n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / גן חיות: ההתנהלות בספארי תועבר לועדת בדיקה

גן חיות: ההתנהלות בספארי תועבר לועדת בדיקה

״עיריית רמת גן נוקטת בקו ברור של אפס סובלנות בעיניין הטרדות מיניות״ בעקבות התחקירים השונים בערוצים המרכזיים בסוף השבוע,בעיריית רמת גן מגיבים להתנהלות בספארי

ספארי רמת גן
ספארי רמת גן

בסוף השבוע עלו כתבות בשני ערוצים מרכזיים,המדברים על המחדלים השונים הנוגעים להתנהלות בתוך הספארי ברמת גן. הכתבות השונות הציגו תמונה כוללת בעייתית במיוחד ובעקבותיה, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע אתמול (שבת) כי ימנה בימים הקרובים ועדת בדיקה בראשות שופט עליון/מחוזי בדימוס על מנת לבדוק טענות ביחס להתנהלות הספארי ברמת גן ולאחר התחקירים הסותרים בערוץ 11 ו12.

יש לציין כי הספארי ברמת גן הינו תאגיד עירוני, בבעלות עיריית רמת גן. ככזה, הוא נתון לפיקוח וביקורת העירייה.לפני כשנה הסתיים תהליך בדיקה בעקבות תלונות של עובדות אודות הטרדה מינית מצד בכירים בספארי. עבור תהליך הבדיקה נשכרה חברה חיצונית וזאת על מנת לקיים בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה. לאורך כל התהליך, התקיים גם פיקוח של הממונה על נושא ההטרדות המיניות בעירייה אשר טען כי בוצע תהליך נקי ומקצועי. התהליך הסתיים עם עזיבתם/פיטורם של מספר עובדים בכירים בספארי.

״עיריית רמת גן נוקטת בקו ברור של אפס סובלנות בעיניין הטרדות מיניות. כתפיסת עולם- אנו מאמינים שיש לעודד ולא להרתיע מתלוננות על הטרדה מינית ונגבה אותן תמיד אל מול מתקפות ונסיונות השתקה. חמור בהרבה היה אם היה מתקיים תחקיר על השתקת קולן של 7 נשים שהתלוננו על הטרדות מיניות.

יחד עם זאת ובעקבות התחקירים השונים ששודרו אמש, שישי, באמצעי תקשורת שונים ועסקו בשורה של פגמים, לכאורה, בהתנהלות הספארי ובמרכזם טענות על הליך הבדיקה בפרשת ההטרדות המיניות החליט ראש העיר על הקמת ועדת הבדיקה״. ציין שאמה הכהן.

עוד הדגיש כי הקמת ועדת הבדיקה מגיעה משני טעמים: ראשית, אמון ורגשות הציבור הינם מעל הכל ולכן יש לתת לכך מענה בהובלת הליך שקוף, מקצועי ובלתי תלוי. הועדה תחקור את האמת ותביא את מסקנותיה לציבור. שנית, במקרה המדובר מעורבים משני הצדדים בני אדם, וטובתן של בעלי החיים שהספארי הוא ביתם ועל כן יש להתייחס לכל הטענות ברגישות המרבית ובמלוא הרצינות.

לדבריו,הספארי נמצא במגמת צמיחה, וההשקעות בו זינקו בחמש השנים האחרונות לעשרות מילונים וזה כדי לשפר את תנאי מחייתן של החיות ולדאוג לרווחתן, וסיכם ״כי עיריית רמת גן והעומד בראשה מחויבים לחקר האמת, ולו בלבד. האינטרס הציבורי הוא שיוביל את תהליך הבירור, ולא שום דבר אחר. בטח שלא מניעים זרים ופוליטים״.

שגית הורוביץ, דוברת הספארי לשעבר מסרה בתגובה: "הספארי בעבורנו הוא הרבה מעבר למקום עבודה. הוא היה לנו בית ומשפחה והעבודה בגדר שליחות.היה לנו ברור שנשלם מחיר אישי קשה ולמען בעלי החיים אנו והעובדים בספארי מוכנים לכך ושמחים שהנושא עלה לסדר היום הציבורי. כמו כן, אנו מברכים על כך שמצב הספארי (הן מבחינה ארגונית והן מבחינה משפטית) עלה לסדר היום הציבורי המקומי והארצי ואנו מקווים ומאמינים שוועדת הבדיקה שתמנה עיריית רמת גן תחתור לחקר האמת בכלל הנושאים ובכך תציל את מורשת הספארי. אנו מברכים על ההחלטה למנות ועדת בדיקה שתבחן את התנהלות הנהלת הספארי ב-4 השנים האחרונות (על כל המשתמע מכך) וגם על הגשת התלונה במשטרת תל אביב מטעם צד שלישי"
לדברי הבלע של מנכ"ל הספארי ושלוחיו, תחת כל עץ רענן אין לנו כל כוונה להתייחס בשלב הזה והם בבחינת על 'ראש הגנב בוער הכובע', נתייחס ונגיב בהתאם, בדרך ובפלטפורמה המתאימה״.

מדוברות הספארי לא נמסרה תגובה לתחקיר או לתגובת ראש העיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות