משרד התחבורה: מתוכננת הפעלה של רכבת על גלגלים שתחבר את בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב
מדובר במערכת הסעים כדוגמת המטרונית שעתידים לחסוך הרבה פקקים
- דודי טל
- ט' חשון התשפ"ה
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מקדמים תכנית לאומית להקמת מערכות הסעת המונים על גלגלים (BRT) במטרופולין המרכז. מערכות הסעת המונים על גלגלים (BRT - Bus Rapid Transit), המבוססות על אוטובוסים מהירים ורבי קיבולת כדוגמת המטרונית, הן מרכיב מרכזי במערך התחבורה הציבורית במדינות רבות - בקרוב גם בישראל.
בנוסף לפיתוח רשת מסילות הרכבת, הרכבות הקלות והמטרו, מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת נתיבי איילון, תוכנית רב שנתית בהיקף חסר תקדים לפיתוח רשתות BRT במטרופולינים בארץ. התכנית תביא להגדלת הנגישות של האזרחים למערכת הסעת ההמונים וצפויה לשרת כמיליון תושבים וחצי מיליון מקומות תעסוקה, כחלק חיוני מהעתיד התחבורתי של מדינת ישראל.
יתרונותיה של מערכת ה-BRT הם שימוש בנתיב בלעדי ופנוי במרבית הצירים, ניהול קווי שירות בזמן אמת, העדפה ברמזורים וחוויית נוסע משודרגת, לצד תהליך הקמה קצר משמעותית, עלויות נמוכות וצמצום ניכר של ההפרעה לתנועה השוטפת במהלך העבודות.
לפיכך יזם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון את התוכנית הלאומית "קישוריות 2030", אשר נכללה בימים אלה במסגרת הסיכום התקציבי לשנת 2025. במסגרת ההסכמות נקבע, כי התכנית הלאומית תכלול מספר פרוייקטים מהצפון ועד הדרום שכוללת גם את הקו הצהוב: עמוד השדרה המזרחי של הרשת המתהווה, שיאפשר חיבור מהיר ותנועה יעילה בציר צפון – דרום בערים בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב, תוך יצירת חיבוריות וקישוריות למערכות הסעת ההמונים המתהוות במרחב.