X

כמה נפגעו בתאונות בחולון בחצי הראשון של 2024?

אור ירוק: החציון הראשון של 2024 הגרוע בעשור האחרון. עשרות נפגעו בתאונות בחולון בששת החודשים הראשונים של השנה

כמה נפגעו בתאונות בחולון בחצי הראשון של 2024?
צילום: אור ירוק

232 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2024 (ינואר-יוני), כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בהשוואה לחציון הראשון בשנת 2023 נרשמה השנה עליה של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים.

עד כמה שנת 2024 מהווה כשלון של כלל הגורמים האחראים על החיים של כולנו בכביש? החציון הראשון של שנת 2024 הוא הקטלני ביותר בעשור האחרון. 7,304 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, 1,293 מהם נפצעו קשה.

80 בני אדם נפגעו ו-18 נפצעו קשה בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2024 בחולון (ינואר -יוני).

הנתונים האלו מציבים את חולון במקום העשירי בטבלת הנפגעים מבין הערים הגדולות כשמקדימות אותה בסדר יורד: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד, באר שבע, נתניה, אשקלון וחדרה

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החציון הראשון של שנת 2024 הוא כשלון מהדהד של כלל הגופים האחראים על הבטיחות בדרכים בישראל ובראשם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. שיאים שליליים של שנים נשברים השנה ומדינת ישראל מתדרדרת שני עשורים אחורה.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להתעורר ולהכריז על מצב חירום בכבישים. חייבים לבצע צעדים דרסטיים כדי לעצור את כדור השלג הזה שעלול לגבות את חייהם של 450 בני אדם השנה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה וממתינה לאישור ולתקצוב. כל יום שעובר ללא אישור התוכנית מסכן את החיים של כולנו".

תאונות חולון אור ירוק

art