X

24 שעות בחיפה: כאן אתם צריכים לבלות

יש לכם 24 שעות פנויות, איפה תבלו? הפעם ביקרתי בחיפה והבאתי לכם את כל המקומות שהכי כדאי לכם לבלות בהם ולחוות את העיר.

24 שעות בחיפה: כאן אתם צריכים לבלות
צילום: בתי לוין

אין כמו 24 שעות של שובר שיגרה ככה באמצע השבוע. אני נוהגת לעשות את זה לפחות פעם בחודש, לקחת יום חופש מהעבודה ולטייל בארץ, כל פעם בעיר אחרת.

חיפה, העיר השלישית בגודלה בארץ ויש בה הכל, אפילו הרגשה של קפיצה קטנה לחו"ל: ים, מושבה הגרמנית, הבאהים, עיר תחתית, קריות, מלונות ואוכלוסיה שהיא מיקס של כל מה שיפה כאן. 

התחלתי את הבוקר בטיילת לואי שכל מי שמגיע לחיפה חייב לראות, בוודאי ובוודאי ש my love, שהגיע לטיול בארץ.

מדובר בטיילת שאורכה 400 מטרים ומשקיפה לכל מפרץ חיפה, הטיילת משמשת כמוקד תיירותי בשל הנוף המדהים וגם בשל קירבתה לגנים הבהאים.

בתי לויןטיילת לואי חיפהצילום: בתי לוין

 

מטרים ספורים מטיילת לואי נמצאים הגנים הבאהים ( ישנן שתי כניסות לגנים, כאן מדובר בכניסה העליונה) במקום תמצאו נוף עוצר נשימה שאסור לכם לפספס. אז תדאגו לסוללה מלאה בנייד ולוק שווה.

 

בתי לויןהגנים הבהאיםצילום: בתי לוין

 

התחנה הבאה היתה ארוחת צהריים, חיפשתי מקום אותנטי גם בטעם וגם בנראות ושיהיה גם הוגן מבחינת המחיר. קיבלתי המלצות על מסעדת "שטרודל" במושבה הגרמנית וזו היתה בחירה מעולה. במבנה טמפלרי עם גג רעפים אדום בן 150 שנים, ממש למרגלות הגנים הבהאיים שבחיפה נמצאת המסעדה ששמה הולך לפניה ושהפכה למוסד קולינרי בעיר עם תפריט ערבי אותנטי ונגיעות מהמטבחים האיטלקי והצרפתי.

התחלנו בסלטים כי אי אפשר בלי וזה היה פשוט "דליישס" כפי שאמר הבוי פרנד, לפעמים הוא צודק, הפעם לגמרי.

השולחן היה נראה חגיגה של ממש, חומוס גרגרים שנעשה במקום, גבינות מיוחדות, פיתות שנאפות במקום, סלט ערבי קצוץ ועוד.

בתי לויןמנות הפתיחה בשטרודלצילום: בתי לוין

המלצרית המליצה לנו על העראייס- מיני פיתות במילוי בשר טלה, ירקות שרופים, טחינה ועמבה וכזה עוד לא אכלנו וזו פעם ראשונה שלי שאני רואה את העראייס על שיפוד בצורה יפה שכזו וטעים!

בבתי לויןעראייס ב"שטרודל"צילום: בבתי לוין

למנות העיקריות הזמנו לברק של ויקטור הדייג- לברק שלם בטאבון, סלט עשבים, סלט עגבניות, עלי חסה ותפוח אדמה  וקבאב בלאדי קבב בגריל על סלט משוויה וטחינה גולמית, קרם חציל שחור וסירות בצל

מסעדת שטרודלכל הטוב בשטרודלצילום: מסעדת שטרודל

ולקינוח  חלוואת אל ג'בן- קינוח סורי מבצק סולת וגבינה ערבית במילוי קישטה על קרם אנגלז שהיה אחד הדברים הטעימים שאכלתי בחיי! לא לפספס!

בתי לויו חלוואת אל ג'בן- קינוח סורי מבצק סולת וגבינה ערבית במילוי קישטה על קרם אנגלזצילום: בתי לויו

 

שטרודל
שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית) חיפה
שעות פתיחה: א'-ש 9:00-24:00
לא כשר
טלפון 0777004312
 

 

בסיום ארוחת צהריים חייב סיאסטה, ככה למדתי באיטליה וספרד, אז מיד חצינו את הכביש ובשתי דקות הגענו למלון קולוני שבמושבה הגרמנית.

מדובר במלון בוטיק יפייפה במבנה אבן היסטורי ומקורי שנבנה בשנת 1905 על ידי הטמפלרים בלב המושבה הגרמנית שבעיר הנמל, עם יחס אישי ונוף עוצר נשימה במיוחד בלילה למרגלות הגנים הבהאיים.

בתי לויןהגנים הבאהיים מנוף המלון בלילהצילום: בתי לוין

לחובבי היסטוריה המלון עם 40 חדריו הוא פיסת היסטוריה מהלכת עוד לפני המנדט הבריטי ושופץ תוך הקפדה על שימור הפרטים מעיצובו המקורי: חלונות ותריסי עץ, אריחים מצוירים המעטרים את הרצפות, מעקות עץ ופריטים ייחודים נוספים, נותרו מאז ייסודו ב1905. מבקרים המגיעים למלון, לנים באותם חדרים וסועדים באותו חדר האוכל, בהם שהו בכירי השלטון העותמני וכן קצינים ואנשי ממשל בריטים, ששלטו כאן בתחילת ואמצע המאה ה20.

איציק ביונסקיחדרי האמבטיה במלון קולוניצילום: איציק ביונסקי


חדרי המלון עוצבו ואובזרו ברמה גבוהה, עם מסכי טלוויזיה שטוחים, חיבור לכבלים, אינטרנט, מקרר מיני בר, כספת, ערכת קפה, טלפון ומיזוג. רהיטי המלון עשויים עץ אלון ומעוצבים בהתאם לאופיו של המיוחד של המלון. חדרי האמבטיה מהודרים עם אריחי שיש, חלק מהחדרים מצוידים באמבטיות פרי סטנדנג, וחלקם עם מרפסת הפונה לרחוב שדרות בן גוריון התוסס עם הנו המרהיב של הגנים הבהאיים.

באדיבות משפחת אפיטנגרועידת פיל בכניסה למלון אפיטנגר לימים מלון קולוניצילום: באדיבות משפחת אפיטנגר


לרשות האורחים במלון מוגשות ארוחות בוקר מלאות וכשרות, בר משקאות, חדר ישיבות, שירות עסקים וחדר טיפולים. בחלקו האחורי של המלון גינה יפה ושקטה ומגג המלון נשקף הנוף המדהים של הגנים הבהאיים מצד החד ונמל חיפה מצדו השני. ניתן לקיים בגג המלון אירועים מיוחדים.
ארוחת הבוקר של קולוני ידועה כאמור בבופה העשיר שלה: מאפים טריים, סלטים צבעוניים, פלטת גבינות, דגים הכבושים; שקשוקה ירוקה עם כרישה,אפונה ירוקה,ברוקולי,בצל ירוק,תרד טרי, כרובית ברוטב חלב קוקוס עם קארי ירוק; שקשוקה אדומה ברוטב עגבניות טריות בבישול ארוך וביצים; מאפה  סירניקי ביתי  מסולת, גבינה , צימוקים , שמנת חמוצה, ביצים;  דג מטיאס לבן, מלפפון חמוץ, תפוחי אדמה מבושלים, בצל מטוגן ומיונז; ממרח סלק- סלק צלוי,טחינה גולמית,כוסברה,שום,מלח פלפל; חומוס עבודת בית המוכן במקום ועוד. ארוחת הבופה כוללת גם מיצים טבעיים סחוטים וקפה ללא הגבלה.

איציק ביונסקיחדר דלקס במלון קולוניצילום: איציק ביונסקי

כשבוחרים מלון אחד הדברים החשובים הוא המיקום ומלון קולוני נמצא סמוך לים, מסעדות וחיי לילה.

כתובת: שדרות בו גוריון 28, חיפה.
טלפון: 048513344
אתר אינטרנט: www.colony-hotel.co.il

 

ואם כבר הזכרנו חיי לילה, לפני שלושה חודשים נפתח בר יין ומעדנייה בחיפה בשם "אולי"  בסמטת אוליפנט הצמודה לציר מוריה שבכרמל.

רק שמגיעים למקום ורואים כמה הוא מלא, מבינים שיש פה קסם מיוחד, השף דודי קדם שפתח את המקום חשב על הכל החל מהצמחייה הירוקה, תחת עץ הסיגלון,ועד  המנות שף ומבחר גדול של יינות מקומיים מרחבי העולם שנבחרו בקפידה.

: אסף קרלה.בר אוליצילום: : אסף קרלה.

החל משעות הערב, המקום משנה אוירה, האורות עמומים ובקבוקי היין נפתחים. תפריט הערב מחולק לארבע: פתיחים, ירקות, ים ויבשה. בין המנות: ארנצ'יני עם קציפת פרמז'ן שהיה נהדר והפולנטה בטטה לבנה, פרמז'ן, צ'יפס בטטה לבנה ומחית כמהין לבן, שהיה סופר מיוחד וטעים. 

במקום תמצאו עוד מנות שף מעוצבות, טעימות וסקסיות!

: אסף קרלה.בר יין מעדייה "אולי"צילום: : אסף קרלה.

בסופי שבוע, ניתן ליהנות החל משעות הבוקר מבראנץ' של השף. בין המנות סלט ביצים ביתי, עירית, אורוגולה ,ריקוטה עשבים, אבוקדו, גרידת חלמון כבוש, עגבנייה. לחמניית חלב עם חמאת כמהין, מקושקשת רכה, גרוייר רזרב וריבת זיתים פרנץ' טוסט קרואסון חמאה- קרם פרש, ביצה רכה, סלמון מעושן, עירית, צלחת גבינות מהמעדנייה לצד ריבת עגבניות, חמאה, זיתים מתובלים ועוד.
בשעות הפתיחה, המקום מתפקד גם כמעדניה וניתן לרכוש הביתה גבינות, יינות ועוד מעדנים שמציע המקום.

אולי בר יין ומעדנייה
מוריה 13 חיפה
שעות פתיחה: א'-ד': 18:00-01:30
ה'-ו': 10:00- 01:30
שבת: 16:00-01:30
טלפון: 04-6806806

 

 

art