X

כך תתמודדו נכון עם תביעת ביטוח – מדוע חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח נגד חברות הביטוח

בעת משבר – כאשר אדם מאבד את יכולתו לעבוד, חווה הידרדרות בריאותית חמורה או נכנס למצב תפקודי קשה – הוא מצפה לקבל את התמיכה שהובטחה לו במסגרת פוליסת הביטוח. אך בפועל, לא אחת המבוטחים מגלים כי המאבק האמיתי רק מתחיל. חברות הביטוח, גופים עסקיים רבי עוצמה, לעיתים קרובות מערימות קשיים ואף דוחות תביעות מסיבות שונות – חלקן שנויות במחלוקת.

כך תתמודדו נכון עם תביעת ביטוח – מדוע חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח נגד חברות הביטוח
צילום: FREEPIK

כדי לממש את הזכויות ולהשיג את הפיצוי שמגיע על פי הפוליסה והחוק, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח. עורך דין כזה לא רק מבין את לשון החוק – הוא גם מכיר לעומק את דרכי הפעולה של חברות הביטוח, ויודע כיצד להתמודד איתן באופן מקצועי ואפקטיבי.

הפער בין הציפייה למציאות – כך חברות הביטוח פועלות

חברות הביטוח לא פועלות מתוך רגש או מוסר – הן פועלות מתוך אינטרס עסקי ברור: להרוויח יותר ולשלם פחות. לשם כך הן מפעילות מחלקות משפטיות, רופאים מייעצים, חוקרים פרטיים ואנשי תביעות שתפקידם לאתר כל סיבה חוקית או פרוצדורלית לדחות או לצמצם את הפיצוי למבוטח.

הטקטיקות כוללות:

טענות לחריגים בפוליסה.

הסתמכות על חוות דעת רפואיות מטעם החברה בלבד.

עיכובים ממושכים בדרישת מסמכים.

הצעות לפשרה בסכום נמוך משמעותית מהפיצוי המגיע.

במצב כזה, הגשת תביעה ללא ייעוץ משפטי עלולה להסתיים באכזבה קשה – או בפיצוי חלקי בלבד, הרבה מתחת למה שנקבע בפוליסה.

עורך דין ביטוח – מי שיגן על הזכויות שלכם

עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח יודע:

לפרש פוליסות ביטוח באופן משפטי מקצועי.

לבחון אם חברת הביטוח פועלת בניגוד לדין.

לאסוף חוות דעת רפואיות תומכות.

לנסח מכתב דרישה משפטי או להגיש תביעה בבית המשפט – כאשר הדבר נדרש.

בניגוד למבוטח שמגיע לבד מול חברת הביטוח, עורך הדין מביא איתו ניסיון, אסטרטגיה, כלים משפטיים, ונוכחות שמייצרת כוח הרתעה אמיתי מול חברת הביטוח.

לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ביטוח: עורך דין ביטוח.

דוגמה להמחשה: מהנדס שנותר ללא הכנסה – והביטוח סירב לשלם

מהנדס בן 48 שאובחן כסובל ממחלה ניוונית שפוגעת בקואורדינציה ובריכוז, מצא את עצמו חסר יכולת להמשיך לעבוד. למרות שהיה מכוסה בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מלאה, החברה דחתה את תביעתו בטענה שהוא "עדיין כשיר לעבוד בעבודות משרדיות שאינן הנדסיות".

כאן נכנס לתמונה עורך דין מומחה לתביעות ביטוח. הוא גיבש חוות דעת תעסוקתית ורפואית שהסבירו כי עבודות משרדיות גנריות אינן רלוונטיות למהות עיסוקו המקצועי של המהנדס, ולכן יש לראותו כמי שאיבד את כושרו לעבוד בעבודתו הקודמת.

בית המשפט קיבל את טענות התביעה, חייב את חברת הביטוח לשלם פיצוי חודשי רטרואקטיבי למשך שנה וחצי, וכן הוצאות משפט וריבית מיוחדת. ללא הליווי המשפטי – המבוטח ככל הנראה לא היה מקבל אפילו את רבע מהסכום שנפסק.

דוגמה נוספת להמחשה: אישה סיעודית – וחברת הביטוח טענה שהיא מתפקדת

אישה בת 72 שנפגעה במהלך ניתוח ונקלעה למצב סיעודי, ביקשה להפעיל את פוליסת הסיעוד שרכשה לפני שנים רבות. חברת הביטוח דחתה את התביעה בטענה שהיא "לא עומדת בתנאים הסיעודיים על פי ההגדרה בפוליסה" – כלומר, שהיא מסוגלת לבצע חלק מהפעולות היומיומיות בעצמה.

עורך הדין שאליו פנתה הצליח להוכיח באמצעות תיעוד רפואי, עדויות משפחתיות וחוות דעת אובייקטיביות, שהאישה תלויה לחלוטין בזולת בביצוע פעולות יומיומיות כגון רחצה, לבוש והכנת אוכל. התביעה המשפטית שהוגשה נגמרה בפסק דין חד משמעי – חברת הביטוח חויבה לשלם תשלומים סיעודיים חודשיים רטרואקטיביים ואף הוצאות משפט ניכרות.

הכוח שבידע: החוק לצידכם – אך הוא לא מופעל לבד

החוק בישראל, ובפרט חוק חוזה הביטוח, מעניק למבוטחים הגנה משמעותית: חובת גילוי, איסור דחייה שרירותית של תביעה, דרישת נימוק לדחייה, וחובת תשלום תגמולים בזמן. אך חשוב להבין: החוק אינו מופעל מעצמו. המבוטח צריך לעמוד על זכויותיו – ובדיוק לשם כך דרוש ליווי משפטי.

עורך הדין יידע גם מתי ואיך להפעיל את החוק במלואו, למשל:

מתי לדרוש ריבית מיוחדת בגין עיכוב בתשלום.

מתי ניתן להוכיח "חוסר תום לב" מצד חברת הביטוח.

מתי להפעיל עקרונות פרשניים שמטים את הכף לטובת המבוטח.

פוליסה זה מסמך משפטי – לא רק הבטחה פרסומית

מבוטחים רבים רוכשים פוליסות ביטוח מתוך אמונה שהם מכוסים "בכל מקרה". בפועל, הפוליסה כוללת לא רק כיסוי – אלא גם שורה ארוכה של סייגים, הגבלות, החרגות, נספחים, וחובות על המבוטח. בלי ידע משפטי – קשה להבין מה באמת מכוסה ומה לא.

עורך דין ביטוח מקצועי יודע לפרש את הפוליסה באופן שמבוסס לא רק על לשון ההסכם – אלא גם על פסיקות בתי המשפט בעבר, ועל עקרונות כלליים בפרשנות חוזים מול גופים מסחריים.

עצות זהב למבוטחים לפני הגשת תביעה

אל תוותרו על ייעוץ משפטי – אפילו אם נראה שהתביעה פשוטה וברורה.

תעדו כל מסמך וכל שיחה עם חברת הביטוח.

הימנעו ממסירת מידע חלקי או שגוי – הוא עלול לשמש נגדכם.

דרשו בכתב את נימוקי הדחייה – והעבירו לעורך דין לבחינה.

זכרו: גם פשרה שמציעה חברת הביטוח – היא חלק מאסטרטגיה – ולעיתים רחוקות היא לטובתכם.

סיכום: תביעה נגד חברת ביטוח – אל תנהלו לבד

התמודדות מול חברות ביטוח היא מאבק משפטי לכל דבר. לא מדובר בטופס פשוט – אלא בתהליך שנוגע בעתיד הכלכלי והבריאותי שלכם. לכן, בדיוק כמו שלא תעברו ניתוח לבד, כך גם לא נכון להגיש תביעה ביטוחית לבד מול גוף חזק שמצויד באנשי מקצוע מיומנים.

בחרו לעצמכם עורך דין שמכיר את התחום, מתמחה בתביעות ביטוח, ומוכן להילחם עבורכם – כדי שגם ברגעים הקשים תזכו להגנה המלאה שמגיעה לכם כחוק וכפי שהובטח לכם בפוליסה.

** פרסום ממומן

פרסום ממומן