X

מהפך עבור המשפחות החדשות ברמת גן

לקראת שנת הלימודים החדשה, ילדי וילדות הגנים ברמת גן וכל המשפחות בעיר הולכים לגלות מהפך של ממש ביחס כלפי משפחות חדשות ומגוון משפחתי בגני הילדים

מהפך עבור המשפחות החדשות ברמת גן
צילום: מתוך הסרטון

 

לאור הגידול המשמעותי והמבורך בכמות המשפחות החדשות (משפחות חד מיניות, חד הוריות ועוד) נוצר צורך משמעותי לפעילויות חשיפה חיוביות למודלי משפחה שונים של ילדי ולידות הגן. כיום, בהיעדר פעילות כזו, ילדים שהם בני משפחות חדשות (גילאי 3-6) נדרשים בעצמם להסביר מדוע "למה אין לך אמא/אבא?" "לאן אבא/אמא שלך הלכו?" וכד'. לרוב, השיח בין הילדים מתבטא בהבנת "חסר" משום שלילד/ה "חסר" אמא/אבא. מצב זה יוצר תפיסה של "חסר" אצל הילד/ה וחבריו כבר בשלבים ראשוניים של החיים ועלול לגרום לתחושת בושה ושונות שלילית.

בפעילות ראשונה מסוגה שמתרחשת בגני ילדים בישראל, כל 246 הגנים ברחבי העיר רמת גן קיבלו השנה ערכת "משפחות מגוונות" שנבנתה בשיתוף פעולה רוחבי והיסטורי של אגף חינוך, מחלקת גנים, מחלקת קהילה גאה וארגון חוש"ן. הערכה היא סנונית ראשונה לפעילות רוחבית בגנים לאורך השנה שתעסוק במגוון משפחתי חיובי ומעצים עבור כל ילד וילדה. 

הערכה כוללת: ספר ילדים על מגוון משפחתי שמציג משפחות מכל מיני סוגים, מערך פעילות מותאם לילדים בגילאי 3-6 שנכתב יחד עם ארגון חוש"ן ומחלקות העירייה, העוסק במגוון משפחתי ובבתים שונים, דפי צביעה של משפחות מכל סוג ועוד. במהלך השנה, יתקיימו פעילויות חיוביות ומעצימות על משפחות חדשות והמגוון המשפחתי כדי שכל ילד וילדה ברמת גן יגדלו בהעצמה אישית, גאווה משפחתית ותוך הכרה חיובית של החברה הישראלית על כל גווניה. 

עו"ד אסף וייס, סגן ראש העיר ויוזם הפעילות: "בקצב שיא אנחנו הופכים את רמת גן לעיר מובילה בישראל. כשיובל, הבת הגדולה שלנו נכנסה לגן עירייה ברמת גן לא היה אף אחד שיסביר על משפחות חדשות. השנה, אנחנו דואגים שלא רק יובל אלא – 246 גנים בעיר – כל הגנים בעיר! יקבלו ערכה מסודרת שתסייע להם לגדל דורות של ילדים וילדות שמכירים את המגוון המשפחתי הנהדר שיש סביבנו. בזכות הערכה והפעילויות שיקוימו לאורך השנה, כל הילדים והילדות בעיר יגדלו בתחושה חיובית ומעצימה לגבי המשפחות שלהם ולא יחשבו לעולם שמשהו "חסר" להם. לכולם יש, משפחה! אני מודה למחלקות העירייה, למנהלת מחלקת קהילה גאה זהורית שורק, לארגון חוש"ןולמנכ"לית מור נהרי ולראש העיר כרמל שאמה הכהן על התמיכה והעשייה בנושא חשוב כל כך."

art