n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / היועצת המשפטית קבעה: "לא ראוי לקבל החלטה בדבר תחבורה ציבורית בשבת שלושה חודשים לפני מועד הבחירות"

היועצת המשפטית קבעה: "לא ראוי לקבל החלטה בדבר תחבורה ציבורית בשבת שלושה חודשים לפני מועד הבחירות"

ההחלטה על תחבורה ציבורית בשבת הפכה לארוע פוליטי, אלא שמסתבר כי היועצת המשפטית של הערייה היא זו שקבעה כי המהלך אסור לפני בחירות. מאידך, היו מי שניסו לרכוב על המהלך וליצור מאבק פוליטי

WhatsApp Image 2023-08-06 at 18.04.23

כזכור, לפני מס' שבועות ביקשה חברת המועצה איטל בציר אלשיך לעלות לדיון את ההצעה לתחבורה ציבורית בשבת. בסמוך למועד הישיבה ציינה מיכל דגן, היועצת המשפטית של העירייה כי לעניות דעתה לא ניתן לדון בהצעה זו, שכן הדבר נוגד את הנחיות משרד הפנים וראש העיר,רחמים מלול נהג בהתאם להנחייתה כמתבקש.

"החלטה בדבר קיום תחבורה ציבורית בשבת ו/או הצטרפות למיזם התחבורה הציבורית בשבת, יש בה משום חידוש מהותי בסטטוס קוו הקיים בעיר רחובות מזה שנים רבות בכל הנוגע לפעילות בימי המנוחה, ונקיטת צעדים ארוכי טווח שממילא יבואו לידי ביטוי בתקופת כהונת המועצה שתיבחר בסוף אוקטובר שנה זו, והיא מחייבת מימון עירוני ותקצוב מתאים, אך לא הצגת בהצעתך כל נתונים מפורטים בדבר עלות המיזם והמקור התקציבי לביצועו. בנסיבות אלה קבלת החלטה בעניין זה, שלושה חודשים בלבד לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות עלולה להוות משום כבילת ידי המועצה הבאה ולנוכח הנחיות משרד הפנים – לא ראוי לקבלה במועד זה". היא כתבה בדבריה, אלא שהיו מי שניסו לנכס את הארוע למהלך פוליטי.

חברת המועצה, איטל בציר אלשיך, שחתומה על ההצעה אמרה בתגובה ״ראש העיר צריך להכיר את ההגבלים בהתנהלות המועצה בתקופה בחירות, בטח כשהוא מכהן 3 קדנציות שלמות, ההודעה להסיר מסדר יום ברגע אמת אינה תקינה. מה גם שבערב ההחלטה, טרח ראש העיר להודיע לבוחריו על ״ההישג האדיר״ שהצליח להסיר את ההצעה של מרצ והבטיח להמשיך לשמור על קדושת השבת אם יצביעו עבורו״.

אלשיך פנתה לעו״ד יפעת סולל, היועצת המשפטית של חדו״ש (חופש דת ושיוויון) לקבל חוות דעת משפטית שהשיבה: ״חוזר מנכל משרד הפנים אוסר להעביר תקציב ותו ארנונה אך ודאי לא פוסל דיון עקרוני והתקשרויות קצרות מועד. חוזר מנכל אוסר להעביר תקציב וצו ארנונה, אך ודאי שאינו פוסל דיון עקרוני והתקשרויות קצרות טווח״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות