n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / בראיון חגיגי לקראת השנה החדשה: זהר בלום מציג חזון ואסטרטגיה ברורה לעיר ליברלית ומתקדמת

בראיון חגיגי לקראת השנה החדשה: זהר בלום מציג חזון ואסטרטגיה ברורה לעיר ליברלית ומתקדמת

לקראת השנה החדשה פגשנו את זהר בלום, המועמד הליברלי המוביל  לראשות העיר שעומד בראש רשימת "החינוך בראש"  לראיון אישי שבו הוא חשף לראשונה את החזון שלו לעיר לעשור הקרוב, את התכניות שלו לעתיד העיר רחובות וגם כמה דברים שלא ידעתם עליו. 

זהר בלום צילום פרטי
זהר בלום- צילום: פרטי

זהר בלום הוא דמות ידועה מאוד בחיים הציבוריים של רחובות, ב- 20 שנה האחרונות הוא מוכר כאיש ציבור הכי חרוץ בעיריית רחובות, איש של עשייה בשטח, זה שפותח את העירייה כל יום בשעה 5:00 בבוקר והולך אחרון, גם בימי שישי בבוקר תוכלו למצוא אותו עובד במשרד או יורד לשטח, את המהפכה שהוביל במערכת החינוך  שהביאה לזכייתה של העיר בפרס החינוך הארצי כולנו מכירים, עכשיו הוא מרגיש בשל יותר מאי פעם לקחת את המושכות ולהוביל את העיר לדרך חדשה, מתקדמת יותר, שוויונית וליברלית.

זהר, שנים ארוכות שאתה במערכת העירונית, מה גרם לך להתמודד  ולהסתער הפעם על ראשות העיר?

רחובות היא עיר טובה עם הון אנושי מדהים  אבל בשנים האחרונות אני חש כמו רבים אחרים  שהגיע הזמן לקפיצת מדרגה בניהול העיר. רחובות חייבת מנהיגות חדשה.   החלטתי להתמודד לראשות העיר מתוך אהבה עמוקה לעיר ורצון אמיתי להצעיד את העיר לדרך חדשה, ליברלית, שוויונית ומתקדמת יותר. אני בטוח שאני האדם המתאים ביותר לתפקיד ואביא איתי מנהיגות, נחישות ותכניות אסטרטגיות ברורות שבאמצעותן אחזיר את אמון התושבים לעירייה ונעניק תמורה מלאה לארנונה שכל אחד ואחת מכם משלמים.  אנחנו חייבים לעשות מהפכה בניקיון וחזות העיר , בשירות לתושב ולהציג תכנית מקיפה וברורה בתכנון העירוני.  

מה החזון שלך לעיר? 

״רחובות בראשותי תהיה בירת המדע והתרבות של ישראל.  הסלוגן עיר המדע  והתרבות יהפוך למציאות בשטח. כדי שזה יקרה אני אציג ואיישם  שורה של תכניות אסטרטגיות מקצועיות שאותן אגבש באמצעות צוות מומחים ובשיתוף הציבור. רחובות התברכה במוסדות אקדמאיים מהמובילים בארץ  ובעולם, אנהיג  ואצור שיתוף פעולה הדוק בין העירייה,  התושבות והתושבים, המוסדות האקדמאיים וחברות ההייטק המובילות  ששוכנות בעיר.  שיתוף הפעולה הזה הוא אבן יסוד לרחובות מתקדמת  יותר, ליברלית יותר, עיר שתהווה מוקד לשגשוג כלכלי, תרבותי וחברתי. נכון לעכשיו, יש לנו נכסים אסטרטגיים מדהימים  שהעיר רחובות לא נעזרת בהם מספיק כדי להזניק את העיר קדימה, אני אשנה זאת״. 

מה הצעדים הראשונים שאתה מתכנן לעשות כשתבחר לראשות העיר? 

״אני קשוב לתושבות והתושבים, אני חי את השטח 24/7, זה לא סוד שיש 3 תחומים עיקריים שיש לטפל בהם מידית  והם  השירות לתושב, ניקיון וחזות העיר והתכנון העירוני. בתחום השירות לתושב  אפעל מול מנהלי האגפים, עובדות ועובדי העירייה כדי לגבש את כולם כסיירת מובחרת שבאה כל בוקר לשרת את התושבים, להקשיב להם ולפעול למענם. זה נשמע דמיוני אבל זה אפשרי, הכל תלוי ברוח  המפקד, בהכשרות  ובשיטות הניהול. 

תחום הניקיון וחזות העיר  אומנם השתפר בשנים האחרונות אבל יש לבצע בתחום הזה מהפכה לכל דבר ויש לי תכנית ברורה בנושא שכוללת בראש ובראשונה רוח מפקד חדשה, בכוונתי לרדת לשטח כל יום, עם הפועלים והמפקחים כדי לדאוג שהעיר  תהיה נקייה. לא יהיו תירוצים של מחסור בקבלנים או פועלים אלא הרבה עבודה קשה בשטח, אכיפה נוקשה נגד  עברייני פסולת, הטמעת אמצעים טכנולוגיים חדשים , קמפיין מדויק של הסברה וכמובן שיטות ניהול חדשניות ומתאימות למאה ה- 21. בתחום התכנון העירוני אפעל לגיבוש תכנית מתאר  שתקבע את קצב התכנון והבנייה, ייעודי הקרקע,   בניית מוסדות ציבור,  תכנון התחבורה ומתחמי החנייה. התכנון והבנייה חייבים לעמוד בתקנים של בנייה ירוקה תוך כדי שמירה על איכות הסביבה ואיכות החיים של התושבות והתושבים, שמירה על ריאות ירוקות ומרקם חיים הולם לאוכלוסייה בעיר״. 

בחודשים האחרונים מדובר רבות על  היחסים בין דתיים לחילוניים, בין שמרנים לליברלים, איך אתה מתייחס לנושא בהקשר של העיר רחובות? 

״רחובות ידועה כעיר מגוונת עם רקמה אנושית מרתקת. מיום הקמתה חיים ברחובות באחווה ושלום, דתיים לצד חילוניים ובני כל העדות . אני מאמין גדול בשוויון מוחלט וליברליות, אני משוכנע שאנחנו חייבים לחיות תחת המודל של חיה ותן לחיות. כראש עיר אעמוד על כך  שלכל המגזרים יהיו את זכויות שוות והם ייהנו משירותים עירוניים המתאימים להם. בנושא הקצאות קרקע, היו חילוקי דעות בשנים האחרונות. אני סבור שיש לעשות עצירה בנושא הזה עד לגיבוש תכנית אב מסודרת למבני ציבור שתגבש מדיניות ברורה בנושא תוך כדי תהליכים משמעותיים   של שיתוף ציבור.  לא אתן לגופים כאלה ואחרים לנסות לבצע השתלטות מתוכננת על קרקעות ציבוריות. אני משוכנע שאדע באמצעות תהליכים של שיתוף ציבור, גישור ושיח להביא שקט ושלווה בתחום הזה ולשמור על עיר שוויונית עם יחסי שכנות טובים וקרובים בין כלל התושבות והתושבים״. 

מה תאחל לתושבות ותושבי העיר לשנה החדשה? 

״שנה של הישגים, שנה של שיפור באיכות החיים, שנה של בריאות איתנה ושנה של דרך חדשה. אני מאחל לכל בית ישראל שיבוא שלום עלינו ונעשה שלום בתוכנו. שנה טובה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות