, על האמת שלה, הקשיים והאם היא חושבת שאנחנו חברה שוויונית בשנת 2023?

 

 

איזו הצלחה רשמת במהלך הקדנציה האחרונה כמחזקת תיק הלהט"בים?

מרשם הזוגיות העירוני הוא גולת הכותרת ברשימה ארוכה של הישגים. כיום, זוגות שרוצים בכך יכולים להירשם כבני/בנות זוג במרשם הזוגיות של ראשון לציון ולקבל את ההכרה והזכויות הנלוות לכך.

ניסיון הכנסת ספר שעסק בילדה טרנסית לספריות, לגני הילדים ולתוכנית הלימודים, כשל. האם את מתכוונת להמשיך ולהיאבק על כך?
תמיד אפעל בכל דרך שנועדה לשמור על רווחתם הנפשית ועל חינוך ילדינו. ילדים וילדות צריכים לדעת שזה בסדר גמור אם הם מרגישים אחרת וגם לקבל את זה לגבי אחרים. בעיני חשוב להכניס זאת לרפרטואר החינוכי וספרות ילדים בנושא היא אחת הדרכים. בסופו של דבר המנהלים והמנהלות של בתי הספר וגני הילדים יצטרכו לקבל את ההחלטה הזאת ולא נוכל לכפות עליהם לעשות או לא לעשות זאת. אבל כן לעודד ולהמליץ.

כמה מנציגי הממשלה החדשה מנסים לקדם חקיקה שתפגע בין השאר במיעוטים בחברה הישראלית. האם את סבורה שתהיה פגיעה גם בקהילה הגאה?
כבר שמענו שזה על האג׳נדה שלהם. אבל אל דאגה. אנחנו פה ולא ניתן להם להשתולל ולפגוע באף אחד. מה שהם ייקחו מקהילת הלהט״ב במישור המדינתי, אנחנו נמשיך להיאבק עליו במישור המוניציפלי. שרק ינסו.

מה לא הצלחת או לא הספקת לקדם עבור הקהילה?

הצלחתי בינתיים הרבה. אם זה להילחם שנה אחרי שנה על מצעד הגאווה, לעגן סעיף תקציבי ״צבוע״ לקהילה, המכינה הקדם צבאית הגאה הראשונה וכמובן מרשם הזוגיות שדיברנו עליו. אני חושבת שיש עוד מקום לקדם עוד ועוד את הפעילות לקהילה בעיר.

כאישה, האם את סבורה שאנחנו חברה שיוויונית?
ודאי שלא. אנחנו אולי מתקדמים כל פעם קצת, אבל אנחנו ממש לא חברה שוויונית. תסתכלי על פערי השכר במשק. על מספר הנשים הבכירות במגזר הציבורי (וגם הפרטי). תחשבי כאישה כמה את מרגישה בטוחה להסתובב ברחוב, בלי לקבל מבטים, הערות או גרוע מכך. זו רק רשימה חלקית.

כאישה, מה את חושבת על כך שכמעט אין נשים בממשלה ואין נשים בתפקידי מנכ"ליות משרדי ממשלה?
. אני חושבת שזו בושה, שכמעט אין נשים בממשלה הנוכחית ושאין נשים בתפקידי מנכ"ליות. יתרה מכך, זו בושה שבשנת 2023 יש מפלגות שאסורה בהן השתתפות נשים, מותר להן לבחור אך לא להבחר- מצב נוראי!
הממשלה הקודמת, שבה מרצ היתה שותפה בכירה, הדגימה נאורות וקידמה במספר הנשים השרות וגם מנכ״ליות המשרדים. ראוי להתחיל לעודד ואף לחייב העסקה של נשים בתפקידים בכירים באופן שיקרב את שיעורן לשיעור שלהן באוכלוסיה.

 

הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, טען שאת מקדמת הכנסת ספר פדופילי לספריות ושהדבר יפגע בילדים ובילדות. התייחסותך.

אריה כהן לא כל כך שולט על הדברים שיוצאים לו מהפה. הוא פרובוקטור, צמא תשומת לב, בייחוד כשהוא באופוזיציה ולא בתפקיד בשכר. מה אני יכולה לעשות? את התשובות שלי לאמירות השנאה שלו הוא כבר מקבל בשוטף. על הדברים שהוא אומר כבר נכתב בתלמוד הבבלי: ״אִסְתְּרָא בִּלְגִינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא״. מרעיש יותר מכד מלא במטבעות ואני בטוחה שהוא מכיר את המשל.

חנה לוין היתה ראשת העיר ראשון לציון בין השנים 1956-1960. מאז לא היו נשים בתפקיד. האם את סבורה שבעתיד תהיה אישה נוספת ראשת העיר?
8. אני בטוחה שנשים עוד יקחו תפקידים בכירים וחשובים וישנו מציאות ויכנסו להיסטוריה בדברי הימים של מדינת ישראל!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות