X

שיתוף פעולה מרגש בין עיריית רחובות והפדרציה היהודית של מיניאפוליס

אתמול, שני (16.9), נפגשו לפגישת עבודה והיכרות ראש עיריית רחובות, מתן דיל, ומנכ"ל הפדרציה היהודית של מיניאפוליס (מינסוטה, ארה"ב), מר ג'ים (ג' יימס) כהן. בפגישה לקחו חלק גם דודי אשכנזי, יו"ר השותפות, עמית זהבי, מנהלת שותפות רחובות-מיניאפוליס בסוכנות היהודית, ואילת הראל, מנהלת מרכז ישראל בפדרציה במיניאפוליס.

שיתוף פעולה מרגש בין עיריית רחובות והפדרציה היהודית של מיניאפוליס
צילום: עיריית רחובות

במהלך הפגישה, סקר כהן את פעילות הפדרציה ומעורבותה בתוכנית 'שותפות ביחד' של רחובות-מיניאפוליס והודגשה תרומתה המשמעותית במהלך המלחמה. הפדרציה היהודית של מיניאפוליס בארה"ב מאגדת את פעילותם השוטפת של עשרות ארגונים יהודיים ומגייסת מיליוני דולרים מהקהילה היהודית לטובת פעילות יהודית בארה"ב וכמובן לפעילות בישראל. בין היתר, תרמה הפדרציה אמבולנס מצויד במלואו לארגון איחוד הצלה, וכן יזמה הקמת חורשה מיוחדת בשכונת שעריים לזכרם של 27 תושבי רחובות שנהרגו מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. 

ראש העיר מתן דיל הדגיש את חשיבות הקשר עם הקהילה היהודית במיניאפוליס ואמר: "מערכת היחסים של העיר רחובות עם הקהילה היהודית במיניאפוליס חשובה עד מאוד ועלינו להמשיך ולחזק את הקשר עם יהדות התפוצות. רחובות מהווה כר פורה ליזמות ולשיתופי פעולה בכל תחומי החיים. אני מודה למר ג'ים כהן ולפדרציה היהודית של מיניאפוליס על תמיכתם המתמשכת ועל הקשר ההדוק. תרומתם מדגישה את עומק היחסים בין קהילותינו ואת חשיבותה של אחדות יהודית בעתות משבר."

כהן הביע שביעות רצון מהשותפות עם רחובות, שמציינת עשור לכינונה, והתחייב להמשך סיוע בפעילות חברתית ותרומות.

art