n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נגמרו הקלמנטינות: פינת החי בספארי תיסגר

נגמרו הקלמנטינות: פינת החי בספארי תיסגר

המהלך, נולד מתוך מחשבה על רווחת בעלי החיים ויאפשר להם את הבחירה והשליטה על כמות ואיכות המפגש עם המבקרים במתחם

צילום: דוברות הספארי
צילום: דוברות הספארי

בספארי הייתה במשך שנים פינת חי בה היו קיימים 4 פינות שחיו בהם בעלי חיים שונים. סוסי פוני, עליהם ניתן היה לפני עשרות שנים גם לרכוב, מתחם ארנבונים שניתן היה ללטף אותם, מתחם חיות משק שם חיו צאן עיזים וכבשים ופינה נוספת עם 2 אלפקות גמלים ג'ינגס וחאן וחיים החמור. עם ההתפתחות וההבנה שלבעל החיים יש זכות בחירה לבחור האם להתקרב לבעלי החיים או לא התחילה ההבנה שנדרש שינוי בפינת החי. כך למשל כבר לפני עשור הפסיקו את הרכיבה סוסי הפוני ולאחר מכן הם אף הוצאו מהספארי.

גם הארנבונים הוצאו מהפינה לאור ההבנה כי לא ייתכן שלארנבונים נעים להיות מלוטפים ע"י קבוצות של למעלה מ30 אנשים . . ארנב שחי בבית עם אותו בעלים , מורגל בשגרת חיים ומכיר את בני המשפחה איתם הוא חי ירגיש בנוח כאשר אלו ילטפו ויגעו בו מאשר  ארנב שחי בפינת חי ונפגש עם עשרות אנשים מדי שבת .

עוד שינוי שחל לאורך השנים עם בעלי החיים בפינה היתה ההחלטה לאפשר לבעלי החיים במתחם פינת החי לבחור בעצמם  אם להתקרב לבני האדם או לבחור שלא. כך כאשר הגיעה משפחה או קבוצה לבעל החיים יש אפשרות להתקרב לגדר ולהיות בקרבת המבקרים או להתרחק למקומות מרוחקים או מוסתרים .

"שמוליק ידוב מנהל תחום בעלי חיים בספארי:" פינת החי הוותיקה של הספארי נסגרה לפני למעלה משנה וזאת לקראת פתיחתה המחודשת כמתחם בעל השם הזמני  שם זמני- החווה,. המתחם החדש נבנה על פי הכללים, התקנות והחוקיים העדכניים ביותר תוך שילוב בין רווחת בעלי החיים השוכנים באתר, חווית הביקור החיובית, ותכנים ערכיים משמעותיים . לבעלי החיים תינתן האפשרות המלאה לבחור אם ברצונם ליצור קרבה עם המבקר או להימנע מכך ולמבקר תהייה אפשרות יוצאת דופן להיכנס כאורחים לביתם של בעלי החיים תוך כיבוד צרכיהם ורצונותיהם. שביל המבקרים הנכנס למתחם החווה תוכנן כשביל ברור ותחום אך לבעלי החיים תינתן האפשרות להיכנס לשביל המבקרים ולצאת ממנו כרצונם. לבעל החיים תהיה הזכות לבחור להתקרב למבקר ולהתלטף על ידו או אם לא. "

עוד הוסיף  ידוב : "מתחם הטבע והאדם נועד לאפשר למבקרים להגיע במרחק נגיעה, לצפות ולהכיר את בעלי החיים שנמצאים בקרבת בני האדם בעיר אליהם לא תמיד שמנו לב .מתוך מחשבה על בעלי החיים. מתוך מחשבה על רווחת בעלי החיים תכננו את המתקנים החדשים כך שיספקו את מירב צרכי בעלי החיים ויאפשרו להם את הבחירה והשליטה על כמות ואיכות המפגש עם המבקרים במתחם

שביל ההליכה שבמתחם יאפשר לבעלי החיים לבחור האם להתקרב אל המבקרים או להתרחק לפינת מסתור מרוחקת.  "

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות