n
דף הבית / חדשות בת-ים / רבנים משיבים למשפחות החטופים: "אסור לממשלה להיכנע לטרור ולסחטנות"

רבנים משיבים למשפחות החטופים: "אסור לממשלה להיכנע לטרור ולסחטנות"

משפחות חטופים פנו לרבנים בשאלה כיצד להתייחס לעסקת השחרור המתגבשת. בתגובה ענו הרבנים כי העסקה מהווה כניעה לאויב, סכנה לחיילי צה"ל ולאזרחי המדינה ועלולה לעלות מחיר כבד. "אסור להסכים לסחטנות הגוררת צרות חמורות בעתיד. הפסקת המלחמה עכשיו היא מחיר מופקע שאסור להסכים אליו", השיבו הרבנים.

תמונות החטופים צילום הפועל חולון

משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה פנו לרבנים בשאלה כיצד יש להתייחס לעסקת שחרור החטופים תמורת מחבלים ההולכת ונרקמת. הרבנים השיבו למשפחות במכתב המסביר את חסרונותיה הרבים של העסקה, הכוללים כניעה לאויב, סכנה לחיילי צה"ל ולאזרחי המדינה, סכנות עתידיות ועוד.

המכתב, עליו חתומים הרב דב ליאור – רבה של עוצמה יהודית, הרב יצחק גינזבורג, הרב דוד דרוקמן והרב אליהו זיני, נפתח בתפילה להשבת החטופים "כולנו אתכם כאיש אחד, "בְּמִסְתָּרִים תִּבְכֶּה נַפְשִׁי… וְדָמֹעַ תִּדְמַע וְתֵרַד עֵינִי דִּמְעָה כִּי נִשְׁבָּה עֵדֶר ה'", מתפללים בכל לב לשלום בנינו ובנותינו האהובים הנתונים בצרה ובשביה בידי אויב אכזרי, ומצפים לישועת ה' בחזרתם לחיק משפחותיהם בריאים ושלמים".

בהמשך פירטו הרבנים את הסכנות הטמונות בעסקה "במענה לפנייתכם בנוגע לעסקה המתרקמת, הרינו מגלים את דעתנו ומחזקים את ידיכם באמירה העקרונית כי אסור לממשלה להיכנע לטרור ולסחטנות. הפסקת הלחימה באמצעה בשלב הנוכחי, תוך כניעה לתכתיב האויב, מהווה סכנה חמורה לחיילינו ולכל אזרחי המדינה, מאפשרת לאויב להתחמש ולהרים ראש, עלולה לעלות בדמים מרובים ח"ו ואף לסכל את הניצחון".

הרבנים דנו בחשיבות מצוות פדיון שבויים אל מול מחירי העסקה בעתיד "תורת ישראל מורה לנו את תפיסת הבטחון האחראית: "אין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים", אבל אסור להסכים לסחטנות הגוררת צרות חמורות בעתיד. הפסקת המלחמה עכשיו היא מחיר מופקע שאסור להסכים אליו. כולנו ראינו את התוצאות המרות של עסקאות בלתי-אחראיות בעבר, בהן שוחררו מרצחים שחזרו לפגוע בנו".

לאחר שחסרונותיה הרבים של העסקה פורטו, שטחו הרבנים במכתב את דרך הפעולה האידיאלית מבחינתם "הדרך הנכונה למען החטופים כיום היא להמשיך במלחמה בכל הכח מבלי לעצור, לחתור לחיסול ארגוני הטרור ולהגביר את הלחץ על האויב ככל האפשר, להגיע לעמדת כח שתאפשר לנו לקבוע את התנאים, ולהביא בעזרת ה' לשחרור כל החטופים".

את המכתב סיימו בתפילה "הקב"ה יענה אותנו וישמע קול צעקתנו, ויקוים בנו "וּפְדוּיֵי ה' יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה" במהרה בימינו אמן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. צודקים. האויב מתחנן להפסקת אש זה אומר שעם עוד לחץ הם ישחררו יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות