n
דף הבית / רמת גן / מכת חום: ומה עושים עם פיגמנטציה?

מכת חום: ומה עושים עם פיגמנטציה?

כל מה שרציתם לדעת על פיגמנטציה ואיך להיפטר ממנה

דר-רונן-גלזינגר-מומחה-בכירורגיה-פלסטית-צילום-יחסי ציבור
דר-רונן-גלזינגר-מומחה-בכירורגיה-פלסטית-צילום-יחסי ציבור

הקית הישראלי קטלני לעור הפנים, וישראלים רבים סובלים מבעיית פיגמנטציה. מה עושים בנידון ואיך מטפלים בזה? ד"ר רונן גלזינגר , מומחה לרפואה פלסטית " עונה על כל השאלות

בחורף צריך לטפל בפיגמנטציה של העור ובקיץ צריך לשמור על העור כדי למנוע מהפיגמנטציה לחזור", אומר ד"ר גלזינגר , שנחשב גם למומחה בכל מה שקשור למגוון טיפולי גוף שאינם פולשניים ואינם דורשים פרוצדורה ניתוחית,  ובעל ניסיון רב והצלחות מוכחות בטיפולי  פיגמנטציה, אותם כתמים חומים המפוזרים על העור שלנו ובעיקר באזורים החשופים לשמש, בצורה לא אחידה.  "אנחנו חיים במדינה שבה יש 280 ימי שמש בשנה,  עכשיו זה בדיוק הזמן לטפל בפיגמנטציה בצורה יעילה, מבוקרת ובטוחה, כדי להגיע לקיץ עם מינימום כתמים ועם עור בריא וקורן.  חשוב לזכור שמחודש מאי הקרינה יותר חזקה וצריך יותר להיזהר מקרני השמש.

מהן הסיבות העיקריות לפיגמנטציה?

"ישנן  הרבה סיבות וחשוב לאבחן אותן נכון כולל סוג הפיגמטציה, עומק הכתם, ולטפל בהתאם כדי להגיע לתוצאות מיטביות  : יש פיגמנטציה גנטית,  פיגמנטציה הורמונלית  ומלזמה בעקבות נטילת תרופות שהיא אופיינית אצל נשים בגיל הפוריות וניתן לראות אותה באזורים כמו מרכז המצח, גשר האף, הלחיים ומעל השפה העליונה, יש פיגמנטציה בעקבות היריון, פיגמנטציה אחרי טראומה כמו כוויה או פציעה וצלקות בעור  שיוצרים פיגמנט יתר לרוב אצל בעלי עור כהה, יש פיגמנטציה מעורבת, כלומר, שילוב סוגי פיגמנטציה שונים, אבל אחרי כל אלה, הסיבה הכי גדולה והיותר נפוצה באוכלוסייה באה מחשיפה הבלתי מבוקרת לשמש שיוצרת שינוי במבנה העור בצורת כתמים בעור הפנים וגם בגב כף היד., תופעה שאינה אסתטית ונראית מאד גלויה לעין    ראוי לציין שלא לכולם יש נטייה שווה  לפתח פיגמנטציה ועדיין מי שישמרו יותר, וגם יקפידו על קרמי הגנה משמש , כתמי הפיגמנטציה שלהם יידחו אם כי יהיה קשה למנוע אותם לגמרי. 

רוב הסובלות/ים מפיגמנטציה קובלות/ים שהטיפולים הם כאלה שמחייבים אותן לחרוג מהשגרה אז הן מעדיפות/ים לוותר מראש?

זה היה נכון עד השנים האחרונות. היום זה שונה ויש  פרוצדורות חדשניות שניתן לעשות אותן בהפסקת צוהריים ואין צורך לשנות דבר בשגרת היום יום והתוצאות – מעולות. בעבר היו טיפולים אגרסיביים של פילינגים כימיים רפואיים כמו פנול, שנעשה בחדר ניתוח תחת הרדמה או לייזר 2 COשדורש טשטוש של המטופל.  הטיפולים האלה היו אגרסיביים, קילפו שכבת עור עם תוצאות טובותאך ההחלמה מהן הייתה ארוכה, עד כחודש ימים,  השימוש בהם עדיין קיים היום אבל הוא הרבה פחות נפוץ כי  בפועל יש פתרונות טוביםלא פחות במכשור בטכנולוגיות מתקדמות, פורצות דרך  שאינם מצריכים את האגרסיביות הזאת, את הכאבים הנלווים, ואת הצורך להיסגר בבית למשך שבועות וזו הבשורה הגדולה. 

כל שנה מחדש לקראת הקיץ מזהירים אותנו מחדש, ועדיין יש כל כך הרבה פגיעות עור משמש עד כדי מקרי סרטן עור. למה? 

הבעיה הגדולה היא חוסר מודעות והסברה לא מספיק טובה עד כמה זה מסוכן. . זה בעיקר אופייני בקרב הצעירים שמתמכרים למראה השזוף, ניצלים בשמש, כי בשבילם שזוף זה יפה, זה מחמיא, זה סמל נעורים, זה סקסי, והעיקר לא להיות לבנים כמו "גבינת קוטג'".  אבל העור  לא שוכח ונזקי החשיפה הבלתי מבוקרת שלהם יופיעו ביום מן הימים גם בצורת כתמים וגם בצורת הזדקנות מוקדמת של העור  ועד כדי סרטן העור לסוגיו השונים ואז קשה לסובב את הגלגל לאחור. 

בטיפולים של היום ניתן להעלים את הפיגמנטציה לגמרי? 

ברוב המקרים היום ניתן להעלים ובמקרים אחרים לשפר משמעותית, אבל אם נמשיך להיחשף לשמש ויש גם נטיה גנטית,  כתמי הפיגמנטציה עלולים לחזור בתוך מספר שנים 

על איזה טיפולי מכשור תמליץ לטיפול בפיגמנטציה? 

יש טיפולים בלייזר שאינם יוצרים קילוף,  שמפרקים את עודפי הפיגמנט  משפרים מאד את מראה הכתמים ויוצרים גוון עור אחיד יותר, טיפול בהבזקי אור (IPL  ) שיוצרים חימום בכתם הכהה עצמו ומפרקים את הפיגמנט בצורה ממוקדת ועוצמתית. עוד בין הטיפולים החדשים אצלי בקליניקה: 

PRACRORA  (פרקטורה)  מכשיר הפועל באמצעות גלי רדיו (FRACTIONAL  RF ) דרך חדשנית ומהירה לטפל בפגמי עור שונים כולל פיגמנטציה ומתאים לכל סוגי וגווני העור. ראש המכשיר בנוי מ-24- 60 מחטים זעירות הגורמות לפציעה מזערית ומבוקרת של העור. הטיפול גורם ליצירת רשת נקודות בעור כאשר ה פציעה המבוקרת נעשית במספר נקודות ברשת, ובדרך זאת, העור הבריא שסביב הנקודות הוא מקור הריפוי ומזרז את תהליך השיקום ומאפשר טיפול יעיל בכתמים שעל פני העור (יעיל מאד גם לקמטים) . כדי לקבל תוצאה אופטימלית יש לבצע 5-3 טיפולים  בטווח של חודש עד ששה שבועות בין טיפול לטיפול.   

טיקסל –  (TIXEL) טיפול המתבסס על אנרגיית חום בלי קרינה, שיוצר פגיעה מבוקרת בעור של מיקרו נקבים בדרמיס, מעין תעלות, דרכם ניתן להחדיר חומרים שונים כמו למשל  החדרת   חומרי הבהרה  אל מתחת לעור ,  אשר משפרים את המראה שלו ואת מרקמו. החלמה קצרה של   כ-24 שעות ואין חריגה מהשגרה.  ההטבה מתחילה להראות לאחר הטיפול השני אבל נדרשים דורשים שלשה עד חמישה טיפולים בהפרשים של כחודש ימים כדי לקבל תוצאות אופטימליות. 

האם קרמים בשימוש ביתי יכולים לעזור  לתופעת הפיגמנטציה?

כן. לעומת הטיפולים בקליניקה שהם יקרים יותר,  הקרמים עולים רק מאות שקלים ומספיקים למספר חודשים,  אבל מומלץ להשתמש בהם בחורף  בתדירות יותר גבוהה וכשמדובר בעור כהה יש להיזהר יותר משימוש אינטנסיבי בחומרים פעילים.  והדבר החשוב ביותר : יש לזכור שרק רופא, ורק הוא, יכול לתת מרשם לבית המרקחת. מדובר בקרמים שמכילים הידרוקינון ורטין איי שמונעים הצטברות של פיגמנט המלנין בעור . יש להתאים את הריכוז שלהם לגוון העור הספציפי ולנטייה האישית של המטופלות לפתח פיגמנטציה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות